Ga naar inhoud


CI+ Satellietontvangers


Aanbevolen berichten

Op 6-12-2020 om 14:00, RickBrouwer zei:

Mij gaat het in ieder geval om Irdetto2 systeem.  Ik nijg om Digitürk te nemen, Turkse zenders die ik  op Türksat niet kan ontvangen met een schotel van 120 cm, wil ik via Digitürk kunnen kijken. Het kost je 130 euro per jaar en heb je zobiezo alle populaire zenders en docu/nieuws kanalen tot beschikking . Hun werken namelijk met Irdetto2 codeer systeem. 🙂 Mimisiku ik heb je bericht niet helemaal gegrepen maar hoe goed is o.a een Technisat satalietontvanger?? 

 

Open boxen heb ik liever dat kun je naar wens aanpassen maja dan moet de image natuurlijk ci+  ook ondersteunen! OpenAtv die ondersteunt ci+ niet meer en openPli die gaat ook stoppen met ondersteunen van ci+ heb ik gehoord. 

 

Welke open boxen kunnen nog de ci+ ondersteunen?? Als ik toch een keuze maak naar open boxen dan wil ik de overstap naar 4K en naar FBC tuners ook maken.. 

 

Maar ik ga de duitse markt ook onderzoeken kijken welke satalietontvangers ci+ ondersteunen! 

Die ci+ in open pli heb ik al jaren niet meer update gedaan.,dus ik verwacht als ze er mee zouden stoppen dat het nog jaren zal werken. Ik gebruik de officiële telenet ci cam en dat werkt zonder updates dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als ik het zo allemaal lees, dan begin ik te denken dat als je zonder kopzorgen op 2 zenders tegelijk wilt kunnen opnemen, je beter een ontvanger met CI+ (softwarematig) bijkoopt, want anders ben je nooit zeker dat je zult kunnen opnemen.

Nadeel is dan wel weer dat je met meerdere ontvangers en afstandsbedieningen zit, meerdere EPG's om up to date te houden, kabels moet doorlussen, opnames die op meerdere locaties staan als je geen NAS gebruikt, enz.

Dat verhaal van die backup zenders die dan in SD zijn, en niet geëncrypteerd is dan enkel interessant voor bepaalde providers.

Een andere mogelijkheid is dat achteraf decoderen, wat dan weer alleen op de VU+ werkt, en niet op de Dreambox.

Maar dit is bij al meerdere malen mislukt, terwijl ik de opname op dat moment wel nog interactief kon afspelen.

Ik vermoed dat de opname ergens voor een deel niet versleuteld was, en het systeem daar niet mee omkon.

Als je dat volgde via logging zag je dat hij telkenmale begon met decoderen, en na korte tijd weer afbrak, om daarna later opnieuw te beginnen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...