Ga naar inhoud


CI+ Satellietontvangers


Aanbevolen berichten

De 'nieuwe' Technisats hebben dus helaas slechts 1 slot, en meestal ook nog een embedded conax kaartlezer, die prima werkt voor het Zweedse canaldigital...

Je kan slechts 1 kaart bedienen in dat ci+ slot... (zonder uiteraard te wisselen van kaart/module). Dat was dus de reden voor mij om over te stappen naar VU+

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi leden,

 

Helaas moest ik door privé redenen even er tussenuit en ben er daarna niet aan toegekomen om weer te reageren. In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor alle nuttige informatie en leuke berichten! Dat waardeer ik echt van jullie ! En nu ik weer terug ben wil ik verder waar we zijn gebleven.

 

* Technisat werkt voor CI+ daar is iedereen mee eens en helaas heeft deze box maar 1 slot ,geen aan/uit schakelaar aanwezig. En ik moet eerlijk zeggen ik heb ook liever een box waar meerdere Modules in kunnen gaan. En daarvoor zal ik eerder nijgen naar openboxen.

 

Van de open boxen die zeer waarschijnlijk op Linux draait welke ondersteunt Ci+ opdit moment? Kun je ervan uitgaan dat Dreambox / VU+ / Gigablue / Opticon etc, in de toekomst CI+ blijven ondersteunen?? Ik heb heel vaak de internet rot gezocht en ik krijg een waslijst van Receivers die Ci+ ondersteunen maar op geen één wordt aangegeven tot hoelang Ci+ wordt ondersteund! Dus kom ik geen stap vooruit en wordt ik daar niet wijzer op helaas! Met alle eerlijkheid vraag ik het aan jullie, kun je erop vertrouwen dat Dreambox / VU+ / Gigablue / Opticon etc in de toekomst Ci+ blijven ondersteunen? Dit vraag is heel belangrijk voor mij omdat ik naar Digitürk ga kijken. En Digitürk werkt met Ci+ en de zenders is met Irdeto2 systeem gecodeerd! 

 

Dan wil ik jullie ook het volgende vragen! Ik wil graag het zenderpakket AntikSat kijken dat op Eutelsat 16 wordt uitgezonden. Ik wil graag naar Viasat zenders kijken dat op dit satelliet wordt uitgezonden, alleen op dit zenderpakket zit Turks audio en/of Turks Ondertiteling ingebakken dus ben je in staat om met je Receiver het in te stellen. Vandaar dat ik deze zenderpakket wil kijken. En mijn vraag aan jullie is hoe kom ik aan z'n abonnement en hoeveel kost het per maand of per jaar? Ik heb geprobeerd om meer informatie erover te vinden via Unkle Google maar ik krijg niet de informatie die ik wil en daarom hoop ik dat jullie meer ervan weten en mij ook hiermee verder kunnen helpen!

 

Ik wens iedereen een hele fijne dag verder,

Met vriendelijke groeten Rick Brouwer. 🙂 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen enkele Open ontvanger ondersteunt CI+. Deze hebben geen licentie en zullen die ook niet krijgen. Er zijn voor diverse ontvangers zogenaamde CI+ helpers. Als ze ermee werken is de support en garantie op (blijven) werken nul,nul.. Als het werkt prima, werkt het niet jammer. OpenPli werkt niet met CI+ omdat zij de (illegale) certificaten niet wensen te gebruiken… Voor de CI+ helper geldt dat ze werken op een bepaald image (ze zijn niet uitwisselbaar)… Het is gewoon een kwestie van testen.. De CI+ moet ook nog eens een Neotion chipset hebben om te kunnen werken op zo’n CI+ helper..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Mimisiku zei:

Geen enkele Open ontvanger ondersteunt CI+. Deze hebben geen licentie en zullen die ook niet krijgen. Er zijn voor diverse ontvangers zogenaamde CI+ helpers. Als ze ermee werken is de support en garantie op (blijven) werken nul,nul.. Als het werkt prima, werkt het niet jammer. OpenPli werkt niet met CI+ omdat zij de (illegale) certificaten niet wensen te gebruiken… Voor de CI+ helper geldt dat ze werken op een bepaald image (ze zijn niet uitwisselbaar)… Het is gewoon een kwestie van testen.. De CI+ moet ook nog eens een Neotion chipset hebben om te kunnen werken op zo’n CI+ helper..

 

Ik heb me suf gezocht op de duitse en nederlandse markten maar je komt er gewoon niet erachter hoe lang een Open box Ci+ blijft ondersteunen en op welke images en image versies. Maar wat ik niet snap in duitsland is het verplicht dat een receiver ci+ volledig moet ondersteunen  maar waarom wordt dan niet elke receiver merk dat in Duitsland wordt geproduceerd gelegaliseerd om Ci+ te ondersteunen! Bijvoorbeeld GigaBlue is net als Technisat een keiharde duitse merk maar is niet gecertificeerd voor Ci+ ! Je zal dan verwachten dat juist GigaBlue ook dan wordt gecertificeerd zodat men gewoon Ci+ kan blijven gebruiken! Maar hoe zit het met Dreambox en VU+ ? Als ik mij niet vergis wordt Dreambox en VU+ in duitsland geproduceerd. Daarboven op gebruikt Dreambox en VU+ hun eigen image dus je zal dan verwachten dat deze boxen gewoon gelegaliseerd gecertificeerd zijn voor Ci+ en Ci+ volledig blijven ondersteunen. Ik snap het gewoon niet waarom zobiezo Dreambox en VU+ niet Ci+ gecertificeerd zijn.

 

En wat is een Neotion chipset? Ik heb nog een Mutant HD2400 en daar heb ik ooit met OpenATV v6.2 image Ci+ module met smartkaart van Ziggo weten te kijken naar Ziggo kanalen. Ik weet nog goed was een Oranje Irdeto smartcard. Nou weet ik niet meer of dit kaart Irdeto of Irdeto2 gecodeerd was. Trouwens Digitürk werkt met een Irdeto2 codeersysteem.

 

Ik  vraag mij af of ik met mijn Mutant nog kan kijken naar zenders van Digitürk. Ik kan bij de CI instellingen Ci+ v1.3 instellen. Of ik het ervoor kan zorgen dat naar tv zenders van Digiturk kan kijken met ciplus helper plugin of niet dat weet ik niet. En heel eerlijk gezegd heb ik geen zin om een nieuwe receiver te kopen. Ik heb nog mijn Sony Smart Full HD TV van jaar 2016 en daar wordt ook Ci+ ondersteund, het heeft ook een sat ingang. Irdeto wordt zobiezo ondersteund dat weet ik. Mimisiku ik zeg je eerlijk ik ga liever niet naar een andere receiver maar als ik geen andere keuze heb dan koop ik een nieuwe Receiver, mischien is ook goed dat ik doe, koop ik dan eentje die ook 4K beeld ondersteund. Mijn tv zal geen 4K ondersteunen maar ik zal dan wel in staat zijn via de box om naar HEVC gecodeerde zenders te kijken. Zoals ik je het eerder heb gezegd ik nijg eerder naar Dreambox , VU+ , GibaBlue en OPTICUM merk dan Technisat omdat in deze boxen meer Modules in kunnen. Wat ik persoonlijk ook erg jammer vindt is dat je tegenwoordig geen boxen tegenkomt waar 2 Modules in kunnen + 2 of 3 losse smartkaarten in kunnen wat bij Mutant HD2400 wel het geval was.. 

 

Verder wil ik vooral aan iedereen vragen die een Dreambox / VU+ / GigaBlue of een OPTICUM hebben , om mij te laten weten hoe lang deze boxen Ci+ ondersteunen, blijven ondersteunen en of ze in de toekomst het nog blijven ondersteunen! Ik betwijfel geen moment aan de kennis van Mimisiku laat ik dat vooral even zeggen maar hoe meer informatie ik heb van mensen deste beter voor mij en dan weet ik waar ik aan toe ben!

 

En natuurlijk is iedere tip welkom!!! Groetjes Rick!

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je draait rondjes. Er is NIEMAND die je kan zeggen hoelang CI+ op ‘Open’box wordt ondersteund!! Puur omdat de oplossing ILLEGAAL is op deze boxen. De Neotion certificaten zijn gepikt.. Ze kunnen ieder moment deze certificaten intrekken..

Dreambox is allang geen Duits merk meer. Na het faillisement van Dream-Multimedia is de boel aan de Chinezen verkocht, GigaBlue is nooit Duits geweest…

Voor Dreamboxen wordt CI+ onder de tafel aangeboden omdat bijna iedere Duitser gebruik moet maken van CI+ omdat die dingen anders niet verkocht worden. Zelfs een Duitser tikt geen € 300~400 af om alleen FTA te kunnen kijken! Ook Opticum is gewoon een Chinees plakmerk…

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben zeker niet alwetend.. Verre van dat! Ontvangers die 2 CI+ bezitten ken ik niet (wellicht bestaan ze ook niet)… Voor ‘Open’ ontvangers zul je zelf een werkende CIplushelper moeten zoeken.. Een oplossing voor je probleem kan ik je niet bieden. Ik spreek geen Turks en heb ook geen interesse in Turkse kanalen… Als je voor je Mutant geen CI+ helper kunt vinden kun je dus geen Digitürk ontvangen.

Persoonlijk weiger ik alle CI+ modules te gebruiken vanwege de bemoeizucht van de providers…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Ik ben zeker niet alwetend.. Verre van dat! Ontvangers die 2 CI+ bezitten ken ik niet (wellicht bestaan ze ook niet)…

Dreambox 920 UHD?

Die heeft toch 2xCI+ (ok, via software, maar het is wel 2x)

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou me niet te druk maken over die CI+ modules, het is niet zo makkelijk om een certificaat in te trekken en mocht dat wel ooit gebeuren wordt er wel een andere gehackt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, zzzzzz zei:

Dreambox 920 UHD?

Die heeft toch 2xCI+ (ok, via software, maar het is wel 2x)

Ook die heeft geen licentie voor CI+.. Dat hij via software werkt is natuurlijk prima, maar ‘alle Angaben wie immer ohne Gewähr’. De DM920 heeft wél het ontegenzeggelijke voordeel dat de CI sloten geheel gescheiden kunnen worden geconfigureerd..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29-6-2021 om 19:47, Mimisiku zei:

Ik ben zeker niet alwetend.. Verre van dat! Ontvangers die 2 CI+ bezitten ken ik niet (wellicht bestaan ze ook niet)… Voor ‘Open’ ontvangers zul je zelf een werkende CIplushelper moeten zoeken.. Een oplossing voor je probleem kan ik je niet bieden. Ik spreek geen Turks en heb ook geen interesse in Turkse kanalen… Als je voor je Mutant geen CI+ helper kunt vinden kun je dus geen Digitürk ontvangen.

Persoonlijk weiger ik alle CI+ modules te gebruiken vanwege de bemoeizucht van de providers…

 

Mimisiku vergeet even de alle Turks geval en Digitürk en focuceer op mijn vraag, die ik versimpelt aan je ga vragen. Stel op een sataliet dat je kunt ontvangen zitten wat zenders die je wil bekijken en jou het wel boeiend lijkt om ernaar te kijken maar je komt erachter dat dit zenders in een gecordeerde zenderpakket zit. Het zender pakket is gecordeerd met Irdetto2. Wat zal jij dan doen om dit zenderpakket te kunnen kijken.

 

@Codx  En om je theorie te versterken is ci plus helper voor alle ontvangers nog steeds op up to date. Ik heb gezien dat v5.1 vorige week ofzo is gelanceerd op bepaalde sat forum websites. Dus dit plugin wordt nog steeds contuine geupgrad! 

 

@all Gisteren heb ik talloze ci plus helper plugins gevonden en gedownload.

Op mijn computer heb ik oude OpenATV versie v6.2 gevonden. Zijn er andere images die te proberen zijn en waar eventueel Ci plus helper beter werkt??

Ik heb naar mijn neefje deze plugins gestuurd en hij gaat het testen op zijn Mutant HD2400. Hij gaat Ziggo vragen om een ci+ module met simkaart te sturen zodat hij het eerst op zijn Smart TV kan proberen en dan op zijn Mutant HD2400. Mijn neefje woont in Enschede. Het is de neefje van mijn Turkse vrouw maar ik zie hem als mijn echte neefje, we hebben een goede band we helpen graag elkaar. Ik woon in Münster en hij in Enschede. Regelmatig komt het wel voor dat ik namens hem hier iets vraag. Maar opdit moment hebben we het zelfde probleem. Wij willen naar Digitürk kijken en de zenders zijn gecordeerd in Irdetto2.

Mijn neefje heeft Ziggo. Als mijn neefje de ziggo kaart werkend krijgt op zijn Mutant HD2400 en hij heeft beeld op gecordeerde zenders en het werkt ook op zijn tv dan weet ik dat het op mijn Mutant HD2400 en op mijn smart tv het ook zal werken want tot zo ver ik weet en ik mij niet vergis werkt Ziggo met Irdetto2.

 

Natuurlijk als wij alleen de smartkaart van ziggo werkend krijgen op onze Mutant HD2400 zal ik echt blij zijn als het met een module werkt ben ik ook tevreden. 

 

Nou weet ik niet wat de verschil is tussen Irdetto en Irdetto2 als iemand mij dat ook even wilt uitleggen zal erg fijn zijn. 

 

Ik wil ook iets toevroegen, er zijn zat sat/kabel ontvangers waar 2x ci module in kunnen + x aantal smartkaarten, bijvoorbeeld in Mutant HD2400 en Hd51 , GigaBlue ontvangers en ja ook de nieuwe en zelfs in de VU+ . In de oudere Dreamboxen konde dat ook trouwens, maar hoe het zit met de nieuweren dat weet ik niet.

 

Nu wil ik nog iets aan jullie vragen, ik heb dit vraag eerder gesteld maar geen antwoord er op gekregen maar weten jullie hoe ik aan een abonement kom van AntikSat dat op Eutelsat 16 wordt uitgezonden? Op dit Zenderpakket zit namelijk de zenders van Viasat erop en op deze zenders is Turks audio/ondertietel instelbaar. Ik zal graag naar deze zenderpakket willen kijken Viasat zenders zenden goede docu's uit en het zeker het waard om te kijken en om te kunnen opnemen. Dit zenderpakket is Conax gecordeerd. Weten jullie hoe ik aan dit abonement kom en hoeveel het kost per maand of per jaar???

 

Beste leden ik hoor het graag van jullie! Groetjes van Rick Brouwer vanuit Münster 🙂 🙂

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel Ziggo als Digitürk gebruiken Irdeto 2. Bij Irdeto2 is de communicatie tussen kaart en module gecodeerd. Je hebt in elk geval een RSA en boxkey nodig.. Maar Irdeto2 is niet altijd gelijk . De provider kan legio mogelijkheden benutten om de kaart te gebruiken.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-6-2021 om 19:07, Mimisiku zei:

Ook die heeft geen licentie voor CI+.. Dat hij via software werkt is natuurlijk prima, maar ‘alle Angaben wie immer ohne Gewähr’. De DM920 heeft wél het ontegenzeggelijke voordeel dat de CI sloten geheel gescheiden kunnen worden geconfigureerd..

Natuurlijk is het onder voorbehoud, zolang het werkt.

Maar dat is ook zo bij die modellen met 1 model dat via software werkt.

Nu, ja, het ideaal zou zijn dat het in real time én offline kan decoderen én 2 sloten heeft, en dat beiden CI+ kunnen decoderen, én volledig gescheiden van elkaar.

Die ontvanger bestaat waarschijnlijk niet.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DM920 en de oude VU+Duo4K kunnen de 2 CI sloten volledig afhankelijk programmeren. Zelfs als beide CAID's gelijk zijn.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...