Ga naar inhoud


Rebox RE-4220HD start steeds opnieuw op.


cinelli

Aanbevolen berichten

Mijn Rebox start steeds opnieuw op. Soms gaat het een uur goed maar als ie eenmaal begint wordt het steeds erger.
Dit doet ie alleen bij HD-zenders. en vaak bij opvragen zenderlijst op iets dergelijks.  Opvallend: altijd bij het duitse Servus -TV.
Tot nu toe geprobeerd :   Fabrieksinstellingen...nieuwe/andere software.  (actueel: v3.02.64 )
Kabels vervangen , zelfs LNB vervangen...niets helpt.  blijft rebooten.  Ontvangstbalk geeft 90 % aan. 
display geeft L 1:00   (dat is loader versie,  ik wil die ook updaten maar weet niet of zoiets kan )
Iemand nog suggestie...?
 

aangepast door cinelli
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op dit forum, @cinelli !

 

Ik ken je ontvanger niet. Maar als ik dit soort verschijnselen lees, denk ik terug aan mijn XSAT die dit ook deed, vanwege een defecte/verlopen condensator.

Ik vind op het web niet zo gauw een hit voor dit verschijnsel bij de Rebox 4220, helaas.

 

Heb je 'm al eens open gemaakt, en gekeken of er condensatoren bol staan? Of dat je de interne voedingsspanningen kunt meten/controleren?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En nog een aanvulling:

 

Tegenwoordig geven ontvangers vaak een schermwaarschuwing ingeval van kortsluiting in in LNB-kabel (te hoge LNB-stroom). Maar vroeger deden ze soms gewoon een herstart.

 

Weet niet hoe dat bij deze Rebox is. Dus misschien moet je ook de kabel even doormeten, of een draadje van de mantel misschien toch de kern licht raakt.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in al die jaren nog nooit gehad dat deze Rebox automatisch herstartte. Wel bevriest hij soms, waarna ik 'm zelf weer moet opstarten. Bevriezen zie ik inderdaat wel eens met de epg. Niet te snel na een zenderwisseling de epg oproepen. De epg wordt opgeslagen op de externe USB data drager. Misschien speelt de kwaliteit van de opslag nog een rol.

Ik heb 'm in een kast staan. Dan kan hij knap heet worden. Ik heb 'm op hogere pootjes gezet, en gezorgd voor enige ventilatie. Misschien speelt temperatuur nog een rol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zegt dat het regelmatig optreedt bij het duitse Servus TV.

Schakel je op dat moment tussen 2 satellieten?

 

In dat geval heb je misschien een probleem met de disecq switch, die niet goed schakelt en probeert 2 LNB's tegelijk te voeden.

Ook de astra 1 LNB kan een probleem hebben, bij inschakelen een moment hoog stroomverbruik, wat je ontvanger voeding even in de beveiliging laat gaan.

 

Ook de voeding van je ontvanger (Elco's) kan een oorzaak zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sowieso dank voor al reacties! Doormeten van kabels of onderdelen heb ik helaas geen ervaring mee. 
Systeem is gewoon aangesloten op standaard DuoLNB  (19+23) van CanalDigital.    
Ik heb hem opengeschroefd en alle condensatoren zien er perfect uit, Wel 2 tegen elkaar die heb ik beetje uit elkaar geduwd...nu maar weer afwachten. 

@a33  Het lijkt echt zoiets te zijn ( kortsluiting in een kabel ) waardoor die in soort beveiligingsmodus schiet.  Zal de connectors eens nalopen.
@boudeman  Het is zeker zo dat het vaker optreed als de harddisk aangesloten is. dacht eerst dat usb defect was.  Maar ook zonder doet ie rebooten, wel minder vaak dus.  
Hij staat in open kast en echt warm wordt ie geloof ik niet.  
@ Keesv  ServusTv staat hier gewoon in de kanalenlijst van 19,2  Ik schakel tussen satellieten via FAV. knop.  ( kanalen ook al opnieuw ingesteld...)   Maar het gebeurt dus echt altijd bij Servus tv.  en inderdaad bij
moment hoog stroomverbruik door opvragen van  info. 

Ik heb wel eens gehoord van kruispolarisatie.  Misschien komt daar door, maar weet niet meer precies wat dat was. 

nog vraagmoeten de schroefhuls van F connectors per see  contact maken met de buitenste metalen isolatiemantel of mag je hem ook  gewoon over het plasticmantel draaien.?   


 

IMG_0652.JPG

IMG_0654.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op ‎17‎-‎11‎-‎2020 om 20:24, cinelli zei:

display geeft L 1:00   (dat is loader versie,  ik wil die ook updaten maar weet niet of zoiets kan )
 

De Rebox RE-4420 is op dit moment tussen de 4 en 6 jaar oud en geeft eigenlijk nooit problemen op hardwaregebied. Op de foto zien de bedoelde elco's er dan ook prima uit.

De loader is de laatste versie. Er is één oudere versie qua versienummer (8.05), maar dat is precies dezelfde, omdat de fabrikant na een tijdje de loaderversies heeft omgenummerd. Bovendien heeft de loader helemaal niets te maken met problemen die tijdens bedrijf optreden; hij moet alleen een Linux-kernel opstarten, die vervolgs de software opstart die je als gebruiker ziet. Tegen die tijd heeft de loader allang zijn werk gedaan en staat op de zijlijn te niksen. Verder heeft een loader-update aleen maar zin bij opstartproblemen, en heeft altijd het niet te onderschatten risico dat de ontvanger verandert in een papiergewicht. Gewoon niet doen dus. Een loader update gaat bij alle Reboxen met een .ird updatebestand op een USB-stick en de channel-up methodiek (zie elders in dit forum).

 

Naar mijn idee zit ceesv met een probleem in de buiteninstallatie het dichtst bij de vermoedelijke oorzaak.

 

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2020 om 17:45, boudeman zei:

Ik heb in al die jaren nog nooit gehad dat deze Rebox automatisch herstartte. Wel bevriest hij soms, waarna ik 'm zelf weer moet opstarten. Bevriezen zie ik inderdaat wel eens met de epg. Niet te snel na een zenderwisseling de epg oproepen. De epg wordt opgeslagen op de externe USB data drager. Misschien speelt de kwaliteit van de opslag nog een rol.

Ik heb 'm in een kast staan. Dan kan hij knap heet worden. Ik heb 'm op hogere pootjes gezet, en gezorgd voor enige ventilatie. Misschien speelt temperatuur nog een rol.

 

Net als boudeman heb ik nog nooit een spontane reboot van de 4220 meegemaakt. Wel freezes.

Ik heb 2 4220's

 

Hoe lang heb je die 4220 en sinds wanneer heb je die reboots?

 

Volgens mijn beperkte kennis zijn de elco's in de afbeelding defect. Een bekend fenomeen dat ook veel bij computer-moederborden voorkomt: leeggelopen elco's doordat elco's van mindere kwaliteit zijn gebruikt.

 

 

 

rebox caps.jpg

aangepast door vansloneker
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Audioniek, bedankt voor uitleg. ik ga het daar dan niet verder zoeken.   
Lastige is dat na open schroeven het probleem zich  bijna niet meer voordoet.  'Bijna' dus, dus kan nog niet zeggen waar het aan ligt. 

vansloneker  het is echt rebooten,  is zomaar begonnen zonder dat er iets aan de opstelling was veranderd.

Misschien is het wel gewoon de aansluitkabel zelf die sluiting maakt zat ik te denken. 
Ik laat het hier iig weten  mocht ik probleem definitief vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2020 om 20:18, cinelli zei:

moeten de schroefhuls van F connectors per see  contact maken met de buitenste metalen isolatiemantel of mag je hem ook  gewoon over het plasticmantel draaien.?   

zeg eens, wat bedoel je hiermee ?

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het schroefhuis moet elektrisch contact maken met de afscherming/omvlechting!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...