Ga naar inhoud


Dreamboxedit op VUDUO2


alfred de witt

Aanbevolen berichten

zitten ze beiden op dezelfde switch ? Een  giga switch ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Gebruik eens een andere netwerk kabel, of sluit eens een laptop aan op de aansluiting van je Sat ontvanger en doe een speedtest.

Publiceer eens de netwerk instellingen van je receiver.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit telnet vanuit de ontvanger of telnet via dcc programma. 

In de ontvanger zie ik trouwens onder instellingen een mogelijkheid om extra zenderlijsten te downloaden via vti, deze optie heb ik nooit gezien. Heb ik wat verkeerd ingesteld en hoe krijg ik die optie eruit want die gebruik ik niet.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom wil je eigenlijk zenderlisten tussen boxen downloaden ? Ik gebruik tussen mijn boxen hier fallback tuner en dan is het gewoon copy paste vanuit DBE naar alle boxen.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@alfred de witt

dat is een telnet commando dat je in DCC kunt intikken

 

de zenderlijsten kon vroeger ook uit de feed worden gedownload

 

je kunt testen of dat lekker werkt (settings downloaden) en eventueel daarna nog je eigen lijst terug zetten (zoals ik schreef)

 

het commando toont of je DUO2 op de juiste default ethernet speed ingesteld staat (hetgeen door een autonegotiation switch of router 1000Mbit/s is)

 

aangepast door Tonskidutch
at who

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb inmiddels via DCC en telnet verschillende commando's verstuurd en dan krijg ik direct antwoordt van de box dus ik begrijp het niet waarom de kanalenlijsten zo moeizaam gaan. Ik ga wellicht alle instellingen weer resetten van de box en alles opnieuw instellen want dit werkt erg irritant. 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, bellejt zei:

waarom wil je eigenlijk zenderlisten tussen boxen downloaden ? Ik gebruik tussen mijn boxen hier fallback tuner en dan is het gewoon copy paste vanuit DBE naar alle boxen.

Ik download de laatste lijst van Hans en voeg daar een een persoonlijk bouquet aan toe en upload die naar beide boxen. Daarnaast gebruik ik remote channel converter omdat ik verschillende abonnementen heb die ik op die manier deel. Het laden van de lijst via remote duurde vandaag 1,5h en werd niet afgerond dus heb ik dat niet werkend gekregen.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, alfred de witt zei:

ik heb inmiddels via DCC en telnet verschillende commando's verstuurd en dan krijg ik direct antwoordt van de box dus ik begrijp het niet waarom de kanalenlijsten zo moeizaam gaan. Ik ga wellicht alle instellingen weer resetten van de box en alles opnieuw instellen want dit werkt erg irritant. 

 

Ja als je de output had laten zien op DUO2 en op SOLO2 dan hadden we kunnen vergelijken of je in 1000Mbit of 100Mbit mode bezig bent, dat wil bij sommige switches nog wel eens problemen opleveren.

 

Overigens 1 het vers flashen is beter dan resetten , nadat je de config's hebt gebackuppT

Hielp me altijd maar kost iets langer tijd.

Overigens 2 die lijsten met al die iptv url's leveren vaker problemen dan je denkt, dat zie ik nu ook met die IPTV -mix van dreamboxrenZ doet mijn ZERO4K telkens herstarten als ik erin zap

 

er staat ook veel crap in die settings van derden

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken de problematiek van de 100 en 1000mb van switches helaas,

mijn bewaking cameras namen 1000mb voor hun rekning en de gamepc gaat niet hoger dan 100 via dezelfde switch. Hier zit trouwens ook de duo op dus ik zal morgen eens checken of er met de duo niets mis gaat en anders opnieuw de box instellen, heb inmiddels weer ervaring opgedaan. 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier gebruik ik al een paar jaar het gratis programma "E-Channelizer". Nooit een probleem mee gehad, in tegenstelling tot andere progjes.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...