Ga naar inhoud


Ik heb 2 vragen over het aansluiten van een tv op een schotel


grungesocial

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, Sprietje zei:

Een satellietontvanger of een satelliet tuner in een tv is geen meetapparatuur dus de waarde die hij aan geeft kan (flink) afwijken.
Ook een satfinder die geen dB's aan geeft, geeft geen zuivere waarde.
Vandaar dat je allemaal verschillende waardes krijgt. Ik hoop echter wel dat je de opgegeven waardes van de verschillende apparaten bij dezelfde transponders hebt gemeten anders kun je helemaal niet vergelijken.

 

 

Ik heb alle instructies van dit topic gevolgd.

Ging goed, alleen Ik had wel problemen met Triax multifeed (te oude, rusty & lnb houders waren kapot). Uitendelijk gelukt,

ik moet nog bekabelen liggen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 26-12-2020 om 16:56, RicardoBelli zei:

En geen splitters gebruiken .

 

Op 26-12-2020 om 17:03, ceesv zei:

Want elke combiner geeft demping van je antenne signaal.

 

Ik ben het hier niet mee eens.

Deze dingen mogen dan wel wat dempen, maar als de schotel en antenne voldoende signaalsterkte afgeven is hier niets tegen in te brengen.

ook is het handig om DVB-t, FM en/of DAB signalen mee in te koppelen en een doos met TV/Radio/Sat is een mooie afwerking bij de TV.

Verder filtert een goede doos ongewenste signalen op de betreffende aansluitingen en is het een goede 75 ohm afsluiting en voorkomt dan reflecties op de kabel.

Gebruik wel materiaal van goede reputatie en als het kan geen goedkope China troep.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Sprietje zei:

In Breda moet de rail voor de 13 - 19,2 - 23,5 - 28,35 oost 12 graden schuin staan, zie bijgevoegde hoek waarbij de 13e het laagst moet staan.

Het gat in het midden van de rail moet in de onderste groef zitten.

Hoek van 12 graden.png

Ik zal in de weekend fotos maken.

 

 

9 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

 

Ik ben het hier niet mee eens.

Deze dingen mogen dan wel wat dempen, maar als de schotel en antenne voldoende signaalsterkte afgeven is hier niets tegen in te brengen.

ook is het handig om DVB-t, FM en/of DAB signalen mee in te koppelen en een doos met TV/Radio/Sat is een mooie afwerking bij de TV.

Verder filtert een goede doos ongewenste signalen op de betreffende aansluitingen en is het een goede 75 ohm afsluiting en voorkomt dan reflecties op de kabel.

Gebruik wel materiaal van goede reputatie en als het kan geen goedkope China troep.

 

Wat stel je voor, ik kan het proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon proberen. Het signaal van de LNB zou niet veel lager moeten worden, aangezien de LNB een erg hoge "conversie versterking" heeft, dus dat gaat wel goedkomen. De enige problemen die ik denk dat je eventueel zou kunnen hebben is als de DVB-T antenne passief (niet versterkt) is. Dan zou het zo kunnen wezen dat het signaal iets te laag wordt. Maar als je dichtbij de DVB-T zender woont, dan komt dat ook wel goed...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

De binnenantenne heeft 6 volt voeding nodig anders werkt hij niet. Als je die voeding niet uit de terrestrial tv aansluiting kunt krijgen, moet hij op een 6 volt voedingsadapter aangesloten worden. De 6 volt voeding kan zonder meer niet via een diplexer / combiner lopen want daar staat 13-18 volt op voor de voeding van de lnb's.

triax-110-tvsat-combiner-diecast.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...