Ga naar inhoud


PLI 8


opie

Aanbevolen berichten

De mijne werkt niet meer, maar ik vind het wel spijtig, ondertussen heb ik wel een VU+ Duo 4K.

Qua bouwkwaliteit vond ik die DM8000 wel niet te evenaren, en ook qua kwaliteit van de software (niet qua mogelijkheden, natuurlijk, nieuwere toestellen kunnen meer) vond ik de Dreambox toch wel beter.
Zo is er een bug die altijd voort terugkeert bij die VU+, namelijk dat je radio niet kunt pauzeren, dat zijn misschien kleine zaken voor veel mensen, maar ik vind dat vervelend.

Ik moet zeggen van de DM8000 dat ik zelden een toestel gehad heb, waar ik zo lang zoveel plezier aan gehad heb, ik begrijp die gebruiker dan ook perfect dat hij zijn toestel niet wegdoet, als die geen 4K of zo nodig heeft, en de wat mindere snelheid voor lief neemt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, Tonskidutch zei:

En waarom zou je voor een meer dan 10 jaar oud toestel nog 75€ of meer moeten betalen?

Het is gewoon creëren van een mythe, als je de topics en de tweedehands aanbiedingen ziet.

Vintage is mooi en goed voor een liefhebber, het blijft echter ouderwets. ( "destijds is gemaakt" )

 

Maar iedereen mag kopen wat die wil en erop flashen wat die wil.

 

Misschien heb je geluk dat je zelf kan solderen en de voedingen kan herstellen voor de dreambox, lang houden die het niet vol uit die tijd.

 

Ik weet niet welk pilletje jij op hebt maar de meeste DM8000's werken nog prima hoor en dat gaat echt niet zomaar veranderen. Ik heb  recent ook een VU+ Ultimo 4K gekocht omdat die er uit zou gaan. 

 

Maar ik kan je vertellen dat de DM8000 mooier beeld geeft dan de VU+ zeker als die moet gaan up-converten.  Verder is de DM8000 prima voor het serieuze kijkwerk en hij kan zelfs de laatste openpli versie nog draaien, ja wellicht dat het wat trager wordt maar op zich valt dat mee.   Ja als jij er een zenderlijst van 25000+ kanalen in zet met duizenden streams ja zal het traag worden. Maar die streaming rommel kan mij eerlijk gezegd gestolen worden.  Daar heb ik een apart boxje voor.

 

 Ik heb die VU+ overigens weer in de doos zitten als backup want de DM8000 werkt veel lekkerder en de afstandsbediening is ook veel beter.

 

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik al eens een pilletje slik is het een hoofdpijn tabletje wegens dit soort commentaren,

15 uren geleden, Codx zei:

 

Maar ik kan je vertellen dat de DM8000 mooier beeld geeft dan de VU+ zeker als die moet gaan up-converten. 

Ik heb nog nooit een receiver laten up-converten. Alleen daar hebben we het al eens over gehad en je zult het nooit met me eens worden.

 

Maar goed toen de dm8000 uitkwam was mijn eerste kritiek (kun je nalezen) dat er een 100Mbit ethernet aansluiting inzit en 4 maal duurder was dan de eerstvolgende concurrent en tweemaal duurder dan de Vu+ Ultimo (oud model) die nog steeds goed werk verricht.

Ik zei niet dat die DM8000 niet meer zal werken, ik zie iets anders. En ik heb menig mensen nieuwe voedingen zien bestellen, zolang ze nog beschikbaar zijn.

Idem dito de dm7020.

Dus een veel te duur stuk hardware voor die er nu een zoekt en of aankoopt.

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het hier weer over van alles gaat behalve over OpenPli 8.0

 

Ik gebruik al enige tijd 7.3 en was daar wel tevreden over.
Maar omdat ik nog steeds last had van spontane reboots van de E2 GUI ben ik uit nieuwsgierigheid overgestapt naar 8.0.
Tot nu toe geen problemen ervaren. Zelfs met het opzettelijk snel indrukken van de 'UP' toets is het me nog niet gelukt om de box te laten restarten.
Maar de box is nog geen 6 dagen up dus laat ik voorzichtig zijn.
Voorlopig tevreden, ook omdat de mkv weergave sterk is verbeterd. Ook wel prettig.
En het netwerk is rock solid. Gebeurde nog wel eens dat bij het verplaatsen van files naar de server, de verbinding daarmee wegviel, b.v. als ik tegelijk een weergave startte.

 

Ik kijk uit naar meer ervaringen met deze versie van dit besturingssysteem.

Graag geen commentaren in de trant van "ja dan had je ook VTI moeten gebruiken, heb je nooit problemen"

Sorry, maar dat traject heb ik een aantal dagen bewandeld, maar was weer blij terug te zijn bij OpenPli.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet ervaren dat het beeld van de DM8000 beter was/is dan van de VU+Ultimo 4K. Wel dat het PCM geluid uit de DM8000 héél erg zwak was (Volume 70/80%) voor normaal volume. Andere boxen (DM525, VU+Ultimo 4K o.a.) knallen je met volume van de bank! Gewoon op 8-10% is nu normaal...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Als ik al eens een pilletje slik is het een hoofdpijn tabletje wegens dit soort commentaren,

Ik heb nog nooit een receiver laten up-converten. Alleen daar hebben we het al eens over gehad en je zult het nooit met me eens worden.

 

Maar goed toen de dm8000 uitkwam was mijn eerste kritiek (kun je nalezen) dat er een 100Mbit ethernet aansluiting inzit en 4 maal duurder was dan de eerstvolgende concurrent en tweemaal duurder dan de Vu+ Ultimo (oud model) die nog steeds goed werk verricht.

Ik zei niet dat die DM8000 niet meer zal werken, ik zie iets anders. En ik heb menig mensen nieuwe voedingen zien bestellen, zolang ze nog beschikbaar zijn.

Idem dito de dm7020.

Dus een veel te duur stuk hardware voor die er nu een zoekt en of aankoopt.

 

 

Nou leg jij ons is uit hoe jij het zou aanpakken als je een 4K/UHD TV hebt dan?  Want Ik krijg sterk het vermoeden dat jij de materie niet begrijpt.  

 

En voedingen kunnen altijd stuk gaan zeker na 10+ jaar is de kans daarop wat groter, maar als we kijken naar de VU+ boxen, die hadden niks anders dan ellende met de voedingen en lekkende elco's en dat al binnen 2-3 jaar vaak. Ik weet dat de DM8000 een serieus dure ontvanger was en elke dreambox in het algemeen, maar zeg is eerlijk met welke ontvanger doe jij 10 jaar.  Uiteindelijk moet ik zeggen dat die z'n geld dubbel en dwars waard is.  

 

4 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ik heb niet ervaren dat het beeld van de DM8000 beter was/is dan van de VU+Ultimo 4K. Wel dat het PCM geluid uit de DM8000 héél erg zwak was (Volume 70/80%) voor normaal volume. Andere boxen (DM525, VU+Ultimo 4K o.a.) knallen je met volume van de bank! Gewoon op 8-10% is nu normaal...

 

Maar jij hebt slechte ogen heb je geloof ik al is aangegeven. Wellicht dat het op een HD ook meevalt.  Het audio is bij dreamboxen wel vrij zacht inderdaad mja zet je de TV of versterker wat harder.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

die heb ik niet en dat heb ik ook nooit beweerd

 

en die 4K TV was er ook niet toen de DM8000 uitkwam die voor SD en HD bedoeld was

 

Ja trek je keutel maar weer heel snel in!  Je zegt eerder dat je nooit een receiver hebt laten up-converten, dat heb je wel maar dat besef je nog niet maar goed.  Je zegt je zult het nooit met me eens worden.  Nee dat klopt want soms praat je als een kip zonder kop zonder er verstand van te hebben.  Het is  al minder maar toch reageer je nog om te reageren en dat moet je niet doen. 

 

Ik had het over een vergelijk tussen de DM8000 en VU+ Ultimo 4K,  Ze kunnen allebei Openpli 8 draaien trouwens maar ik vind dar de DM8000 betere beeldkwaliteit levert dan de VU+ Ultimo 4K op SD en HD zenders en daar zijn er toch de meeste van, en nee dat had ik ook niet verwacht. Ik zeg niet dat het een slechte ontvanger is maar de beeldkwaliteit valt mij tegen.  Dan kun je zeggen ja maar die is veel sneller en voor FTA zenders klopt dat, maar voor gecodeerde kanalen ligt dat anders, daar moet toch eerst de softcam een antwoord van het kaartje (kuch of lijntje kuch) krijgen en dat kost tijd. In de praktijk blijkt dat zappen nauwelijks verschil op levert tussen die 2 boxen. 

 

Dus dat heb je een box die zgn 10 jaar oud is die op TV psies hetzelfde look and feel heeft en praktisch hetzelfde kan als die nieuwe box (vooruit die heeft FBC tuners, 4K, DVB-T2 etc) Begrijp je dat het waarde oordeel voor mij toch anders ligt dan jij het omschrijft?  Bovendien kun je op dit moment nog veel meer met mips dan met arm, maar dat is wederom een andere discussie. 

 

Overigens heb ik Openpli 8 nog niet geprobeerd, hopelijk is die wat stabieler dan de 7.x serie want die random crashes van enigma2 kon ik onderschrijven en dat speelt op alle boxen.

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

OT

Met de moderne FBC tuners in de VU+ 4K kun je FCC aanzetten en aangeven hoeveel vtuners je daarvoor wil gaan gebruiken. Met FTA zenders en HD+ kanalen (DE) zapt de box alsof je met oude SD analoog werkt. Supersnel!

 

Voor SID gelimiteerde kaarten en CI uiteraard niet geschikt...

/OT

 

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur terug, Mimisiku zei:

OT

Met de moderne FBC tuners in de VU+ 4K kun je FCC aanzetten en aangeven hoeveel vtuners je daarvoor wil gaan gebruiken. Met FTA zenders en HD+ kanalen (DE) zapt de box alsof je met oude SD analoog werkt. Supersnel!

 

Voor SID gelimiteerde kaarten en CI uiteraard niet geschikt...

/OT

 

 

 

Ook met een HD+  kaart duurt het zappen nog gemiddeld rond de 500 ms  of hij moet uit de cache komen, dan is het sneller.  

  • 2021/01/08 13:41:48 xxxxxxxx3c  (ecm) box1 (1843@000000/0000/EF11/89:214B61A0049691E27389F6DEEFADEA01): found (495 ms) by HD+

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor! De HD04 doet met Gbox 8.11 50msec! Met OScam 158 msec...

 

IMG_1328.PNG

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Ton maar je hebt t knap mis.

Waarom komen de platenspeler en n aantal andere zaken weer terug , iets wat goed is vervang ik niet omdat t wat sneller gaat, mijn DM8000 werkt goed, solderen is nog nooit nodig geweest. 

kan merken dat je de politiek in gegaan bent, overal wat aan op te merken

Jeevanhoof heeft gelijk

 

 

8000hd, 800se hd pvr,800hd pvr,7020se,7000s 2 * philips plus n pccard. 1 triax met duolnb.2 flatscreens

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met mijn DM8000 had ik toch minder scherp beeld dan met de ingebouwde tuner van de TV.

Dat kon ik merken als ik zapte tussen een FTA zender (één HD op de kabel hier) en diezelfde zender via de DM8000, dat is op mijn nog steeds huidige 37" full HDTV.

Mijn VU+ Duo 4K heb ik gekocht toen de DM8000 nog werkte, dus ik heb ze eventjes met elkaar kunnen vergelijken qua beeldoutput.

Ik vond de VU+ output toch scherper.

 

Wat dat nooit upconverten betreft, natuurlijk moet je upconverten als je SD op een HDTV toestel weergeeft.
Maar waar ik een tijdje mee geëxperimenteerd heb bij de Dreambox was de Autoresolution plugin die je voor elke schermresolutie liet beslissen of de Dreambox die upconvertete, of dat je het overliet aan de scaler van je TV.

Dus kon je 576p gewoon als 576p naar je TV sturen, en 720p als 720p, enz.

De TV moest dan iedere keer upscalen.

Dat gaf toch een beter beeld bij de lagere resoluties, maar het is wat omslachtiger.

 

NU, met de VU+ Duo 4K gebruik ik dat niet meer, ik stuur altijd 1080p naar de TV.

 

Hetgeen ik mis van de DM8000 is eerder dat er minder software bugs inzaten, zoals met die radio opnames.

Ik vind die FBC een groot voordeel, maar dat gaat weer grotendeels verloren als je met een module moet werken, en op de VU+ vind ik het spijtig dat je geen 2 identieke modules kunt gebruiken.

4K zenders bekijk ik tot hiertoe niet.

 

Bij de DM8000 voelt het gewoon als een goede vriend die afscheid genomen heeft, nadat die 11 jaar trouw aan mijn zijde stond.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...