Ga naar inhoud


Visiosat met lnb plaat G3 B*


hugo-sonja

Aanbevolen berichten


1 uur geleden, Skoopy zei:

@hugo-sonja.  Je ziet iets over het hoofd: De G3 heeft geen houder voor de astra 28,2.  Dus je hebt een G4 nodig of het goedkopere alternatief.  (zie mijn post van gisteren)

 

Skoopy; bij de schotel was ook en bisat support G2* en een G4 B*

Bij gebruik van de G3 kan ik astra 1 & 3 ontvangen en dat is voor mij voorlopig voldoende (zeker voor TV Vlaanderen)

Spijtig dat er geen support bij is om de Eutelsat 9B te ontvangen. Dit om eventueel over te stappen naar Joyne.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen gebruik meer wilt maken van Canal Digitaal, dan heb je nagenoeg niks aan de Astra 23,5. Zou je dan de 9e en 19,2e willen hebben?

 

Dan kun je de G3-B houder gebruiken.
De afstand tussen de 13e en 23,5e is 10,5 graden.
Als je de 9e en 19,2e wilt ontvangen, dan is de afstand 10,2 graden. Die 0,3 graden verschil is te verwaarlozen. Je gebruikt de 13e dus voor de ontvangst van de 9e, die van de 23,5e gebruik je voor de ontvangst van de 19,2e. Simpel hè.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad lijkt me de beste, en eenvoudigste oplossing!
Bovendien er geen behoefte aan een smalle LNB.

 

Deze opstelling kan ook gecombineerd worrden met de oude schotel.  De Duo kan je verder gebruiken achter de diseqc, maar je gebruikt maar 1 positie op die DUO. 

Als 28,2 niet in scope komt, misschien is er wel interesse voor de Franse zenders op 5W. (mits multistream ontvanger)

 

Als je naar Joyne wenst over te schakelen dan dien je een ontvanger te hebben met CI slot.  Zeker met een 2de Tv is Joyne een stuk goedkoper.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus beste Johrit van Joyne, leest U mee? Nog een voorbeeld hoe je naast de Eutelsat 9 oost de Astra 19,2 kunt ontvangen met een hele mooie degelijke en een mooi vormgegeven schotel zoals de Cahors Bisat. Zet ook dit voorbeeld op U site om mensen over te halen naar Joyne over te stappen met uitgebreide ontvangstmogelijkheden.
Zie hier eerdere voorbeelden: lees het bericht vanaf 11 dec.2020: https://www.sat4all.com/forums/topic/371322-wijzigingen-in-het-joyne-nl-basispakket/page/6/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De satellietschotel is geïnstalleerd met de Bisat support G3 B*

Op de astra 3 positie heb ik een Inverto black ultra twin hgln Lnb geplaatst.

Op de astra 1 positie een Venton EXL-T rocket twin Lnb.

Deze heb ik met coax kabels verbonden met een emp-centauri s4/2pcn-W2 DiSEqC switch.

Dan heb ik de twee Lnb out verbonden met de SAB Titan micro ontvanger in de living en met de SAB ontvanger in de slaapkamer.

Ik had eerst nagegaan of ik wel ontvangst had van astra 1& 3 door rechtstreeks de lnb's met de ontvanger te koppelen.

Dit was OK.

Nu heb ik ontvangst op mijn TV's  maar wanneer ik van zender wil veranderen heb ik geen beeld meer.

Wanneer ik dan de coax kabel van de ontvanger afhaal en er hem terug opzet heb ik wel ontvangst van de andere zender.

Elke keer dat ik van zender wil veranderen moet ik er ook de coax kabel van de ontvanger lossen en terug opdraaien.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Hugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Heb je beide ontvangers wel op diseqc 1.0 ingesteld? en wel in dezelfde volgorde als je de lnb's hebt aangesloten op de diseqc-switch?

Doet dit probleem zich ook voor als je zapt naar dezelfde satelliet bijv. van NPO 1 naar NPO2?

Bedankt voor de vlugge reactie.

Het probleem doet zich ook voor van NPO 1 naar 2

Wat bedoel je met  'wel in dezelfde volgorde als je de lnb's hebt aangesloten op de diseqc-switch' ? 

Wanneer ik naar het menu van de ontvanger ga en dan naar installation en dan satellite installation dan zie ik

bij astra 3:

DiSEqC 1.0     2/4  en DiSEqC 1.1   disable

en bij astra 1 DiSEqC 1.0    1/4  DiSEqC 1.1  disable

Moet ik deze instellingen dan veranderen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dat de lnb voor de Astra 19,2  op ingang 1 is aangesloten en diseqc 1 van 4 is en dat de lnb voor de Astra 23,5 op ingang 2 is aangesloten van de diseqc-switch en in je ontvanger diseqc 2 van 4 is. Dat heb je goed gedaan zoals ik lees.

Merkwaardig is dat als je op dezelfde satelliet blijft en er dus niet geschakeld hoeft te worden, je dat probleem ook hebt.

Ik neem aan dat dit ook het geval is als je van de zender op Astra 19,2 naar een andere zender op Astra 19,2 schakelt.

 

Heb je dit probleem op beide ontvangers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik neem aan dat dit ook het geval is als je van de zender op Astra 19,2 naar een andere zender op Astra 19,2 schakelt.

 

Dat neem ik niet zomaar aan.

Het kan heel goed zijn dat als 23E op diseqc B zit, het daar bij zenderwisselingen misgaat,

terwijl dat bij 19E op diseqc A juist steeds goed gaat. Dat levert een herkenbaar probleemsituatie op.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de twee lnb uitgangen van de 23E aangesloten op de  sat 2 (pos A & B)van de switch eb de twee van de 19E op de sat 1 pos A &  B van de switch.

De problemen zijn opgelost behalve dat ik nu geen ontvangst heb van de 19E maar misschien is dit een probleem met een F connector die niet goed geplaatst is.

Ik kan in elk geval nu al naar alle zenders van astra 3 (tv vlaanderen) kijken zonder dat ik telkens de coax los moet maken.

Nogmaals bedankt.

Hugo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...