Ga naar inhoud


diseqc 10/1 of 8/1 + diseqc 4/1 in cascade


Skoopy

Aanbevolen berichten

Ik heb een low cost Chinese DS8/1 in gebruik.   Die schakelt nog maar sinds zaterdag zet die altijd LNB1 in parallel.  Dus heb ik LNB 1 afgekoppeld.  Heeft maar 4 euro gekost, maar is dan ook na 1 jaar defect.  Is defect gegaan bij het manipuleren, misschien een kortstondige kortsluiting gemaakt bij het aansluiten van de kabel.   Ik moet eerlijk zeggen dat ik die dingen altijd onder spanning manipuleer.

 

Daar ik aan vervanging toe ben, en een 10 tal LNB's in gebruik heb:

- Neem ik een 10/1 switch van Amiko of Edison (ik vermoed dat het over hetzelfde apparaat gaat) ?

- Of neem ik bijvoorbeeld een  DiSEqC switch 8/1 EMP-Centauri S8/1PCP-W2  met in serie een diseqc 4/1.   Die Centauri heeft ongetwijfeld een betere scheiding, en minder verzwakking, maar dat wordt teniet gedaan door 2 toestellen in serie aan te sluiten.

Ik heb nog 4/1 switchen liggen, gezien de korte kabelafstand, heb ik geen behoefte aan een High-end switch.

Graag jullie mening, en misschien kennen jullie alternatieve producten.

 


imageproxy.php?img=&key=0271d8443c2a39ddimageproxy.php?img=&key=0271d8443c2a39ddimageproxy.php?img=&key=0271d8443c2a39ddimageproxy.php?img=&key=0271d8443c2a39dd

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb er hier ook twee low cost uit China, doen het inmiddels al een jaar of acht of zo. Dus kan verkeren...
Beide opties kan je doen, ik zou persoonlijk al gauw kiezen voor wat je al hebt (dus de DS8/1 als 7/1 samen met de 4/1 = 10 LNB's) en als dat niet voldoet kan je alsnog nieuw kopen (dan zou ik wel gelijk met één switch doen).

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 10/1 diseqc-switches komen allemaal uit dezelfde fabriek en zijn te koop onder de merken: Amiko, Best, Dvidas, Opticum, SAB en Edision zie de volgorde van de afbeeldingen. Alleen de behuizingen kunnen wat verschillen.
Als je die wilt kopen kies je voor het goedkoopste merk en adres.

 

Amigo 10-1.jpg

Best 10-1 diseqc-switch.jpg

diseqc-switch  SW101D.jpg

Opticum DSG 10-1.jpg

SAB10-1 diseqc-switch.jpg

edision-diseqc-switch-10-1.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-2-2021 om 15:07, Skoopy zei:

Ik heb nog 4/1 switchen liggen, gezien de korte kabelafstand, heb ik geen behoefte aan een High-end switch.

 

En wat is er mis met de oplossing die @Alex1970 aandroeg?

Op 8-2-2021 om 15:16, Alex1970 zei:

ik zou persoonlijk al gauw kiezen voor wat je al hebt (dus de DS8/1 als 7/1 samen met de 4/1 = 10 LNB's)

 

Los daarvan:

De verliezen door switches betreffen met name de signaalsterkte. Zolang die uiteindelijk maar binnen de range valt die je receiver aankan, maakt de hoogte van de verliezen dus niet zoveel uit.

Blijft wellicht een gering effect van mogelijke overspraak? Maar dat lijkt me vooral een kwestie bij DX-en, en een DX-er zal denk ik sowieso geen switch ertussen zetten?

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OKé dan ga ik voor een nieuwe 10/1

@a33 met de oplossing van @Alex1970 is niets verkeerd.

Mijn low cost Chinese DS81 is degraderend.   En zet nu altijd de ingang op LNB1 in parallell. 

Een 10/1 kost 15 à 20 Euro, ik vervang deze preventief, wanneer het me uitkomt.  Voor die prijs riskeer ik niet om bij nacht en ontij in panne te vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...