Ga naar inhoud


twee cam's , één CI


Aanbevolen berichten

Als ik nu abonnee zou zijn bij twee providers en heb weinig zin in het steeds te moeten omwisselen van de cam's wat zijn dan de mogelijkheden. Ik heb reeds gedacht aan een extra ontvanger aangesloten op een hdmi van mijn tv. Ik kijk nu sat via de TV.  Bestaan er geen cam schakelaars ? Nog niks gevonden op het internet.  Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er bestaan geen CI CAM switches. Zou ook nutteloos zijn. Een CI CAM en kaart worden continue geadresseerd. Plots omscakelen en de boel gaat 'plat'. Ook handig om te vertellen om welke CAM's het zou gaan. Twee identieke CAM's in één ontvanger werkt namelijk niet...

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dus.... Zelfde CAID. Enigma2 kan niet differentiëren welke CI hij moet communiceren. Dat doet hij aan de hand van de CAID.. Zijn beide 0500..Bij Dream zijn daar al verregaand aan het testen, maar die hebben (DM9x0) fysiek gescheiden CI slots (net als de VU+Duo4K)...

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mits goed geconfigureerd in een ontvanger met 2 ci sloten en de juiste software zou dat kunnen werken.

Je zult zenders moeten toewijzen aan een specifieke cam in je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat werkt bij een normale Enigma2 dus niet! Identieke modules kan hij niet uit kiezen! Enige oplossing in deze is het gebruiken van de witte Nagra CI voor CDS en een M7CAM701 voor TVV (of omgekeerd). Dan heb je CAID 1817 en 0500 dat werkt wel...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

En dat werkt bij een normale Enigma2 dus niet! Identieke modules kan hij niet uit kiezen! Enige oplossing in deze is het gebruiken van de witte Nagra CI voor CDS en een M7CAM701 voor TVV (of omgekeerd). Dan heb je CAID 1817 en 0500 dat werkt wel...

Maar de topic starter heeft geen enigma 2 ontvanger.  Tenminste ik lees dat hij de TV als satellietontvanger gebruikt, en misschien dat hij een tweede aan gaat schaffen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog 'in limbo'. Kijk de kat nog even uit de boom.... Eerst maar zien wat er straks daadwerkelijk gaat gebeuren.. Momenteel neig ik naar exit CDS en TVV en een volledig abo bij Ziggo. Ik wil mijn thuisdeling namelijk niet opgeven...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een insteekmoduul hebt waar een codekaart is geintegreerd......dat is lastig.

Er bestaat wel een CI-moduul, waarin je twee losse kaarten kan proppen, en dat werkt ook prima, uit eigen ervaring weet ik dat.

 

In een Xsarius twin cam moduul kunnen twee kaarten.

Welliswaar eentje moet dan gestript worden, net zoiets als een SIM kaart in een telefoon.

Dat had ik jaren geleden met digitenne en de oranje CD kaart.

De digitenne kaart (oude codering) had wat inkepingen zodat je de simkaart eruit kon halen, deze ging in het SIM-slot.

De oranje CD kaart ging op de normale manier in de moduul.

De CI-moduul ging achterin mijn SONY tv, met een sat-tuner, en zodoende kon ik kijken via de digitale tuner met het digitenne pakket, via de sattuner het CD pakket.......werkte prima, ook beide kaarten werden ge-update, en zo heb ik 2-3 jaren gekeken..

Later ging hierin de "smart-wi" omdat ik later de VU+ kocht, en daar ging dan ook een andere "smart-wi" , maar toen KPN de nieuwere T2 netwerk in gebruik heeft genomen , ben ik hiermee gestopt. 

 

Nu is de Xsarius toegevoegd in mijn collectie "overbodige CI", die al behoorlijk groeit zo in de loop der jaren.

20210505_122406.jpg

20210505_122354.jpg

20210505_123406.jpg

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via google kun je uitvinden dat deze twin-cam bij diverse online zaken te koop staan, rond de € 30,00.  Ook diverse sat zaken hebben ze al of niet op voorraad, tussen de € 27 - € 59.

 

Net even geprobeerd, maar de oranje kaart heb ik erin gedaan, de twincam achterin mijn SONY TV, en ik kan naar het CD pakket kijken.

Of dan de tweede werkt kan ik niet zien, want KPN gebruikt nu een totaal andere techniek met het digitenne pakket.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...