Ga naar inhoud


PLI 8


opie

Aanbevolen berichten


Het is een nieuwe motor, zelfde carosserie... Wat had je verwacht?

Dat de oude DM8000 plots meer kan? Hardware veranderd niet hoor! Zelf gebruik ik het allang niet meer.. Reden mag inmiddels bekend zijn..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij een nóg beter 2021. ;)

 

Wat had jij dan willen zien? 8.0 pixels? 🤣

Voor zover ik gelezen heb zit het meeste onder de motorkap. Met name de branch (Zeus) waarop deze image gebaseerd is.

Als dát niet gelukt was dan was er misschien wel geen dm8000 8.0 image meer geweest. Maar ik heb geen dm8000 en dus is het misschien wel handiger om die vraag op het openpli forum te vragen. 

Twee man dezelfde gedachte. 🤣

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
1 uur terug, opie zei:

PLI 8 voor de dreambox 8000 is uit maar zei geen verschil tov 7.3

Wie gebruikt nog zo'n oude ontvanger die al meer dan 10 jaar oud is en waarvoor geen enkele support er meer is?

Om nog maar te zwijgen wat voor stroomverbruik deze decoder geven.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, patje7of9 zei:

Wie gebruikt nog zo'n oude ontvanger die al meer dan 10 jaar oud is en waarvoor geen enkele support er meer is?

Om nog maar te zwijgen wat voor stroomverbruik deze decoder geven.

Ik !!!!

Waarom zou ik deze niet meer mogen gebruiken?

 

Hij werkt nog prima, doet nog steeds alles wat hij moet doen.

En bij mij is dat veel.

Moet ik nu echt een andere ontvanger kopen die wat sneller opstart en voor de rest alles hetzelfde doet?

 

Man man wat een antwoord..

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het volledig eens met J van Hoof. Zijn opmerking, daar is natuurlijk geen speld tussen te krijgen. En zolang de dm8000 nog gewoon werkt, dan is het toch gewoon goed.

 

Nee dan de mensen die een nieuwe ontvanger aangeschaft hebben en dan verwachten dat je er, naast satelliet of kabel mee kunt kijken (liefst voor niets) dat je er ook allerhande op het internet rondzwervende films mee kunt bekijken incl. ondertitels en uiteraard ook nog gratis, + gratis een gekraakte Netflix etc. etc. O ja, en ook nog koffie mee kunt zetten. Maar enige kennis van zaken om problemen op te lossen, nihil. Maar wel mopperen als iets niet 100% werkt. In hun optiek dan.

De dm8000 was en is nog steeds een prima satellietontvanger voor het doel waarmee deze destijds is gemaakt. 

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, de naam Dreambox DM8000 doet bij velen het bloed sneller dromen....

Er is absoluut niks mis mee om deze nog te gebruiken als deze alles doet wat je wenst... Je moet aan de ene kant beseffen dat electronica nooit het eeuwige leven heeft en dat de DM8000 oook ooit een keer zal bezwijken. Aan de andere kant is de bouwkwaliteit van de DM8000 uitzonderlijk goed.. Er zijn niet veel apparaten die na 10-12 jaar nog 100% werken.. De mijne is na 9 jaar werkend teruggegaan in de doos en die stond 24/7 te draaien...

Enige reden voor vervanging was de 4K mogelijkheid en de FBC tuners...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
1 uur terug, jeevanhoof zei:

Ik !!!!

Waarom zou ik deze niet meer mogen gebruiken?

 

Hij werkt nog prima, doet nog steeds alles wat hij moet doen.

En bij mij is dat veel.

Moet ik nu echt een andere ontvanger kopen die wat sneller opstart en voor de rest alles hetzelfde doet?

 

Man man wat een antwoord..

Toch wel bijzonder dat men bepaalde oud electro material blijft gebruiken, daar is niets verkeerd aan.

Maar wie dezer dagen gebruikt nog een GSM/smartphone van tien jaar geleden, praktisch niemand meer.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou,Pli is ook voor de Zgemma H7S geen optie.

Geflasht onder openatv,reboot en weg was de multiboot.

Hij was er nog wel zag ik in de foutmelding,maar er was iets mis met het 1 of andere  bestand.

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses mensen.

Ik heb het nogeens geprobeerd en nu is het wel gelukt.

Mogelijk was er toch met de eerdere image iets mis.

 

Voor degene die dit ook wil doenmeld ik alvast dat de naam van de gedownloadde zip veranderd moet worden in openpli-8.0-release-zgemmah7-20201231_multiboot.zip.

Er moet dus zgemma voor h7 komen te staan.

Download,zoals je ziet,de multiboot-image!

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-1-2021 om 12:40, patje7of9 zei:

Wie gebruikt nog zo'n oude ontvanger die al meer dan 10 jaar oud is en waarvoor geen enkele support er meer is?

Om nog maar te zwijgen wat voor stroomverbruik deze decoder geven.

 

 

 

Mijn auto is ook meer dan 10 jaar oud,moet ik deze maar verkopen en een nieuwe auto kopen? wat een nare opmerking.

 

Als men gelukkig is met zijn/haar Dreambox 8000  is niks mis mee,en trouwens het zijn nog steeds goede boxen,ook al verbruikt die veel stroom is dat toch de zorg van de  gebruiker  die betaal uit eindelijk de rekening

 



 

"We ride together, we die together. Bad boys for life."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-1-2021 om 14:29, John van Dreumel zei:

De dm8000 was en is nog steeds een prima satellietontvanger voor het doel waarmee deze destijds is gemaakt. 

En waarom zou je voor een meer dan 10 jaar oud toestel nog 75€ of meer moeten betalen?

Het is gewoon creëren van een mythe, als je de topics en de tweedehands aanbiedingen ziet.

Vintage is mooi en goed voor een liefhebber, het blijft echter ouderwets. ( "destijds is gemaakt" )

 

Maar iedereen mag kopen wat die wil en erop flashen wat die wil.

 

Misschien heb je geluk dat je zelf kan solderen en de voedingen kan herstellen voor de dreambox, lang houden die het niet vol uit die tijd.

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...