Ga naar inhoud


uitbreiding met Joyne abo...


joker55
Ga naar oplossing Opgelost door Jürgen,

Aanbevolen berichten

Op 8-3-2021 om 13:54, Mimisiku zei:

Overigens kan de Joyne CI wel degelijk 2 kanalen verwerken zolang je op dezelfde transponder blijft óf je zou achteraf decoderen aan moeten zetten.....

 

Is daar ook ergens in het menu een setting voor????

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Natuurlijk...

 

IMG_1382.JPG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Mimisiku zei:

Natuurlijk...

 

Dank je voor dit plaatje.  Op de icoontjes na (heb vti 15.0.0), heb ik dit een paar dagen terug ook zo ingesteld, zie plaatje, maar ik kan geen VTM2 kijken, en VTM3 opnemen. Beide zwart beeld.

Als ik de inhoud van de HDD opvraag, zie ik wel de opname van VTM 3 staan, met een slotje en kleur paars.

Met geen mogelijkheid te bekijken.   Ik las ergens dat ik de VU+  in standby moest zetten (mbv de rechterboven knop op de AB) en dan zou de volgende dag deze opname gedecodeerd zijn.......bij mij niet.

Ik heb sinds een week nu de JOYNE kaart met het BE-travel pakket, en kan alles van dat pakket bekijken. (ietsjes meer, aangezien in het begin eigenlijk alles even open staat)

Vandaar mijn vraag: hoe zet ik dat aan dat de VU+ de gecodeerde opnames automatisch in de nacht gaat decoderen.

 

.

20210410_144712.jpg

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Delayed decodering aangezet?

Overigens zou de gecodeerde opname gewoon te bekijken moeten zijn (waarbij deze on the fly wordt gedecodeerd)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Mimisiku zei:

Delayed decodering aangezet?

 

En dat bedoel ik...... waar kan ik dat vinden?  Zit me gek te zoeken in het menu, zal er ongetwijfeld overheen gekeken hebben, want ik heb, naar mijn idee, alles tig keer doorgescrold.   of is dit alleen met openpli?

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat heeft VTi ook (Gebruik dit zelf ook) ga even kijken....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het gezocht op de VU+Zero4K i.c.m. een CAM701. Krijg ook daar geen enkele optie qua 'achteraf decoderen' of 'gecodeert opnemen'. Waarschijnlijk omdat er maar 1 tuner inzit... Kan ook zijn omdat het alleen bij CI+ werkt. De Joyne en CAM701 gedragen zich echter als normale CI (zonder authorisatie)... Heb de vraag bij het VU+ forum gelegd...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur terug, Mimisiku zei:

Heb de vraag bij het VU+ forum gelegd...

 

oh, dat zou mooi zijn als daar wat uitkomt. Zelf heb ik de VU+ met de standaard DVB-S  NIM(7376 FBC) (DVB-S2) tuners (dus tuner A t/m H) en een extra dubbele tuner DVB-S2 (tuner I en J).   Zelfs een timer opname van VTM4 oid, terwijl ik kijk naar SBS6 van CD staat gecodeerd op de HD.  Er wordt alleen ongecodeerd opgenomen als ik kijk naar VTM3, dan een opname starten van de zender waarnaar ik kijk, en zap naar SBS6 van CD.  Dan blijft hij op een of andere manier de opname te decoderen, en staat er mooi op.

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, ben eruit... Je moet echter wel 100% aan alle 'eisen' voldoen...

 

1. Minimaal 2 beschikbare tuners

2. Een werkende opslagmogelijkheid

3. CI+ module 

4. Een 4K box (mipsel werkt niet!)

 

Je vind de achteraf decodering bij:

 

MENU -- VTI -- TIMER.  Laatste item

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Mimisiku zei:

1. Minimaal 2 beschikbare tuners

2. Een werkende opslagmogelijkheid

3. CI+ module 

4. Een 4K box (mipsel werkt niet!)

 

punt 1 en 2 voldoe ik wel, maar punt 3 begreep ik dat de joyne moduul geen CI+ moduul is, maar een CI, dus einde oefening.

en punt 4.... tsja, wat is een mipsel..... 

 

zie plaatje wat ik zie bij   MENU  -  VTI  -  TIMER   -     laatste regel in 5/5 zie ik wel wat zaken die je kan instellen.

net een opname gemaakt van VTM4 (is gecodeerd, kan ik nu niet kijken) en de vu in standby, kijken wat ik er morgen mee kan.

Ik heb alleen, en dat zag ik net pas, 1 parameter veranderd: never decrypt while recording CI service    van een vinkje naar een kruisje..  klinkt logischer.

 

20210411_220033.jpg

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vinkje moet er dus wél staan....

De Joyne zenders moet je toewijzen in het CI-menu..

Bij kijken en opnemen moet je een trucje gebruiken (qua Joyne)

Je stemt eerst af op een FTA zender (anders wordt de CI al geadresseerd). Via de EPG definieet je maximaal 2 Joyne zenders die je wil opnemen...

De Joyne CI heeft een makke dat hij bij 2 kanalen gewoon blokkeert. Daarom werkt kijken en opnemen wel, maar zappen is dan gewoon geblokkeerd....

 

Mipsel zijn de oudere Boxen van VU+.. Alleen de 4K boxen ondersteunen achteraf decoderen. VU+Solo4K, VU+Uno44K(se), Ultimo4K, Duo4K.. Uitzondering is de VU+Zero4K omdat die maar 1 tuner heeft..

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook zo... Dat vinkje is alleen nodig als je via de CI gecodeerd op móet nemen (om een tweede kanaal te kijken/opnemen). Daar ging dit topic ook over.. Opnemen via softcam is deze optie natuurlijk wél uit te zetten...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Mimisiku zei:

Dat vinkje moet er dus wél staan....

oke, deat vinkje weer terug gezet..... nu staan de settings gelijk aan het plaatje.

 

 

5 uren geleden, Mimisiku zei:

Je stemt eerst af op een FTA zender (anders wordt de CI al geadresseerd). Via de EPG definieet je maximaal 2 Joyne zenders die je wil opnemen...

 

ik heb voor een test voor vanmiddag wat via de epg en timer op laten nemen van vtm 3 en 4......

dus eerst een fta zender ( nashville ) daarna de timers ingesteld via EPG.  ben benieuwd of ik deze programma's morgen kan bekijken.

 

 

5 uren geleden, Mimisiku zei:

De Joyne zenders moet je toewijzen in het CI-menu..

ik neem aan dat je deze settings bedoelt, zie plaatje.  Van meer zenders zal ik echt nooit opnemen.

20210412_125708.jpg

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel vind ik het jammer dat, bijv vertyraagd kijken er op deze manier niet inzit.

Wat ik bij de Nl zenders, via CD vaak doe is een opname start van een film.......we kijken dat wat anders, en ong 40 - 60 minuten later de opname terugkijken, en doorspoelen bij de reclames......meestal kom je gelijk uit op het eind.  Maar dat is dus niet mogelijk hiermee met de CI moduul.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...