Ga naar inhoud


Formule 1 in 4K HDR


tiesum2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een vraag over Formule 1 in 4K HDR. Ik las dat Ziggo komend seizoen F1 in 4K gaat uitzenden maar wel in SDR. Ik sta op het punt om de knoop door te hakken tussen DVB-S en DVB-C. Mijn vraag is: is F1 ergens in 4K HDR te zien? Het is mij niet duidelijk of dit vorig(e) sezoen(en) wel het geval was bij bijvoorbeeld RTL UHD of Sky F1 UHD...

 

Heeft iemand het antwoord?

 

B.v.d!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Afgelopen jaren was de F1 in UHD met ondersteuning in HLG-HDR op o.a. RTL UHD via de schotel te zien, tenminste zo heb ik het gevolgd. 

Of het nu ergens in HLG te zien zal zijn is denk ik wel via de Sky Sports, eveneens via de schotel, maar lastig om je hierop in NL te abonneren. 

 

Persoonlijk snap ik ook niet, nu Ziggo eindelijk met de F1 in 4K komt, ze een belangrijke ondersteuning voor een optimale UHD belevenis, de HLG niet gebruiken.  

Zover ik weet zit in de originele UHD signalen wel degelijk het HLG signaal..... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel niet bekend wat betreft NL via satelliet. Ziggo uitsluitend via de Next mediabox... Naar verluidt de KPN via hun Arris box... Van Canal Digitaal of Joyne is (nog) niets bekend...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ook al heb je Ziggo en ook al heb je net een nieuwe 4k televisie met een ingebouwde DVB-C tuner gekocht, dan nog kun je die F1 niet in UHD bekijken.
Ziggo heeft namelijk bedacht dat de 4k-uitzending alleen te volgen is als je een bepaalde door Ziggo geleverde ontvanger gebruikt.
Dus je moet een extra kastje op je televisie aansluiten om het te kunnen volgen, ook al zou je tv het met gemak zelf kunnen!

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nergens een uplink die de F1 in UHD doorgeeft , ik veronderstel dus dat het 1080p beeld (1920 x 1080) wordt wordt opgefokt naar een UHD beeld.

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Er is nergens een uplink die de F1 in UHD doorgeeft , ik veronderstel dus dat het 1080p beeld (1920 x 1080) wordt wordt opgefokt naar een UHD beeld. "

Jazeker wel,al een jaar of drie op satelliet.NS3 gemoduleerd,vandaar dat het niet door de hobbyist te ontvangen is ...

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Jazeker wel,al een jaar of drie op satelliet.NS3 gemoduleerd,vandaar dat het niet door de hobbyist te ontvangen is ...

 

Dat zal wel zo zijn maar er is nog altijd een EBU feed op de 10°E ( wel gecodeerd in Biss en in 4:2:2 ). Voor mij volstaat die perfect.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...