Ga naar inhoud


Signaal iPhone Hotspot omzetten naar UTP


Jürgen

Aanbevolen berichten

Misschien een wat vreemd ogend onderwerp maar ik zal uitleggen wat ik wil.

Sinds vandaag heb ik op mijn iPhone XR een eSIM geplaatst met onbeperkt Internet en de iPhone ingesteld als Hotspot en dat functioneert uitstekend.

Ik kan alle apparaten via WiFi met deze Hotspot verbinden.

 

Ik realiseer mij echter nu pas dat ik ook een 2-tal apparaten gebruik waar geen WiFi beschikbaar is en die zijn met een netwerkkabel (UTP) met mijn Asus router RT-AC68U verbonden.

 

Mijn vraag is nu, zijn er mogelijkheden (apparaten) om het van de iPhone Hotspot afkomstige WiFi signaal op te vangen en om te zetten naar een een bekabeld (UTP) signaal?

Zo ja, dan kan ik de UTP kabel op mijn Asus router aansluiten want daarvandaan lopen de 2 UTP kabels naar de apparaten zonder WiFi.

 

Graag jullie reacties / oplossingen

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, bijvoorbeeld een Fritz! WiFi adapter, als bridge ingesteld, WiFi in, 2 x UTP uit.

 

Bijvoorbeeld de FRITZ!Powerline 1240E

 

Ook de 540E heeft 2 UTP aansluitingen.

 

Je hebt geen set nodig, de adapters zijn ook los te koop.

 

Je kan ook kijken of je Asus misschien als bridge te schakelen is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv Inderdaad, ik kan de Asus RT-AC68U in de Bridge modus zetten, alleen heb ik dit nog nooit eerder gebruikt dus moet even uitvogelen hoe dat ingesteld moet worden.

Ik ga vrijdag aanstaande weer naar de camping en dan neem ik de router even mee naar huis om wat te testen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk wel dat je telefoon niet ontworpen is om met een handvol apparaten te verbinden en lekker te streamen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook zeker niet de bedoeling.

In principe komt maar één apparaat (TV) in aanmerking om daar naar toe te streamen.

De overige apparaten, iPhone, iPad en Mackbook worden individueel gebruikt om een pagina op te vragen, Facebook of mail.

Dit overigens niet allemaal te gelijk.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het meedenken maar i.v.m. problemen bij het verbinden van mijn iPhone persoonlijk Hotspot met andere apparaten dan van Appel heb ik nu een TP-Link 4G router besteld en daar een SIM kaart geplaatst en het probleem is opgelost.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat dit niet verder ter sprake komt. 
De ‘oplossing’ waar Jürgen noodgedwongen voor gekozen heeft is feitelijk geen oplossing voor het probleem. Ik ben eigenlijk ook geïnteresseerd in een oplossing van het oorspronkelijk aangegeven probleem. Met name of iemand dit al daadwerkelijk met het door Ceesv geopperde idee getest heeft. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb het zelf getest, het werkt, wanneer je het modem of het wifi access point in bridge kunt zetten.

 

Maar zoals al eetder opgemerkt, tethering van je telefoon is niet ontwikkeld om een lan aan te sturen.

 

In Frankrijk gebruik ik een Fritz! 6890 LTE en een GSM abo.

 

Jurgen heeft nu iets soortgelijks ingericht.

Nadeel is een dubbel NAT, waardoor toegan van buitenaf wat lastiger is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij niet zozeer om thuisgebruik maar meer ‘onderweg’, mocht dat ooit weer gaat gebeuren. 😉 Thuis heb ik 500 Gb full duplex met een FB 7590. En dan niet in de auto maar in een hotel, camping en / of vakantiepark. 😉

 

Ik zal mij eens oriënteren inzake de diverse genoemde hardware.

Dus met de FB WIFIrepeater gaat dat niet? De 1240E wordt (in principe) niet meer geleverd. De opvolger kost alweer ruim € 100.-

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-4-2021 om 08:52, John van Dreumel zei:

Jammer dat dit niet verder ter sprake komt. 
De ‘oplossing’ waar Jürgen noodgedwongen voor gekozen heeft is feitelijk geen oplossing voor het probleem.....


Ik zou niet weten waarom dit geen oplossing van het geschetste probleem is.

Misschien eerst even iets nuanceren.

Het probleem is dat de iPhone met een persoonlijke Hotspot niet met andere apparaten dan die van Apple moeilijk kan verbinden en de verbinding kan vasthouden. Dit is geen bij mij liggend probleem maar door Appel bevestigd.

Of dit ook bij gebruik van Android toestellen van toepassing is weet ik niet.

Omdat het hierboven genoemde probleem ook bij een Asus router van toepassing is kan ik deze in de Bridge Modus niet gebruiken.

Dus de gekozen oplossing om een 4G router te gebruiken is dus voor mij een prima oplossing en functioneert op de camping in Zeeland uitstekend.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het onderwerp is “signaal Iphone hotspot omzetten naar UTP” en puur dát probleem is m.i. niet opgelost.

Dat jouw probleem opgelost is, dat klopt 100% en is ook hartstikke mooi, maar dat is dan ook iets anders. 😉

Blijkbaar heb jij contact gehad met Apple hieromtrent. Naar het schijnt is het in het onderwerp geschetste probleem dus onoplosbaar met een Iphone? 
Als ik ook jouw ‘oplossing’ gebruik moet ik een tweede simkaart aanschaffen. Het wisselen van Simkaart lijkt mij geen optie. Ik heb nul ervaring met een tweede Simkaart op hetzelfde nummer (dual sim?) v.w.b. de kosten en de werking dus zou ik dat eerst eens moeten checken.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...