Ga naar inhoud


Telenet probleem met 2 decoders


Aanbevolen berichten

Telenet kabel signaal aangesloten op de Rf In van decoder 1 (met harde schijf). Rf out van decoder 1 aangesloten op RF in van decoder 2 (zonder harde schijf).

Decoder 1 absoluut foutloos beeld op alle kanalen. Decoder 2 foutloos beeld op alle kanalen met uitzondering van Een,Canvas en Ketnet. Op deze 3 laatste kanalen is het een en al blokjes..

Maar dit probleem is er enkel wanneer de beide decoders zijn ingeschakeld. Elk apart zijn ze foutloos.

 

Voorbeeld : beide decoders aan en NPO1 foutloos VTM1 enz foutloos. Canvas blokjes.

                     decoder 1 uitgeschakeld :alle zenders en dus ook Canvas EEN en Ketnet foutloos op decoder 2

Heb al diverse kabels vervangen maar steeds zonder resultaat.

Misschien kan het met een aparte coaxkabel per decoder uit de NUI opgelost worden? Alhoewel ? Maar dit zou om diverse redenen geen oplossing voor mijn probleem zijn.

Misschien een te zwak signaal vanuit de NUI om 2 decoders te bedienen maar waarom dan enkel de VRT /Canvas en de rest niet. Dus lijkt mij ook onwaarschijnlijk.

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites


inderdaad te zwak signaal om beide te bedienen.Versterker tussen zetten of apart aansluiten .heb hier nog een oude aansluiting en als de versterker niet aanligt dan is er niks van signaal

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan een kabel met een langere lengte proberen tussen de 2 ontvangers, er kan een mis  aanpassing zijn, waardoor je frequentie afhankelijk uitval krijgt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar blijft toch vreemd omdat enkel de 3 publieke zenders daar onder lijden .Toch? Tussen de 2 decoders is een coax van ongeveer 15 meter.

frequentie afhankelijk kan een reden zijn.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij 15 meter zou de lengte geen rol meer hoeven te spelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat prima met op de tweede TV met een module + kaart.

Kan je goedkoop op 2° hands op de kop tikken. Gewoon een éénmalige activatie en je tweede TV werkt totaal onafhankelijk van je eerste aansluiting.

Na die éénmalige activatie heb je geen extra kosten bij Telenet.

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De coax kabel blijft toch van de RF out van decoder 1 komen. Indien signaal te zwak de oorzaak is, is er dus geen oplossing dacht ik.

Mijn ouder tv toestel is niet geschikt voor een module.

Wat moet ik dan met mijn decoder 2 mocht het kunnen? In de kliko ?

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het signaal van je abonnee aansluitpunt verdelen, eventueel via een versterker/splitter en elke ontvanger een eigen kabel geven.

Je gebruikt de doorlus optie dan niet meer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zet je die splitter versterker voor je 1e ontvanger, een kabel naar je 1e ontvanger, de 2e kabel i.p.v. de doorlus uitgang in de 2e uitgang van je splitter/versterker.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

net zoals ceesv zegt heb ik het indertijd gedaan en werkte perfect. 2de kabel niet mogelijk lijkt me nonsens want is  nu toch ook aangesloten naar 2de decoder vanop de eerste via coax.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Crazy Sat zei:

Gaat prima met op de tweede TV met een module + kaart.

Kan je goedkoop op 2° hands op de kop tikken. Gewoon een éénmalige activatie en je tweede TV werkt totaal onafhankelijk van je eerste aansluiting.

Na die éénmalige activatie heb je geen extra kosten bij Telenet.

 

 

wel opletten als je een abbo hebt van internet met tv abbo dan betaal je ook voor een digicorder of tv box erbij nog eens, dus 9 euro extra kosten dat ze niet aftrekken van de rekening met een CI+ module en internet en tv.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep geld graaien a volonté zelfs als je iets  koopt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat beter uitleggen.

 

Installatie was 35 jaar geleden reeds voorzien voor ontvangst op vier toestellen : living , keuken , bureel (hobbyruimte) en de slaapkamer.

Het huis is volledig met een kelderverdieping waar alle nutsvoorzieningen ook binnenkomen. Ik heb aan het plafond van de kelderverdieping dan ook vier coax kabel voorzien naar voornoemde plaatsen. In die periode was alles analoog dus geen probleem met de ontvangst op de vier plaatsen.
Na verloop van tijd werd het digitaal en (nog altijd) analoog. Dus de TV speelt in de living d.m.v. een digicorder wat ook mijn abonnement is begrepen.

Abonnement bestaat dus in : abbo kabel-tv,auteursrechten,internet fiber 100,telenet freephone Europa en huur digicorder (9,20 eur) dit alles samen voor de prijs van 72,59 euro.

Een jaar geleden verhuisde mijn overbuur en had een module + kaart over. Heb die overgenomen voor een klein prijsje. Deze is dan door een technieker van Telenet (telefonisch) geactiveerd bij mij. Daarvoor dient een tweede abonnement worden geopend , éénmalige activatie 79 euro. Vanaf dan kijk ik ook digitaal in de keuken met volgende mogelijkheden : Toegang mogelijk tot ons entertainment aanbod: o.a. Streamz, Streamz+ en Play Sports

Toegang mogelijk tot ons entertainment aanbod: o.a. Streamz, Streamz+ en Play Sports

Uitgebreid aanbod aan films en series in je TV-theek

TV kijken via de Yelo Play- of de Telenet TV-ap

Zolang je geen bijkomende eisen stelt zoals hierboven gemeld , betaal je niets bij voor het kijken op je tweede abonnement.

In de kelderverdieping staat momenteel een NIU-2420BTF verdeeldoos van telenet met versterking , ik heb dus geen nood aan bijkomende versterkers.

In de hobbyruimte en de kamer kan ik , voorlopig toch , nog altijd analoog kijken.

Meer info over die versterker zie .... : 

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/NIU-2420BTF-aansluiting-connector-en-op-0DB/td-p/90482

 

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat heeft dit dan voor oplossing of met de topic starter te maken ? PS : Analoog is volledig afgeschakeld hier in OVL en enkel 3 kanalen vrij

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...