Ga naar inhoud


CD speler aansluiten?


joker55

Aanbevolen berichten

Het gaat om een VU+ solo 4K.  Ik wil een  DVD  speler/brander die in een oudere PC heeft gezeten gebruiken om audio DVD's af te spelen.

Nu heb ik deze in een behuizing gemonteerd, en daar zit een USB aansluiting op.

 

Kan ik deze aansluiten op de VU+, en dan video DVD's afspelen?  Er gebeurt nu eigenlijk niet veel, eigenlijk niets.

Moet ik daarvoor nog een driver, of plug-in installeren?

 

Waar kan ik hierover wat meer lezen?

Of kan dit helemaal niet?

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een USB DVD speler biedt de meeste kans. Echter moet de driver ervoor dan wel bekend zijn in je Linux systeem.. En dat wordt het grootste probleem...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende wegen naar Rome.

Hannibal ging met zijn Olifanten via de Alpen.... pff zwaar hoor

 

E-Sata aansluiting zou kunnen helpen maar die zit niet op een SOLO4K, dus aan modding denken eventueel. (kabeltjes en stekkertjes fabriceren)

USB kan altijd maar dat zal dat oude loeder uit je pC wel niet hebben. (drivers zijn aanwezig in de vuplus OS3.0 en mounten gaat nagenoeg automatisch als je een DVD schijf erin hebt)

Openen en sluiten voor een nieuwe DVD kan alleen manueel en zoals je weet is dat allemaal wel heel gebruiksonvriendelijk.

ik zou Thijs-Rallye z'n voorstel volgen, hetgeen ik voor een paar DVD's ook heb gedaan maar dan op de NAS.

 

aangepast door Tonskidutch
woord

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal hartelijk dank voor de suggesties.

 

 

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

USB kan altijd maar dat zal dat oude loeder uit je pC wel niet hebben. (drivers zijn aanwezig in de vuplus OS3.0 en mounten gaat nagenoeg automatisch als je een DVD schijf erin hebt)

inderdaad heeft dat "oude loeder" geen USB (standaard HD - IDE aansluiting) . Maar ik heb de DVD reader in een externe  behuizing gemonteerd die ik nog had liggen, deze heeft oa een usb aansluiting. Dit aangesloten op mijn win-10 pc, en de speler wordt herkent, en zo kan ik video's afspelen. Dus aan die kant zit het wel goed.

 

 

3 uren geleden, Thijs-Rallye zei:

Persoonlijk zou ik dan eerder voor een (evt. externe) HDD gaan met al je muziek erop.

 

Ja, maar daar heb ik al een synology NAS voor......alles in de gedeelde map "muziek" kan ik zo afspelen op mijn smart-tv, en alle filmpjes en geripte dvd's in de gedeelde map "video" ook.

Het gaat juist erom dat ik video-dvd kan afspelen, aangezien mijn huidige dvd speler naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken. En om voor die ene dvd per week of 7-9 een nieuwe dvd speler te kopen……   Wat ik nu doe is de DVD rippen via mijn PC, deze plaatsen in de map video op mijn NAS, dan kan de VU deze afspelen.  Maar erg omslachtig voor het kijken van 1 filmpje.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja. Anders zit je met de vraag of hij de VIDEO_TS moet overschrijven :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard voor elke film een aparte map....anders zit je na 30 DVD's geript te hebben, of gekopieerd, alleen met de laatste film.

Alle BUP, IFO en VOB bestanden worden doodleuk overschreven.  Beetje slordig dan.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-1-2021 om 13:05, joker55 zei:

inderdaad heeft dat "oude loeder" geen USB (standaard HD - IDE aansluiting) . Maar ik heb de DVD reader in een externe  behuizing gemonteerd die ik nog had liggen, deze heeft oa een usb aansluiting. Dit aangesloten op mijn win-10 pc, en de speler wordt herkent, en zo kan ik video's afspelen. Dus aan die kant zit het wel goed.

 

Ik had even snel gegoogled en OpenPLi heeft als het goed is native ondersteuning voor de meeste externe DVD drives. De vraag is of jouw caddy / case ondersteund wordt.

Worst case heb je rond de 3 tientjes een DVD (RW) drive op USB nieuw thuisgestuurd. Of vaak via facebook / kringloop je rond de 5 a 10 euro wel een oude DVD speler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...