Ga naar inhoud


Ben ik nou gek??? Geen signaal bij uitrichten schotel.


RLND

Aanbevolen berichten

Beste mensen, een vraag voor de techneuten, heb een jaar of tien geleden heel veel plezier gehad met de combinatie van een Dreambox en een drie koppige lbl, helaas moest de schotel verwijderd worden en was er geen andere optie, nu heb ik wel de optie op een vrij uitzicht op het zuiden en heb wat tweedehands schotels gekocht, een kleinere (denk camping) Videosat en een grotere ovale Videosat, heb vervolgens wat kabels gekocht bij de campingwinkel en denk uitrichten en kijken, maar helaas ik herhinner mijn nog dat het met mij oude set prima ging met dit alles, 0,0 uitrichten met een satfindertje lukt niet maar ook niet met een satapp, kompas op het zuiden maar de satfinder geeft 0,0 aan zelf het ledje van de (swaiger) satfinder licht niet eens op???? Ik denk dit kan toch niet waar zijn, en toch is het zo mijn vrouw ging maar naar binnen want die zag de bui al hangen. Ik herhinner mij nog dat ik op de oude dreambox de satfinder op de antenne-ingang in moest pluggen terwijl de kabel nu alleen op out past is op de Dreambox 80o HD SE dit het probleem? Of zijn de schotels van een verkeerd soort (wat mij sterk lijkt) de lbl's universal wat ik er nog uit kan opmaken op de grotere sateliet zit een ander soort maar het lijkt mij toch sterk dat het de schotels of de lbl's zijn. Daarom roep ik de hulp in van de satelietkenners in deze Genius Bar, 

 

groetjes

 

Roland

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


als het een swaiger is die ik heb een 9000 of 9002, zou ik die eens kijken of die zijn laatste update's heeft.

astra 3 verandert graag van frequenties, en die moet dan worden upoedate.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, gewoon de satfinder direct aan de LNB aansluiten. De elevatie voor Astra 1 in NL is rond de 28°. Astra 1 is loeisterk dus op een half graadje komt het niet aan...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...