Ga naar inhoud


frequenties xsarius satmeter hd easy


Wijn
Ga naar oplossing Opgelost door Wijn,

Aanbevolen berichten

wil met mijn xsarius satmeter hd easy astra 3 opzoeken. Heb begrepen dat de frequenties zijn veranderd, daarom heb ik op Lyngsat de frequenties opgezocht en het volgende gevonden

npo1,3 etc frequentie 12188H

rtl4 etc frequentie 11856V

Instellingen op de xsariumeter astra E 23,5

H frequentie 11914. Zou deze kunnen verzetten naar   12187, maar niet 12188

V frequentie 11914. Zou deze kunnen verzetten naar 11856.

Dus dat vertaal ik als dat ik de satfinder moet zetten op Vertikaal 11856 en dan de astra 3 kan vinden?

En zo ja, kan ik dan toch Nederland 1, 2 etc ontvangen?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 minuten geleden, Wijn zei:

H frequentie 11914. Zou deze kunnen verzetten naar   12187, maar niet 12188

De echte frequentie is 12187,5, dus precies tussen de twee genoemde frequenties in. Het maakt dus niet uit of je 12187 of 12188 kiest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Sprietje zei:

De echte frequentie is 12187,5, dus precies tussen de twee genoemde frequenties in. Het maakt dus niet uit of je 12187 of 12188 kiest.

ik ben een echte leek op dit gebied. Misschien daarom een domme vraag, maar toch maar gewaagd.

Dus instellen op H frequentie 12187 en dan zou ik  astra 3 moeten kunnen vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
8 uren geleden, Tonskidutch zei:

Doe het ding aan

dan staat er sat-konf in bruin

dan druk je oké

en dan ga je naar 002 dat is de 23,5 Oost

daarop ingesteld vindt je de satelliet indien je de schotel heel rustig in die richting beweegt.

IMG_20210505_110532.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, maar het is nog niet opgelost.Krijg op bericht  van Tonskidutch niet mijn tekst op de quote. Daarom hier.

Jouw werkwijze had ik al gevolgd. Alleen zijn blijkbaar is de frequentie veranderd en daarom moet ik hm opnieuw instellen. Daar zit mijn vraag

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch. Als ik je goed begrijp afstellen op Vertikaal  frequentie 11739 symboolrate 29900.

En niet de instellingen van lyngsat volgen. Die zegt 11856 vertikaal.

En dan kan ik de nederlandse zenders aan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11739 en 11856 zijn maar een paar gebruikte transponders op de Astra3.. De lijst van Lyngsat klopt normaal wel.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Wijn zei:

Als ik je goed begrijp afstellen op Vertikaal  frequentie 11739 symboolrate 29900.

je kan elke in gebruik zijnde transponder uit die lijst kiezen welke actief is dus niet alleen die waar de nederlandse zenders op zitten

het gaat immers om de uitrichting op satelliet en niet de zender.

 

Als je uitrichting klopt moet je enkel nog zorgen dat in jouw ontvanger de complete transponderlijst staat, dan moet je met een manual scan meteen alle zenders vinden.

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben even bezig geweest met een proefopstelling thuis. Heb nog een schoteltje liggen. 

Na veel zoeken kom ik op het volgende met 70%ontvangstkwaliteit.

Astra E23,5. 3 bku

Transp 11

Frequ 12109

Symb rate 27500

Polariteit H

Diseq c1.0/1.1.

Omdat ik geen ontvanger en tv bij de hand heb ben ik bij een andere schotel die wel ontvangst heeft dit gaan chekken. Met hetzelfde resultaat. Maar die had een dubbele kop erop. Astra 1 en 3.

Mag ik ervan uit gaan dat ik zo astra 3 heb en toch niet astra 1 opgepikt? Zou niet moeten kunnen toch als ik in de meter zoek op astra 3?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een aanvulling. Mijn twijfel komt omdat ik satfinderapp had gedownload en gebruikt. En die komen in de richtingzoeken niet precies met elkaar overeen. Met de xsariusmeter kom ik iets meer naar het westen uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

weet niet waarom je zelf niet even kijkt wat je daar ingesteld hebt en op welke satelliet positie die voorkomt

allemaal wel een beetje klungelig want die transponder zit niet op 23,5 Oost

 

als je niet de juiste Transponder kiest zoals ik je dat toonde in een screenshot doe je maar wat

Screenshot_5.jpg

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...