Ga naar inhoud


Iemand de Dvb T2/T Geniatech Mygica T230C Usb Hdtv Pc Tv Tuner Stick aan de praat in VU+ duo4k ?


Sattofiel

Aanbevolen berichten

Ik vind de VU+ Turbo usb stick een beetje aan de dure kant met 60 euro, vandaar de vraag. Er schijnt in Pli 8.0 nog een probleempje met de driver te zijn, maar dat is me niet helemaal duidelijk (ben geen Linux held). Heb nog geen duo 4k, maar de ET8500 wordt een dagje ouder...

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb je al bij plugins-download (groene knop) gekeken?

Staat bij drivers

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ik al ergens gelezen, maar dat wil nog niet altijd zeggen dat het werkt (langjarige ervaring). Vandaar dus mijn vraag

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij VTI kun je voor desbetreffende chip in de usb stick een kernel module bijladen.

Maar ik denk dat je zo'n specifieke driver / kernelmodule niet zal vinden.

Het is de moeite waard om het eens in VTI te zoeken als je een fullbackup maakt van je huidige Pli image.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, dank. Maar om nou voor die paar tientjes van mijn vertrouwde PLI over te stappen naar VTI is me eigenlijk wat veel gedoe , ik word wat ouder en een beetje lui 🥵. Zal er nog eens over denken, eerst maar eens gaan kijken naar een Duo 4k als die nog te vinden is tenminste

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze VU+Turbo v2 tuner in gebruik op een VU+SoloSE v2. Deze werkt uitsluitend met VTi 15 i.c.m. de laatste online updates.. In OpenPli werkt deze stick pas vanaf versie 8.1 of de 8.0 develop...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat niet over de VU+ turbo,maar over de Geniatech,zie link

 

De VU+ Turbo V2 werkt overigens in vrijwel alle images:OpenHDF 6.5,OpenATV 6.4,OpenNFR,Black hole en Pure2 (inderdaad ook met de DVBsky driver)

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het artikel op linuxtv.org had ik al gelezen. Alleen dus nergens een bevestiging te vinden dat het ding het ook echt doet. Nou is die 20 euro natuurlijk geen ramp, maar het zou handig zijn om het van tevoren te weten. Kan het op de ET8500 uiteraard niet gaan testen, die begrijpt geen H265. Ik vind die 60 euro voor die VU+ turbo echt een beetje te gek voor 5 euro aan hardware.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn natuurlijk meer kosten als materialen.

Ontwikkelkosten,rechten voor H265,peroneelskosten en nog wel een paar andere.

Maar 60 euro is inderdaad wel veel.

Ik had het er dan ook alleen maar voor over,omdat ik een echte hobbyist ben en tevens is het i.c.m. een draaibare schotel ideaal.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom gebruiken jullie niet de speciale DVB-T2 tuner voor in de VU+ DUO 4K ? 

Die werkt prima en is inderdaad voor deze ontvanger ideaal in combinatie met een schotel. 

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik ook een DVB-C tuner wil heb ik een probleem. En dat wil ik,  2x DVB-S FBC, 1x DVB-C FBC en 1x DVB-t. Ik zag dat de dreambox DM920 een triple tuner module heeft (2x DVB-S+ 1xDVB-C/T), waarnaast dan nog een DVB-C/T geplaatst zou moeten kunnen worden, als ik het goed begrijp. Maar ik lees nogal wat over problemen met die 920.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Sattofiel zei:

 Maar ik lees nogal wat over problemen met die 920.

Oh ja? Zoals?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...