Ga naar inhoud


Dreamboxedit op VUDUO2


alfred de witt

Aanbevolen berichten

Ik heb dreamboxedit voor het laatst in augustus 2020 gebruikt en wi nu mijn kanalenlijsten updaten maar het programma is enorm traag en staat inmiddels al meer dan een uur mijn kanalenlijst op te halen van mijn vuduo2. Wat mij opvalt is dat hij steeds start, 1 bouqet lijkt binnen te halen en dan weer af te sluiten. Ik heb de settings bekeken maar zie geen bijzonderheden. Ik heb verbinding met de ontvanger alleen gaat er iets niet goed. Ligt dit aan de instellingen in de VU of zit het in de instellingen van dreamboxedit ? 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Klopt ik heb een Apple maar gelukkig ook een Dell laptop met Windows 10 en ik zie 2 versies dreamedit, een standaard en 1 met 64 in de naam. Dreamedit op de Apple werkt niet. Het enigste  wat er met de laptop is verandert is van Windows 7 naar Windows 10

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

64 betekent 64 bit versie. Deze werkt wat sneller maar echt verschil tussen de 32 en 64 bit versie zul je niet merken. Als het heel lang duurt zoals je aangeeft vermoed ik dat er ergens in de settings van dreambox edit iets niet meer goed staat. Check eerst eens of het IP adres in dreambox edit nog overeenkomt met jouw VU Duo. Ik vermoed dat die niet meer klopt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, duidelijk tot zover. Ik heb de instellingen gecontroleerd en het ip adres en dat is allemaal correct. Ik heb apenweb gestart en de eerste keer ging dat langzaam mar daarna kan ik dit erg snel openen en toegang krijgen. Dreambox edit blijft echter bij het ophalen van de zenderlijst na ieder Bouquet aangeven FTP transfer wird gestarted en na de naam en pad van het Bouquet geeft hij aan Transfer abgeschlossen en hij gaat tergend langzaam. Ik heb na 1,5 uur afgesloten, pc deed niets meer. Hij heeft wel iets weggeschreven naar de directory maar niet afgesloten en blijft in het ftp menu staan. Geen idee waarom hij dit doet.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

inmiddels nog wat aanvullende info want het ligt denk ik aan mijn VUDUO2 box. Ik heb ook een VUSOLO2 en daar wil ik via remote Channel converter de bouquetten inlezen van de DUO2 en in 5 minuten had ik 11 ingelezen van de 591. Er zit dus iets verkeerd in mijn vulduo denk ik maar wat.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had dit vanmiddag ook.(voor het eerst)

Ik heb toen gewoon dreamboxedit gestopt via taakbeheer en direkt opnieuw begonnen.

Mogelijk iets in het netwerk.

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, alfred de witt zei:

Het enigste  wat er met de laptop is verandert is van Windows 7 naar Windows 10

Dat zal niet de reden zijn voor je problemen die je ondervindt.

Ik heb iets dergelijks ook al eens ondervonden met een oude versie van DreamboxEdit.exe

In een enkel geval is zelfs de lamedb corrupt geraakt bij inlezen en dat kan zeker ook voorkomen door gebruik van settings van derden.

 

Test eens de laatste versie van DBE en test eens een andere lijst.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inmiddels getest met de vusolo2 en daar werkt dbe en de kanalenlijst update zonder problemen. Het probleem zit dus in de vuduo2 met de laatste software versie 15.x.  Vandaag effe verder puzzelen of ik er een nieuwe lijst in kan zetten en of daarmee het probleem is opgelost of wellicht het lamb bestand verwijderen en daarna een nieuwe kanalenlijst erin zetten en anders de sw er opnieuw inschieten.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels een eigen aangepaste lijst gemaakt en die gaat binnen 2 minuten van en naar de vusolo. Naar de duo uploaden duurt zeker 10 minuten en terug ophalen duurde gisteren 1,5uur. Er gaat dus duidelijke wat mis met de duo2. Voorlopig heb ik geen idee hoe ik dit kan oplossen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zijn de settings die ik steeds gebruik met versie 7.2

afbeelding.png.69d72b02227dbe35321ecda45af14440.png

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nagenoeg dezelfde settings alleen een ander vast ip adres :) en ander path voor mijn files. Ik heb al een 25m aan kabel gebruikt om de VUDUO2 op een andere switch aan te sluiten van mijn bewaking camera's en het probleem blijft. Als ik in de VUSOLO2 via remote converter mijn bouquetten van de duo2 wil binnenhalen gaat het ook enorm traag en na 1 uur ben ik gestopt bij Bouquet 261 van de 378 want ik heb de lijst inmiddels gereduceerd. Ik ga eerst een backup van mijn duo2 maken en daarna de instellingen van de duo nog eens doornemen en desnoods de sw opnieuw installeren.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...