Ga naar inhoud


Favorieten weg in EDGE & Gmail account verdwenen


D-box
Ga naar oplossing Opgelost door Psychosammie,

Aanbevolen berichten

Beste members, wie kan mij dit uitleggen:

1. Vanochtend omstreeks 2 uur 's-nachts startte ik mijn PC op en ging naar mijn browser Microsoft Edge;

al mijn favorieten waren verdwenen.

2. Toen ik Gmail opstartte herkende Google mijn account niet.

 

Wat heb ik gedaan:

a. Eerst mijn Avast laten scannen op virussen, die had ik niet;

b. Systeemherstel uitgevoerd naar 28/02/21, hielp niet, dus ongedaan gemaakt zodat alles weer op 07/03/21 staat.

 

Ad 1. Heb vervolgens een andere browser (Firefox) aangemaakt en mijn favorieten vanuit EDGE laten importeren, dit is gelukkig gelukt hoewel ze in EDGE niet meer zichtbaar zijn.

Wat jammer is, is dat ze niet meer in mapjes zitten (Ik had bv een map genaamd SatInfo en een map genaamd Info en een map SatTV), maar goed, ik kan er mee werken.

 

Ad 2. Voor Gmail heb ik een nieuw account aangemaakt (gewoon met mijn oude username en password die ik altijd gebruikte) en dat werd ineens wel geaccepteerd.

 

Ben ik nou de enige die deze onbegrijpelijke dingen heeft meegemaakt?

P.S. ik draai met Windows 10

 

Groetjes,

D-box

 

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 minuten geleden, D-box zei:

2. Toen ik Gmail opstartte herkende Google mijn account niet.

Bedoel je nu gewoon dat je niet meer was aangemeld bij Google/Gmail en je dit met je bestaande username opnieuw hebt gedaan?

Het lijkt me sterk dat je een nieuw account kunt aanmaken bij Google met een oude username.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof me maar.

Ik lieg niet.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, boudeman zei:

Is via update de oude Edge niet vervangen door de nieuwe - op Chromium gebaseerde - Edge?

Ik heb geen idee, bij mij staat ie onder MSEDGE, volgens mij betekent die "MS" die ervoor staat Microsoft.

 

Trouwens, toen ik vanochtend Youtube opende zag ik de text: "Welkom terug".

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mrbeam zei:

Bij settings profile staat waarschijnlijk je oude profiel nog.

Hoi Mrbeam,

Ik heb geen nieuw profiel hoeven aanmaken.

Mijn oude inloggegevens werden op het laatst (na een poging of 5) weer geaccepteerd.

Laat het me uitleggen:

Bij de eerste 5 pogingen om in te loggen bij Gmail kreeg ik een melding iets in de trant van "Dit account bestaat niet".

Toen dacht ik: ik ga een nieuw account aanmaken.

Toen ik op die button klikte kreeg ik een melding: "Ik begrijp dat u een account wil maken met xxxxxxxx@gmail.com"

Dit was gewoon mijn oude username.

Vervolgens heb ik daarop geklikt.

Toen werd mijn password gevraagd en ik heb toen mijn oude password ingevoerd.

 

Maar nu over mijn browser EDGE,

Daar zijn al mijn favorieten verdwenen;

Toen heb ik de browser Firefox aangemaakt, toen heb ik mijn favorieten (Firefox noemt dit Bladwijzers) laten importeren vanuit EDGE (hoewel ze niet meer zichtbaar waren in EDGE) en dat ging.

 

Wat ik jammer vind is dat ik bij EDGE al mijn favorieten had gerangschikt had in mappen en die mappen heb ik niet meer in Firefox.

 

Maargoed, ik kan ermee werken.

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, D-box zei:

Wat ik jammer vind is dat ik bij EDGE al mijn favorieten had gerangschikt had in mappen en die mappen heb ik niet meer in Firefox.

 

Maar die kan je wel weer gewoon maken in Firefox.

Maak dan voortaan ook zo af en toe een backup van Firefox en Thunderbird met het programma KLS Mail backup.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je google account niet gewoon verlopen, als je die een paar maanden niet gebruikt vervalt deze. ?

 

Edge is waarschijnlijk inderdaad vervangen door de chromium variant. Maar dan hoor je niet meteen al je favorieten kwijt te zijn. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Psychosammie zei:

Maar die kan je wel weer gewoon maken in Firefox.

Hoi man, kan je mij een link geven hoe ik dat moet doen?

Ik heb me gek gegoogled en kom er niet uit.

7 uren geleden, Codx zei:

Is je google account niet gewoon verlopen, als je die een paar maanden niet gebruikt vervalt deze. ?

Ik heb al jaren Gmail en heb nooit een probleem meegemaakt behalve op 07/03/21.

 

Groetjes jongens,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Firefox openen. Ctrl-Shift-O

Dat opent de bibliotheek van je bladwijzers. Hierin kan je mapjes maken en je bladwijzers ordenen.

 

https://support.mozilla.org/nl/kb/bladwijzers-firefox

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie

Thanks!

Ik ga er morgen mee aan de slag

Nogmaals bedankt

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...