Ga naar inhoud


aankoop advies nieuwe satelliet ontvanger


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

ik overweeg om mijn huidige satellietontvanger, Vu+uno4K te gaan vervangen.

Mijn oog is gevallen op de Gigablue ultra HD quad ontvanger. Ik zou deze dan willen uitrusten met een extra DVBS2x tuner zodat ik drie schotels aan kan sluiten. De overige ontvangers zou ik dan via ethernet aan deze ontvanger aan willen sluiten.

Graag zou ik het volgende willen weten:

– Hoe zijn de ervaringen met deze ontvanger?

– Is deze ontvanger op de toekomst voorbereid en behoeft voorlopig dan ook niet vervangen te worden?

– Hoe zijn de ervaringen met multiroom en werkt dit ook nog als er alternatieve software geïnstalleerd wordt als Openatv/Pure2?

 

Alvast hartelijk dank

 

met vriendelijke groet,

 

tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


– Hoe zijn de ervaringen met deze ontvanger?

Al jaren goede ervaringen met dit merk en diverse ontvangers ervan.

– Is deze ontvanger op de toekomst voorbereid en behoeft voorlopig dan ook niet vervangen te worden?

De 4K ontvangers zullen nog jaren meekunnen, want de 4K zenders starten mondjesmaat, afhankelijk van welke posities je kan ontvangen.

– Hoe zijn de ervaringen met multiroom en werkt dit ook nog als er alternatieve software geïnstalleerd wordt als Openatv/Pure2?

Juist deze images werken heel goed in de Gigablue ontvanger. Van wat ik lees, is OpenATV de meest populaire op dit moment.

 

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben blij met mijn gigablue hd ultra quad 4k

Heb hem een paar maanden maar ik heb nog geen rare dingen kunnen ontdekken.

Ik heb er een sat en kabeltuner in.

Als firmware heb ik een multiboot , openpli en openatv.

Dit had ik gedaan omdat ik  op de dreambox altijd openpli gebruikte en ik wilde openatv testen. Nu gebruik ik openpli niet meer.

Op de toekomst voorbereid bestaat tegenwoordig eigenlijk niet meer. Het gaat allemaal te snel (bijv 8k).

 

Een 2e sat tuner heb ik nog over..nooit gebruikt.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie Matchless.

 

Ik heb de Gigablue UHD UE 4K besteld.

Hopelijk word ik net zo tevreden erover als jij.

Aan een kabeltuner heb ik niets dus alleen sat tuners erin.

 

Wat is de reden om Openatv te gebruiken t.o.v. Openpli?

 

groet tom 

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-2-2021 om 23:28, Matchless zei:

Ik ben blij met mijn gigablue hd ultra quad 4k

Heb hem een paar maanden maar ik heb nog geen rare dingen kunnen ontdekken.

Ik heb er een sat en kabeltuner in.

Als firmware heb ik een multiboot , openpli en openatv.

Dit had ik gedaan omdat ik  op de dreambox altijd openpli gebruikte en ik wilde openatv testen. Nu gebruik ik openpli niet meer.

Op de toekomst voorbereid bestaat tegenwoordig eigenlijk niet meer. Het gaat allemaal te snel (bijv 8k).

 

Een 2e sat tuner heb ik nog over..nooit gebruikt.

 

Werkt de CI+ van CD in deze ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@tommiedepommie

 

Nadeel van openpli vond ik was de afstandsbediening. De toewijzing van de knoppen is voor mijn gevoel niet logisch.

Zo zit bijv de volume op de zilveren knoppen omhoog en laag . Ik heb daar liever het zappen.

En nog een paar onlogische knop toewijzingen.

 

@SimonLeBon

 

Weet ik niet..

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een dag knutselen heb ik de Gigablue UHD UE 4K (bijna) zoals ik hebben wil. De remote heb ik ook ingesteld voor de TV zodat ik deze met dezelfde AB kan bedienen.

Ik heb deze ontvanger besteld met een extra DVBs2x tunerkaart erbij omdat ik hem wil gebruiken als centrale "tv server" voor de andere ruimtes.

In eerste instantie had ik op aansluiting 1, de Quad LNB aangesloten en op aansluiting 2 de rotor maar om de een of andere reden, kreeg ik daar de multistream kanalen van 5 West niet op binnen. Vandaar dat ik de draaibare schotel op aansluiting 3 (additionele tuner) heb aangesloten. .

Ik heb ondertussen een mailtje naar de support afdeling van Gigablue gestuurd om te verifieren of Multistream ook niet op poort 1 en 2 zou moeten werken.

Aan aansluiting 1 heb ik een bestaande schotel gekoppeld. (19.2/23,5) Die hing er nog en doet het goed.

Aansluiting 2 en 4 aangesloten op de Quad LNB (19.2/23.5/28.8/13E) en aansluiting 3 aan de draaibare schotel.

De ontvanger is voorzien van drie images, gigablue, openatv en pure2. De eerste ga ik tzt nog vervangen. 

Er zit een Fransat kaart in de ontvanger en omdat ik gebruik maak van remote-channel-stream-converter, kan ik overal de Franse zenders bekijken. Zowel via de kaart als multistream. In de slaapkamer staat een Nvidiashield 2017 waar ik eventueel via Kodi (die weer centraal geconfigureerd is op de nas), tv kan kijken.

Ik heb een simpel 120GB SSD'tje in de ontvanger gezet om de backup op te slaan en configuratie bestanden. De timeshift en opnames gaan naar een Qnap nas en zodoende kan ik die, ook overal afspelen.

Met behulp van het programma Freetuxtv kan ik via mijn Linux laptop, in de zomer in de tuin,  ook TV kijken.

Op zich een leuke configuratie lijkt mij en in elk geval, stabiel.

Mocht er iemand nog aanvullingen hebben, hoor ik het graag.

 

groetjes tom.

 

  • Like 1

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat ook aan een dergelijke opstelling te denken. Ik heb nog een stuk of 6 uitgangen op een multiswitch vrij en deze staat vlakbij de plek waar de ontvanger zou komen (woonkamer). Op de multiswitch zit een WF T90 met de 9/19.2/23.5/28.2 aangesloten en de slechtweerreserve is super.
Ik wil binnenkort ook nog een draaibare schotel plaatsen, maar zocht een manier om deze aan te sluiten. Dankzij jouw post weet ik nu hoe :) TNX!

 

De Gigablue lijkt me een leuke ontvanger maar ben benieuwd of hij de CI+modules van Joyne en Canal Digitaal ondersteunt (heb op dit moment beide). Als dat zo is, is het voor mij wel makkelijker om overal in huis ook de gecodeerde zenders te (her)bekijken, ik kijk toch maar op 1 punt tegelijk, dus enkele stream. Nu benut ik de DVB-S ontvangers in de tv's, maar een centrale ontvanger heeft toch zijn voordelen. Misschien nog een klein model ontvangertje voor het streamen erbij die ook mee kan op vakantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Joyne CI en de CAM701 gedragen zich gewoon als een CI. Hierdoor werken ze in principe! op alle ontvangers waar een CI slot in zit. Ik heb beide modules en heb nog geen ontvanger gehad waar ze NIET in werkten. Wel zijn er ontvangers die niet iedere combinatie 'snappen'. De DM525-Combo start niet op met de geplaatste CAM701. De module moet er uit, dan starten en eenmaal gestart kan de module er weer in en werkt dan ook... Sommige VU+-en willen de CI in een bepaald slot, andersom plaatsen werkt dan weer niet... Bij jouw ontvanger is het dus gewoon even testen 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb al 7 j een gigablue , begint al oud te worden dus :)

word ondertussen al niet meer ondersteund

over het algemeen wel tevreden over , enkel bij streamen loopt die soms vast

ik herinner mij nog toen ik hier iets vroeg over gigablue , toen mocht er blijkbaar niet over gepraat worden en werd mij post verwijderd .

kijk waar we nu zitten :)

 

 

VU+ ultimo en ultimo 4K

Dreambox DM8000 ( stofverzamelaar )

Gigablue Quad HD ( stofverzamelaar )
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...