Ga naar inhoud


Multistream op Eutelsat 5 west


tommiedepommie

Aanbevolen berichten


Op 17-1-2021 om 12:55, ceesv zei:

En voor multistream ontvangst heb je meer signaal nodig.

 

Dat denk ik niet maar als je naar de diverse transponders op 5 west kijkt, dan zie je dat er multistreamtransponders zijn met de specificaties DVB-S2, 8PSK, SR 29.950, fec 2/3 maar ook met DVB-S2, 8PSK, SR 29.500, fec 8/9.
Voor deze laatste transponder heb je 6,2dB meer signaal nodig.
Stel dat je de eerstgenoemde transponder met een schotel van 50cm breed kunt ontvangen, dan heb je voor de laatste transponder al een schotel van 100cm breed nodig.

 

Spectrum.jpg

Versterkingsfactor Triax-serie.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus...

Om die multistream te kunnen ontvangen heb je meer signaal nodig!

Meerdere leden hebben aangegeven dat ze met hun schotel wel de "gewone" zenders konden ontvangen, maar dat de multistream zenders te zwak waren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedendag allemaal,

 

door jullie hulp is het gelukt om de multistreamzenders te ontvangen. De beeldkwaliteit is uitstekend, zelfs op HD kanalen.

Nu zit ik nog met de volgende twee vragen:

1) Voor het gemak, bestaat er ook een zenderlijst waar de multistream kanalen inzitten om deze toe te voegen aan de huidige zenderlijst?

 

2) advies gevraagd, in de woonkamer heb ik een Vu+Uno4K staan en in mijn hobbyruimte de Zgemma H7S. Is het verstandig om ze om te ruilen of zijn er andere manieren om de multistream kanalen in de woonkamer te bekijken?

De Vu+ ontvanger vindt ik wel prettig in de woonkamer omdat ik met die afstandsbediening ook de TV kan bedienen. En de Zgemma is natuurlijk een fijne ontvanger om mee te spelen.

 

Nogmaals hartelijk dank,

 

groetjes tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De multistreamkanalen zijn gewoon te streamen.

Ik stream ze ook van mijn H7S naar de HD2400 en de H2H

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedendag,

bedankt voor de tip, Satneef. Ik wist wel hoe je de volledige zenderlijst kon 'delen' maar niet het delen van één of meerdere bouquetten. Ik heb het opgezocht en een korte beschrijving gemaakt. Deze is wel op mijn situatie gebaseerd, Openatv als bron en Pure2 als ontvangst receiver.

 

Remote-Channel-Stream-Converter

 

1) Menu→applicaties→downloaden (groen)→Remote-Channel-Stream-Converter

 

2) Menu→afsluiten→herstart Enigma2

 

3) Menu→instellingen→ontvangst→ Remote-Channel-Stream-Converter

 

4) Vul IP-adres in van de bron receiver en evt. inlognaam en wachtwoord

 

5) Selecteer bouquet(ten) met OK → Download (groen)

 

Op de receiver die het bouquet gaat ontvangen,

 

1) Menu→applicaties→downloaden (groen)→Remote-Channel-importer

 

2) Menu→afsluiten→herstart Enigma2

 

3) Menu→instellingen→ontvangst→ Remote-Channel-importer

 

4) Vul IP-adres in van de bron receiver en evt. inlognaam en wachtwoord

 

5) Druk op downloaden en kies de bouquetten met OK → Download (groen)

 

De geselecteerde bouquetten worden nu onderaan de zenderlijst weergegeven.

 

groet, tom

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

,Inderdaad,hoewel ik bedoelde dat de box waar je naartooe streamt geen multistream ondersteuning hoeft te hebben.

Het lukt trouwens niet om kanalen met H265 (Digitenne) te streamen naar een box die dat niet ondersteund.

 

Zelf gebruik ik Partnerbox.

Met deze kun je een kanaal selekteren en die komt dan in het boeket te staan  waar je je op dat moment in bevind.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...