Ga naar inhoud


Ondersteund VU+ Solo 4k een CI+ module?


uncle

Aanbevolen berichten


Officieel ondersteund een vu geen ci+. Momenteel werkt een ci+ wel met vti firmware, zonder garantie, en niemand weet hoelang.

Het is dus een berekend risico om een vu te gebruiken met een ci+.

ik doe het al een jaar of 3à4.

Ik meen te lezen te hebben, dat het wel een neotion chip moet zijn die ci+.

 

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En natuurlijk om wélke CI+ het hier gaat.. De M7-CAM701 b.v. gedraagt zich als een gewone CI en werkt zo in ieder image. De Ziggo Quantis 1.3 en SmarTV Nagra werken wél als CI+ en dan is VTI wel noodzakelijk....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is me als ik @uncle, zijn berichten teruglees niet helemaal duidelijk welke CI+ er bedoeld wordt.

Er zijn er heel veel meer die ondersteund worden (voor buitenlandse providers) en dat vindt je terug op vuplus-support in een overzicht dat Clemens gemaakt heeft.

 

Maar gaat het nu om de vervanging van een Joyne CI of welke?

In relatie tot aankopen bij bepaalde webshop kreeg ik ook al eens een telefoontje dat die keuze niet ging werken. Het image is zoals Mimisiku shcreef heel bepalend en welke CI+ aangekocht werd.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon CI+ helper gebruiken.

Deze staat bij de meeste images (weer) in de feed bij systemplugins.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet bij OpenPli (en dat is wat de meesten willen gebruiken)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Tonskidutch zei:

Het is me als ik @uncle, zijn berichten teruglees niet helemaal duidelijk welke CI+ er bedoeld wordt.

Er zijn er heel veel meer die ondersteund worden (voor buitenlandse providers) en dat vindt je terug op vuplus-support in een overzicht dat Clemens gemaakt heeft.

 

Maar gaat het nu om de vervanging van een Joyne CI of welke?

In relatie tot aankopen bij bepaalde webshop kreeg ik ook al eens een telefoontje dat die keuze niet ging werken. Het image is zoals Mimisiku shcreef heel bepalend en welke CI+ aangekocht werd.

De CI+ voor ontvangst van HD+. Met OpenPli gaat het dus niet.

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeft ook niet. Die draait fantastisch op OScam... Welke HD+ kaart heb je?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Mimisiku zei:

Hoeft ook niet. Die draait fantastisch op OScam... Welke HD+ kaart heb je?

Het gaat niet om de kaart (heb geen kaart) maar om de CI+ die de VU+ Solo4K op OpenPli niet ondersteund.

aangepast door uncle

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je koopt een CI+ zonder kaart?

Dat is sterk, wat heb je er dan aan? de CI+ Cam opent zonder kaart niets van het zender pakket.

De CI+ (natuurlijk met kaart) is bedoeld voor een TV toestel met satelliet tuner of een CI-Cam satelliet receiver die het CI+ logo heeft.

 

Indien je een VU+ hebt gebruik je het best alleen de kaart in de kaartlezer met oscam softcam/server zoals Mimisiku schrijft.

 

En nogmaals als OpenPli tegenwoordig geen CI+helper meer levert is dat jammer. Ik zou een der vele andere images gaan gebruiken indien ik persé die CI+ met kaart erin wil gebruiken.

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 10-5-2021 om 11:42, uncle zei:

Werd gebeld door mijn Satelliet winkel dat een VU+ Solo geen CI+ module ondersteund. Weet iemand een oplossing?

Die oplossing is je reeds gegeven, VTi gebruiken.

 

Voor open pli is er geen oplossing.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...