Ga naar inhoud


THE BBC 2022-2027


de vrije fries

Aanbevolen berichten


hoi,

 

hierbij nog een vertaling van de belangrijkste delen

 

De BBC heeft ambitieuze plannen onthuld voor de grootste transformatie in decennia. De omroep zal naar verwachting zijn creatieve en journalistieke inspanningen de komende zes jaar buiten Londen verplaatsen. De voorstellen in het plan van de BBC, "The BBC Across the UK" vertegenwoordigen grote veranderingen en zijn bedoeld om de inzet van de BBC te versterken om alle delen van het land beter te weerspiegelen, vertegenwoordigen en dienen.

 

Verwacht wordt dat de BBC in 2027/28 nog minstens £ 700 miljoen extra zal uitgeven in het VK, wat economische voordelen van meer dan £ 850 miljoen zal opleveren. Dit gaat niet alleen over werkgelegenheid en opleiding, maar ook om de vertegenwoordiging van individuele Britse regio's op en buiten het scherm te verbeteren.
 

- Onze missie moet zijn om producten voor heel Groot-Brittannië te leveren en elk huishouden te voorzien van waarde van de BBC. Deze plannen zullen ons dichter bij de kijkers brengen, banen en investeringen creëren en nieuw talent ontwikkelen en koesteren, aldus Tim Davie, CEO van BBC .

 

De plannen omvatten specifiek:

Een verandering in de manier waarop tv-programma's zijn gerangschikt. Voor het eerst zal de overgrote meerderheid van de BBC-programma's overal in het VK worden geproduceerd, niet alleen in Londen. Dit geldt voor minimaal 60 procent. bestellingen.

 

Transformatie in de lancering en productie van online netwerkradio en audio. In 2027/28 50 procent kosten voor netwerkradio en muziek vinden plaats buiten Londen.

 

Belangrijke BBC News-items in het VK. Een groot deel van BBC News zal worden verplaatst naar centra in het VK om ervoor te zorgen dat verhalen met hun publiek worden gedeeld en dat verschillende stemmen en standpunten effectiever worden vertegenwoordigd. De helft van het team zal door het hele land werken.

 

Een echt Britse BBC. Salford wordt de belangrijkste basis voor digitale en technologieteams - een wereldwijd centrum voor verbetering - ondersteund door digitale teams in Glasgow, Cardiff en Londen. BBC Studios in Bristol, Cardiff en Glasgow worden uitgebreid. Het hoofdkantoor in Belfast wordt gemoderniseerd. Radio - Newsbeat en Asian Network zullen gevestigd zijn in Birmingham; terwijl Radio 3 en 6 Music zal worden gemaakt in Salford.

 

Grote investering in lokale BBC-rapportage. Een netwerk van digitale sociale journalisten heeft tot doel de levering van regionaal nieuws te verbeteren. De aangepaste BBC One in Yorkshire, het noordwesten en het noordoosten van Engeland wordt geïntroduceerd. Tijdens de spits zullen maximaal zes nieuwe lokale BBC-radiodiensten verschijnen, waaronder Bradford, Sunderland en Wolverhampton. Er zullen nieuwe lokale BBC-nieuwsbrieven op aanvraag verschijnen voor meer dan 50 gebieden op BBC Sounds.

 

Versterking van de creatieve economie in het VK. Creatieve partnerschappen met Northern Ireland Screen en Creative Scotland zullen worden verlengd, nieuwe partnerschappen worden gevormd met Creative Wales. De BBC zal zich richten op partnerschappen in Noord- en Midden-Engeland.

 

Verdubbeling van de inzet voor leerlingen. Elk jaar ondersteunt de BBC 1.000 leerlingen in het VK en test het West Midlands Apprenticeship Training Agency.

 

Daarnaast zullen nieuws- en actualiteitenprogramma's zoals BBC Two's Newsnight het hele jaar door vanuit verschillende bases in het VK worden uitgezonden en Radio 4 Today wordt gedurende ten minste 100 afleveringen per jaar buiten Londen uitgezonden. De hit BBC One Morning Live wordt het hele jaar door uitgezonden vanuit Salford.

De komende drie jaar wordt er geïnvesteerd in twee nieuwe series: een voor Noord-Engeland en een voor algemeen. In dezelfde periode zullen naar verwachting meer dan 100 nieuwe en terugkerende serietitels de levens en gemeenschappen van kijkers buiten Londen weerspiegelen, waaronder ten minste 20 met Schotland, Wales of Noord-Ierland.

 

met dank aan auteur: Jerzy Kruczek | bron: BBC 

  • Bedankt 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 2027 mag de BBC van mijn part enkel en alleen in Engeland blijven uitzenden, ze wouden uit de Europese Unie stappen, ze hebben nooit de Euro willen invoeren, dus redenen genoeg om er niet naar te kijken en voor Engeland om uit de Europese Unie te stappen.

Proximus mag van mij die Engelse zenders uit het pakket halen, spijtig dat ik ze zelf niet kan verwijderen of het was al gebeurd bij deze.

Ieder land die nog geen Euro heeft ingevoerd of niet wil invoeren zou uit de Europese Unie moeten stappen, zo simpel is het.

Het is 1 Europa met alles er op en eraan, maar niet de Euro voor het ene land wel en het andere niet.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer van die negatieve houding van Timm.

Ieder land mag uiteraard zelf beslissen wat beter voor hun is. Zelf sta ik hier voor 100% achter, aangezien ik er van overtuigd ben dat de meeste mensen beter af zijn zonder EU, en al helemaal zonder de creatie van de "euro".

Maar ook hier staan mensen vrij te geloven wat ze willen...

Ik ga er dan maar vanuit dat meneer Timm dan ook geen programma's van Amerikaanse of Canadese oorsprong kijkt...

 

Wil je bepaalde programma's niet bekijken dan schrap je ze uit je zenderlijst (of je "verbergt" ze, afhankelijk van het soort receiver je bezit.)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Sverige zei:

dat de meeste mensen beter af zijn zonder EU

 

Ben toch maar wat blij dat we de EU hebben ook al is het alleen maar om idioten en vooral gevaren als Trump terug in hun kast te wijzen.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Timm1983 zei:

Na 2027 mag de BBC van mijn part enkel en alleen in Engeland blijven uitzenden

Daar ben ik het geheel NIET met u eens !!

Ik kijk zelf heeeel weinig BBC , maar het is leuk aanbod voor de kijker !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door de schotel is het aanbod natuurlijk veel uitgebreider dan alleen de BBC. Ik hoef ze niet te noemen, maar ook de andere grote zenders zijn in de UK verantwoordelijk voor heel veel mooie televisieprogramma's en -series. Met of zonder UK in de EU....
Maar om het originele onderwerp terug te komen: ik denk dat het wel goed is dat de omroep zich meer regionaal opstelt dan alleen in Londen. Daar kunnen ze in Hilversum/Amsterdam ook wel een voorbeeld aan nemen!

aangepast door Pjotrb

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
5 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Ben toch maar wat blij dat we de EU hebben ook al is het alleen maar om idioten en vooral gevaren als Trump terug in hun kast te wijzen.

 

Zie eens naar Zwitserland en Noorwegen deze zijn niet bij de EU en toch zijn het de welvarendste en rijkste landen van de Europa.

De EU is een geldverslindend machine, politiekers die niet eens door het volk verkozen zijn, een Europese president die door enkelingen benoemd wordt en niet door het volk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Zwitserland en Noorwegen zijn niet de rijkste en welvarenste landen in Europa. Dat is Luxemburg op de eerste plaats en dan met veel afstand is het pas Zwitserland.

Luxemburg is lid van de EU met de Euro.

Dan komt Ierland, lid van de EU met de Euro en dan pas Noorwegen.

Nederland ligt daar dan vlak achter en doet het ook niet op eigen houtje.

 

Verder hebben Zwitserland en Noorwegen een zeer belangrijk bi-laterale samenwerkingsverband met de Europese Unie. Zonder deze afspraken zouden deze landen geen schijn van kans hebben op de Europese binnenmarkt.

Meer dan de helft van de burgers van Zwitserland wil deze bilaterale samenwerking nog verder uitbouwen.

 

Je kunt nu al naar Engeland kijken in wat voor een chaos en misère die Johnson dat land gestort heeft en veel Engelsen totaal ontevreden zijn.

Maar goed...we wachten het verder af.

Schotland zal afbreken van Great Britain en wil terug in de EU...dat is een kwestie van tijd.

 

In ieder geval profiteert Nederland van de Brexit want talrijke Engelse ondernemingen zijn al naar Nederland verhuist, voornamelijk Amsterdam.

Zeker 500 verdere bedrijven uit Engeland overwegen op dit moment een verhuizing naar Nederland.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of dat allemaal zo is zal de toekomst uit moeten wijzen.

Ik verwacht dat ze het de komende 5 jaar best wel moeilijk zullen krijgen en dat Boris bij een volgende verkiezing niet meer aan het roer zal staan.

Maar na die 5 jaar hebben ze de meeste problemen opgelost, zijn er links en rechts weer verdragen afgesloten en kon het wel weer eens andersom gaan, nl. dat bedrijven vanuit de EU juist die kant op gaan ivm. minder kosten en regels.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, patje7of9 zei:

politiekers die niet eens door het volk verkozen zijn, een Europese president die door enkelingen benoemd wordt en niet door het volk.

 

Ik geloof niet dat je op de hoogte bent van hoe de Europese commissie en daaruitvolgende 8 vize presidenten en dan president gekozen en benoemd wordt.

Ga je daar eerst in verdiepen en dan ga ik graag de discussie met je aan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dir onderwerp ging over de BBC!

Hier rest nog een slotje.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...