Ga naar inhoud


CI+ Satellietontvangers


Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, Mimisiku zei:

De DM920 en de oude VU+Duo4K kunnen de 2 CI sloten volledig afhankelijk programmeren. Zelfs als beide CAID's gelijk zijn.....

Ik heb een VU+ Duo 4K, die kon dat niet, tenzij dat nu zou opgelost zijn met een software update?

2 keer zelfde CI+ module = crash / hangen / niet werken.

Is dat nu anders?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Principieel moet je de TE decoderen zenders van dat pakket toewijzen aan één CI module in de Vu+ via het menu.

https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/113132-menuepunkt-zum-zuordnen-der-hd-sender-zum-ci-modul-fehlt/

 

mocht je die commoninterfaceassignment missen in je Image (VTI) dan laad je die eerst via het menu uit de feed

 

Ik heb echter geen weet van de Vu+ met twee identieke CI+ modules in de slots zoals Mimisiku beweerde opdat per SID gescheiden kan worden gedecodeerd. Daar was volgens mij de dream 920 uhd de enige machine die dit aankon middels het dream OS

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Tonskidutch zei:

Principieel moet je de TE decoderen zenders van dat pakket toewijzen aan één CI module in de Vu+ via het menu.

https://www.vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/113132-menuepunkt-zum-zuordnen-der-hd-sender-zum-ci-modul-fehlt/

 

mocht je die commoninterfaceassignment missen in je Image (VTI) dan laad je die eerst via het menu uit de feed

 

Ik heb echter geen weet van de Vu+ met twee identieke CI+ modules in de slots zoals Mimisiku beweerde opdat per SID gescheiden kan worden gedecodeerd. Daar was volgens mij de dream 920 uhd de enige machine die dit aankon middels het dream OS

Inderdaad, en die discussie is hier vroeger ook al gevoerd met Mimisiku, en toen gaf hij uiteindelijk ook toe dat het niet kon.

Mocht het wel kunnen, wil ik dat graag weten, en ook hoe precies, dan kan ik een tweede identieke module in mijn VU+ Duo4K gebruiken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, zzzzzz zei:

Inderdaad, en die discussie is hier vroeger ook al gevoerd met Mimisiku, en toen gaf hij uiteindelijk ook toe dat het niet kon.

Genuanceerd… Het werkte wel maar uitsluitend met VTi 13.x. OpenPli werkte (toen) inderdaad niet. En zoals gezegd alleen op de oude VU+Duo4K en NIET de VU+Duo4Kse…

Voor de DM920 geldt hetzelfde. Alleen onder DreamOS 2.5 werkend gehad. Andere images niet meer getest omdat de DM920 toen (weer) kapot ging…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan vraag ik me toch echt af waar jij @Mimisiku die informatie vandaan hebt. Anders dan de officiële berichten van VTI en Plnick

 

Quote

29.11.2018 - End of support for VTi 13.0.X

bron VTI

de Vu+ DUO4K komt dan pas { eind 2018 } uit op de markt en er zijn nog wat updates in VTI 14.x tot de DUO4K volledig ondersteund wordt.

 

 

p.s.

Plnick is uitgetreden bij VTI en is op het forum nu Gast, voor die het willen natrekken.

 

aangepast door Tonskidutch
p.s.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@RickBrouwer

Even de vragen opdelen…

Ook als ik de Türksat en/of Digitürk even loskoppel verandert dat niets aan het Irdeto2 verhaal.. Zelfs als je Ziggo kaart op Irdeto2 hebt werken is dat absoluut géén garantie dat een Digitürk kaart óók gaat werken middels Softcam. Digitürk kan een veel zwaardere Irdeto2 codering gebruiken dan dat Ziggo nu gebruikt. Mocht je de Turkse taal machtig zijn, dan is het handig om op Turkse fora te informeren. Wellicht dat daar de nodige (extra) sleutels te vinden zijn.. Zoniet dan moet je dus de bijbehorende CI+ module gebruiken (en uiteraard) de passende CI+ helper..

 

Ziggo Irdeto kaarten krijg je zéker met OScam aan de praat dus een ontvanger met 2 * CI+ slot heb je niet eens nodig…

 

AntikSat is een Sloveense aangelegenheid. Die taal ben ik niet machtig, maar vind geen Engelse vertaling.. In elk geval zal de kaart (en of module) per maand of per jaar betaald moeten worden. Ook moet de module geregistreerd worden. Of dat als buitenlander gaat lijkt me lastig.. Alles wat ik qua bestellen indruk, komt in het Sloveens..Geen betaling in Euro of Dollar of creditkaart… Geef je op dat gebied weinig kans….

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

dan vraag ik me toch echt af waar jij @Mimisiku die informatie vandaan hebt. Anders dan de officiële berichten van VTI en Plnick

 

bron VTI

de Vu+ DUO4K komt dan pas { eind 2018 } uit op de markt en er zijn nog wat updates in VTI 14.x tot de DUO4K volledig ondersteund wordt.

 

 

 

 

Ik bedoel natuurlijk vanaf VTi 13.x.. Inmiddels zitten we op VTi 15.x.. Neem aan dat ze die code vanaf 13.x geïntegreerd is..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je maakt een schijnbeweging...

met de VTI images is nog nooit met twee gelijke CI-Cam's in de slots en dus kaart (met een + of niet) het toewijzen van afzonderlijke zenders mogelijk gebleken en het crashen zoals ZZZZZZ beschrijft is evident.

Ik heb zelf een tweede CI in een andere receiver moeten plaatsen omdat het gewoon weg niet werkt / werkte.

 

en ik gebruik VTI en Vu+ sinds 2010

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het echt zien werken op de VU+Duo4K (2 gelijke Viaccess) en zelf op mijn DM920.. Box liep nooit vast… Er was wél een issue met PTS… Gewoon kijken en/of opnemen ging prima, alleen zappen was trager…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Mimisiku zei:

Ik heb het echt zien werken op de VU+Duo4K (2 gelijke Viaccess) en zelf op mijn DM920.. Box liep nooit vast… Er was wél een issue met PTS… Gewoon kijken en/of opnemen ging prima, alleen zappen was trager…

Het gaat over CI+, niet CI (dat heb ik niet getest), dus ik weet niet of jouw Viaccess CI+ of CI is.

Ik heb trouwens wel degelijk de "oude" VU+D Duo4K, en OpenPLi gebruik ik niet, VTI en OpenATV heb ik wel al gebruikt.

In geen van die distributies werkte het.

Of ik in het begin nog op 13.x zat kan ik mij niet meer herinneren.

 

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat je ergens een exotische situatie probeert te creëren (het moet de oude zijn, het moet Open VTI zijn, een niet meer ondersteunde oude distributie, Viaccess, wat niet gebruikt wordt door de CI+ die ik wil gebruiken...).

Op de DB920 zou het inderdaad wel moeten werken, dat wordt ook bevestigd op hun forums.

Ik heb nog nergens iemand gezien die het op VU+ kon.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is/was zeker niet de bedoeling.. Overigens heb ik inmiddels weer een DM920 (zolang die blijft werken)… Ga dat binnenkort weer proberen. Heb hier nu alleen een M7-CAM701 van CDS, daar komt binnenkort een M7-CAM701 van TVV bij…..

 

Heb me weer even ingelezen op de Gutemine Feed Github.. Het is voor mij ook alweer bijna 3 jaar geleden. In 3 jaar veranderd er veel..

 

Voor de DM920 geldt:

 

Je hebt de ServiceRelation plugin nodig (en wellicht ook AutoPin). Hiermee leg het kanaal vast voor de te gebruiken CI(+). Als het kanaal een pincode nodig heeft kan dit in AutoPin. Dit werkt prima maar……. er is een catch: Als je kijkt en opneemt/streamt dan mogen de kanalen NIET van dezelfde transponder komen omdat ook DreamOS dan niet meer weet hoe te schakelen….

 

Zoals gezegd: ik ga dat binnenkort zelf testen…

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mimisiku zei:

Voor de DM920 geldt:

 

Je hebt de ServiceRelation plugin nodig (en wellicht ook AutoPin). Hiermee leg het kanaal vast voor de te gebruiken CI(+). Als het kanaal een pincode nodig heeft kan dit in AutoPin. Dit werkt prima maar……. er is een catch: Als je kijkt en opneemt/streamt dan mogen de kanalen NIET van dezelfde transponder komen omdat ook DreamOS dan niet meer weet hoe te schakelen….

 

Zoals gezegd: ik ga dat binnenkort zelf testen…

Ah, dat werkt dus niet dynamisch?

Met andere woorden, stel dat je zender A en B die beiden op dezelfde transponder of mux zitten, en beiden versleuteld zijn, dan ga je waarschijnlijk dan A aan module 1 toewijzen, en B aan module 2, omdat je dan zou kunnen tegelijk van A en B opnemen?

Alleen, als je dan een situatie hebt waarbij er een overlapping van 2 opnames is van zender A, dan gaat hij misschien niet slim genoeg zijn om module 1 te hergebruiken?
Maar dit lijkt mij heel gelijkaardig als de Common Interface Assignment plugin werkt met CI modules.

Dat heb ik indertijd op mijn Dreambox 8000 nog getest, en dat kreeg ik niet goed werkende met identieke modules, omdat hij dan bezig was met decrypteren van een zender op de ene module, en er was een overlap, en dan ging hij de 2e module niet aanspreken.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal kloppen omdat een CI maar één stream tegelijk kan verwerken… De M7-CAM701 (en de witte CI) zijn echter weer een uitzondering op die regel. Deze kunnen 2 streams verwerken (maar uiteraard van dezelfde transponder!) en ik denk dat daar dan weer de kneep zit qua ‘detectie’ van ‘reeds in gebruik zijnde’.. Die Gutemine werkt alleen met Duitse/Oostenrijkse CI modules (iets anders heeft hij niet). De Duitse modules doen gewoon 1 stream, dus dat probleem heeft hij niet… Misschien moeten we hem zo’n module opsturen om te testen…..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Dat zal kloppen omdat een CI maar één stream tegelijk kan verwerken… De M7-CAM701 (en de witte CI) zijn echter weer een uitzondering op die regel. Deze kunnen 2 streams verwerken (maar uiteraard van dezelfde transponder!) en ik denk dat daar dan weer de kneep zit qua ‘detectie’ van ‘reeds in gebruik zijnde’.. Die Gutemine werkt alleen met Duitse/Oostenrijkse CI modules (iets anders heeft hij niet). De Duitse modules doen gewoon 1 stream, dus dat probleem heeft hij niet… Misschien moeten we hem zo’n module opsturen om te testen…..

Het lijkt simpeler met 1 decodering per module, maar dat is het niet.

Laat ons even een hypotetische situatie nemen :

 

Een provider heeft op één enkele mux/transponder zitten : NPO1 HD, NPO2 HD, NPO3 HD, SBS6 HD.

Een gebruiker heeft 2 identieke modules.

Hij configureert die zodat module A gebruikt wordt voor : NPO1 HD, NPO3 HD

Module B configureert hij dan voor decoderen van NPO2 HD, SBS6 HD.

 

Als hij dan op een bepaald moment een opname heeft lopen van NPO2 HD, en hij wil iets opnemen of bekijken van SBS6 HD, dan zal dat niet werken, want die module die kan decoderen (module B ) is dan bezig met decoderen van NPO2 HD.

Tegelijk heeft hij dan één module die daar niet in gebruik is.

Dat is dus het probleem dat ik vroeger nog zag, van in de tijd van de Dreambox 8000, nog vóór CI+ dus.

Ik zou toch verwachten dat die service relation plugin iets intelligenter is, anders snap ik het nut er niet van.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begreep dat vanwege de fysiek gescheiden CI sloten gewoon wordt bijgehouden welk slot in gebruik is (CI0 of CI1). Er wordt gewoon bijgehouden welke in gebruik is. Wat ServiceRelation extra doet is de HD (gecodeerd) en SD (ongecodeerd) naast elkaar leggen. Wordt HD opgenomen en je wil zappen dan kijkt hij eerst of er een SD variant is en schakelt daar naartoe.. Heb je 2 HD zenders (gecodeerd) dan kijkt hij gewoon of er nog een CI vrij is en stuurt de ECM naar de vrije CI… Je kunt zo gewoon jouw combinatie NPO2 HD/SBS6 HD kijken/opnemen.. Je hoeft dus niet een CI lijst aan te leggen (al kan dat wel)..

Voor de Duitsers is dit prima omdat zij de SD ongecodeerd uitzenden en de HD altijd gecodeerd (uitzondering de publieken ARD HD, ZDF HD etc)

 

Voor NL satelliet is dit minder interessant, maar voor kabel (Ziggo, Zeelandnet, Delta) gaat het principe weer wel op…

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...