Ga naar inhoud


Iemand de Dvb T2/T Geniatech Mygica T230C Usb Hdtv Pc Tv Tuner Stick aan de praat in VU+ duo4k ?


Sattofiel

Aanbevolen berichten

Veel kapotte moederborden blijkbaar, of dit zou inmiddels opgelost moeten zijn. Schijnt Chinees spul te zijn in plaats van Koreaans, maar misschien is dat ook niet waar.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nee, dat is helaas waar! Het officiële Dream forum staat er vol mee. Uiteraard geen verkoopcijfers bekend van de DM9x0. Wel valt op dat de defecten heel generiek zijn...

1. MEMSYS error. 2de DDR chip/bank defect. Omruil via Dream RMA

2. Beeld bevriest, geluid loopt door. Geen reactie op AB, SSH of Telnet. Omruil via Dream RMA

3. Tuner problemen

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Mimisiku zei:

Nee, dat is helaas waar! Het officiële Dream forum staat er vol mee. Uiteraard geen verkoopcijfers bekend van de DM9x0. Wel valt op dat de defecten heel generiek zijn...

1. MEMSYS error. 2de DDR chip/bank defect. Omruil via Dream RMA

2. Beeld bevriest, geluid loopt door. Geen reactie op AB, SSH of Telnet. Omruil via Dream RMA

3. Tuner problemen


Allemaal geen last van gehad. Vandaar mijn wellicht ietwat verbaasde reactie.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem in juli 2019 gekocht.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan de elektronica toch niet slecht zijn, normaal is het snel kapot als er iets mis is. Dat geeft weer hoop. Ik zie dat jij 2 triple tuners hebt, is dat niet een beetje overkill? Of is er geen losse DVB-T2 tuner?

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien overkill vooral omdat het niet mijn enige ontvanger is, maar is bij mij vooral voor de hobby.


Ik weet niet meer of er ook een losse DVB-T2 tuner is, maar ik vond het een beetje zonde om een heel slot alleen daarvoor te gebruiken als je ook deze triple tuners kan kopen.
Je kan natuurlijk meerdere LNB's/schotels via DiSEqC op één aansluiting doen en als je FBC wilt wordt het weer een ander verhaal, maar ik heb nu op één van de tuners een UHF-antenne en op de andere de kabel. Daarnaast op beide ook satelliet uiteraard.
In principe heb je dus zelfs 4 tuners per kaart (de DVB-C/T2 aansluiting wordt intern verdubbeld), maar je zou maar twee tuners gelijktijdig kunnen gebruiken (zelf nog niet getest, voor opnemen gebruik ik nog steeds de ET10000).

Volgens mij wilde je je ET8500 vervangen? Gebruik je dat TV schermpje op de 8500 ook? Heb dat niet werkend gezien op de Dreambox, denk ook niet dat het kan (is voor mij niet belangrijk). De VU+ Duo 4K SE kan dat wel. Een vriend van me heeft die net gekocht en is er heel tevreden mee. Maar je kan dan alleen satelliet met kabel of met DVB-T2 combineren, dus niet beide. De tuner is ook niet om te schakelen tussen DVB-C en DVB-T2.
Hij denkt er nog aan om een DVB-T2 USB-stick te kopen, dus daarmee zou je dan weer DVB-T2 op de VU+ Duo 4K SE kunnen aansluiten.
We weten alleen nog niet welke je uit China zou kunnen bestellen die het ook daadwerkelijk zal doen op Enigma2 en DVB-T2 aankan.
 

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om die reden heb ik de VU+Ultimo4K gekocht i.p.v. de VU+Duo4K(se). Die heeft 3 tunerslots en dan gaat het wel. Snap niet dat ze in het top-model juist dat 3de slot weggelaten hebben..

Maar goed.. Naar het schijnt is VU+ als merk dood. Geen enkel apparaat wordt op dit moment geassembleerd. Ook de top-modellen worden uit voorraad verkocht. Zero4K, Uno4Kse, Duo4kse overal 'voor langere tijd niet leverbaar' en de beschikbaarheidsdatum schuift continue vooruit. De (nog) beschikbare modellen worden voor astronomische prijzen aangeboden.... Wellicht tijd om over een ander merk na te denken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk. Je beschrijft exact wat ik wil, 2x sat en aparte c en t2 tuners. Aangezien de Vu duo 4k en ultimo 4k niet meer te krijgen zijn zou het dan dus de 4kSE worden met een extra USB-tuner. Of een DM920 met triple en extra T2 of 2e triple.

Het schermpje op mijn ET8500 heeft het 2 jaar en 1 week gedaan, toen viel het uit. Heb daar toen verder geen werk van gemaakt, veel voegt het niet toe. Zal best zelf te vervangen zijn voor 2 tientjes. Maar de 8500 kan geen h265, dus out of date.

Ik denk er nog even over na (kan nu trouwens bijna niks op de sat zien omdat de dakdekkers hun steiger voor de schotel hebben staan)

Mimisuku was me net voor. Belooft weinig goeds voor VU+, blijft DM over als "gerenommeerde" fabrikant

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dream is ook allang geen gerenommeerd merk meer. Gewoon ontwikkeling in Lünen en in mekaar smijten in één of andere Chinese OEM fabriek hetgeen de uitval ook meteen verklaart. VU+ en Humax komt nog uit Korea....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geen Dreambox gekocht omdat dat het summum of de oorsprong zou zijn of zo. Heeft specificaties die ik zocht (o.a. lage symbolrates, blindscan, signaalmeter die naar behoren werkt), maar dat zal voor de doorsnee gebruiker geen doorslaggevende redenen zijn.
Is het tekort aan VU+'en niet door het tekort aan chips te wijten? Daar kunnen alle fabrikanten mee te maken krijgen.
En dan Zgemma? Octagon? Mut@nt? Gigablue is ook al passé geloof ik? Er is nog genoeg keuze in ieder geval.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nee, het is niet louter een chip gebrek. De Duo4K had een hardwarefout die ze via software niet konden omzeilen. De SoC die in de VU+Ultimo4K zit wordt nu in de Duo4Kse gebruikt (die is er dus volop!) Geen idee waarom ze dan de Ultimo4K hebben gecancelled die tenslotte op dezelfde SoC werkt.. Het rommelde voor Corona ook al bij VU+. Geen nieuwe modellen (in de consumentenelectronica funest..Stilstand is achteruitgang). Hoofd VTi ontwikkeling (plnick) plots van de één op andere dag weg. Geen updates meer.. Dual DVB-C/T2 legacy tuners niet meer in productie. Alleen nog een driver update voor de VU+Turbo DVB/C/T2 v2 (Sundtek??). Alle bestaande wereldvoorraad wordt uitverkocht tegen goudprijzen. Verschijningsdatum van apparatuur wordt continue vooruitgeschoven en steeds minder te verkopen... Een jaar vóór corona het bericht van fabrikant Marusys dat ze gestopt waren met ontvangers en zich gingen toeleggen op educatie-apparatuur.... Ik vrees echt het ergste voor de trouwe VU+ fans...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De receiver die ik wil hebben is niet krijgen 😂. Maar als VU+ blijft bestaan zal het wel de 4k duo SE met zo'n stickje worden. Maar het zou bij nader inzien slimmer zijn om mijn Ultimo mee terug te nemen uit Frankrijk (en er een DVB-C FBC tuner bij te zetten) en daar de ET8500 neer te zetten, zo lang die het nog doet

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...