Ga naar inhoud


Vervanging DM7020 HD


Johnny UAE

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn huidige DM 7020HD begint keuren te krijgen de laatste weken, met wat geluk en vele malen de aan/uit knop heb ik terug beeld.

Het wordt met de week erger dus is het tijd denk ik om te kijken naar een nieuwe box.

 

Mijn opstelling is een Triax 88 + 2 DiSeQc switch en 4 LNB op 13/19/23 en 28.

2 van mijn LNB zijn MTI’s en 2 Black Inverto. Op alle 4 LNB’s momenteel 100% ontvangst, niet slecht hè.

Dus, 2 kabels naar mijn huidige receiver....met duo sat kaarten, geen FBC’s.

Box draait op OpenPLi en Oscam.

 

Nu, welk box zou ik nemen, ne Dreambox 920 of toch maar voor Vu+ UNO 4K SE of zelfs de DUO 4K SE.

 

Ik twijfel hier... altijd Dream gehad, nooit Vu... maar lees veel goeds over Vu’s.

En hopelijk werkt mijn huidige installatie met die nieuwe FBC....

 

Iemand die mij kort kan uitklaren wat de voorkeur zo hebben en waarom?
 

met dank,

 

J.

 

 

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Om te beginnen met je schotel opstelling en diseqc's dat maakt voor de receiver niets uit. Schrijf je tuner instellingen op van je Dm7020HD en sla je oscam config op de pC op.

Dan gaat het als tweede over hoeveel tuners je wilt gaan gebruiken.

In de UNO4Kse kan een dualtuner in een tunerslot

In de DUO4Kse kunnen twee dualtuners in twee tunerslots

En wat je aan geld wil uitgeven is natuurlijk aan jouwzelf.

Als laatste gaat het over een image wat voor de Vu+ speciaal gemaakt wordt en dat is Vti 15.x maar de universele OpenPli 8.0 of VIX kan ook.

 

Over die dm920 kan ik niets zeggen, nooit gehad.

 

alle andere zaken qua DCC en Dreambox edit of pC mounten zijn bijna 1op1 hetzelfde op de dream of de Vu+

aangepast door Tonskidutch
Vti + VIX

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overgegaan van Dream naar VU+. Dream is bouwtechnisch vreselijk achteruit gegaan (feitelijk Chinese OEM) én zijn overgegaan naar Closed Source. Hierdoor geen OpenPli meer. Jarenlang DM800, DM800se, DM8000 gebruikt. Zelfs nog een DM525-Combo in gebruik. Voordeel van Dream is nog steeds de softwarematige innovaties. Ze lopen voorop in de ontwikkeling en hebben een zeer grote community

 

VU+ is Koreaans en (stukken) beter van bouwkwaliteit. Over design en smaak valt niet zozeer te twisten. Je vind het mooi of niet. VU+ wordt door OpenPli ondersteund en ook zij hebben een grote ondersteunende community...

Ze zijn netter geprijsd en presteren minstens zo goed als een Dreambox.

  • Like 1
  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tot nu toe ervaring met vier VU+ modellen en tot nu toe heb ik geen hardwareproblemen gehad. Mijn VU+ Duo2 is een keer gesneuveld door een zeer heftige blikseminslag, maar daar blijft het bij. Het is fijn dat je kan kiezen uit diverse images.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al een aantal ontvangers versleten en nu 2 VU+ modellen waarvan 1 een oude vuduo is maar die werkt nog altijd perfect en wordt nu gebruikt als slaapkamerontvanger.

 

Andere merken zullen zeker ook niet slecht zijn maar daar kan ik niet veel over zeggen.

 

Denk wel dat meeste VU kopers het merk zouden aanraden.

 

VTI vind ik persoonlijk beter passen bij mij dan openpli maar dat is misschien eerder gewoonte

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, komende maand is payday voor mijn belasting return, eens een bestelling plaatsen voor een Vu+ Duo maar dan voorlopig maar met 1 tuner.... dan heb ik later de mogelijkheid om uit te breiden, indien nodig. 
 

Er zijn veel online sites die voor een paar euro die VTI of PLi erop zetten, de moeite of beter zelf doen?

 

Bedankt voor jullie tijd en antwoorden.

 

J

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 12-2-2021 om 09:57, Tonskidutch zei:

gebruik a.u.b. de juiste omschrijving! Die jij noemt bestaat niet meer nieuw.

Allee, vandaag mijn Vu+ Duo 4K SE besteld met 1 sat tuner, morgen al in huis.

 

Heb een “kale” versie aangeschaft, dus zonder PLi of VTi geïnstalleerd en zonder HDD.

 

HDD apart gekocht, ne 2T Barricuda... ook morgen in huis.

 

Het zal een mooi weekend worden om alles op punt te stellen....

 

Greetz, Johnny 

  • Like 2

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, alles binnengekregen vandaag, HDD erin en kastje eerst eens opgestart...

 

Alles werkte - VTi 15 image erop en de rest volgens de tutorial....

 

nNa wat zwoegen met diene Oscam... heb ik eindelijk beeld en wat voor een beeld.... beter dan DM7020HD.

 

Nu, soms bij het zappen krijg ik enkel geluid en geen beeld.... als ik dan effe op en neer zap naar een andere zender verschijnt het beeld wel plots? Nog iemand die dit voorheeft gehad? Is wel vervelend.

 

A/V instellingen heb ik nu 1080p gekozen, ok? Heb een 4K TV en box is verbonden via HDMI naar A/Ven via A/V naar TV... Er zijn zo veel mogelijke instellingen bij die A/V.

 

Dan zie ik ook nog Autoresolutie staan, die heb ik effe niet opgezet.

 

Allee....morgen wat verder spelen met die box.

 

Greetz, Johnny

8DE8575B-0A21-469E-A97F-121F391C9781.jpeg

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

of om sneller te gaan  2 netwerkmappen aanmaken op je Pc en zo copieren. Is raar maar gaat sneller dan gewoon copieren.Doe dit hier met de picons en wat een verschil.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak is de A/V de storende factor. Miniscule verschillen in de HDMI-CEC. Kijk even naar de specs van je HDMI kabel en de instellingen op je A/V. Ter test zou je de Duo4K even direct aan je TV kunnen knopen en zien of het dan wel goed gaat..

 

Overigens is het bijna verplicht om direct ná de installatie van VTi even online te updaten. Dit doe je met blauw-groen-groen toetscombinatie op je AB..

 

Ook handig om te vertellen welke kaart of CI je gebruikt voor je ontvangst...

In geval van losse kaart is er middels een deftige oscam reader ook verbetering mogelijk. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke AV-Receiver heeft Johnny?

Die moet niet meedoen aan de beeld opbouw, al helemaal niet upscalen, die moet alleen doorgeven en de ingang automatisch selecteren.

De meeste AV receivers hebben een eigen webinterface zodat je dat makkelijk aan de pC kan instellen.

Dus ook autoselction voor audio - dan pakt ie DDD+ of PCMII vanzelf en hoef je niet te downmixen in de audio settings van de Vu+

DUO4K naar HDMI-ingang 1 is meestal HDMI-CEC of HDMI-ARC

Van AVreceiver monitor uit naar TV HDMI-ingang 1

 

aangepast door Tonskidutch
audio

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-2-2021 om 12:32, Tonskidutch zei:

Welke AV-Receiver heeft Johnny?

Die moet niet meedoen aan de beeld opbouw, al helemaal niet upscalen, die moet alleen doorgeven en de ingang automatisch selecteren.

De meeste AV receivers hebben een eigen webinterface zodat je dat makkelijk aan de pC kan instellen.

Dus ook autoselction voor audio - dan pakt ie DDD+ of PCMII vanzelf en hoef je niet te downmixen in de audio settings van de Vu+

DUO4K naar HDMI-ingang 1 is meestal HDMI-CEC of HDMI-ARC

Van AVreceiver monitor uit naar TV HDMI-ingang 1

 

Ik heb een Sony STR-DN1080 receiver.

Vu via HDMI naar receiver en dan weer via HDMI naar TV.

Op TV alle video enhancements afgezet, idem bij de receiver.

 

Op de Vu de video enhancement gebruikt samen met de upscaling voor SD signalen en nu is het wazig beeld weg.

 

Moet nog wat verder zoeken wat al die instellingen onder A/V en VTI panel allemaal nog kunnen betekenen om het beeld te verbeteren.

 

Audio downmix op Vu staat aan maar ik gebruik mijn receiver voor DTS surround signaal te regenereren wat perfect werkt.... heb al klachten gekregen van de buren over de diepe bass geluiden :)

 

HDMI-CEC staat ook aan, wanneer ik de Vu aan zet gaat alles aan in de juiste positie en natuurlijk ook alles uit wanneer Vu uitzet.

 

Als er iemand ook zo’n setup heeft zo het mooi zijn om wat screenshot te delen over die enkele pagina’s van A/V en geluid instellingen op de Vu... wat jullie hebben aangevinkt of juist niet.

 

Bijgevoegd mijn huidige instellingen... 

 

 

Bedankt,

 

Johnny

 

 

 

 

FBBC5E07-2A88-4DAA-A6A8-D13B29DAA419.png

FE53C650-961E-4139-9DD5-7ED860ABFF2D.png

aangepast door Johnny UAE
Attachment van AV instelling

Vu+ Duo 4K SE, 2T HDD 2.5" Barricuda, 65" Smart TV Philips, Triax TD88, 2 x MTI & 2 x Ultra Black Quad LNB’s geschakeld via 2 4/1 switches.

 

Image VTi 15.0 / OsCam / Hans Settings (aangepast)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...