Ga naar inhoud


Telenet probleem met 2 decoders


Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Crazy Sat zei:

Even wat beter uitleggen.

 

Installatie was 35 jaar geleden reeds voorzien voor ontvangst op vier toestellen : living , keuken , bureel (hobbyruimte) en de slaapkamer.

Het huis is volledig met een kelderverdieping waar alle nutsvoorzieningen ook binnenkomen. Ik heb aan het plafond van de kelderverdieping dan ook vier coax kabel voorzien naar voornoemde plaatsen. In die periode was alles analoog dus geen probleem met de ontvangst op de vier plaatsen.
Na verloop van tijd werd het digitaal en (nog altijd) analoog. Dus de TV speelt in de living d.m.v. een digicorder wat ook mijn abonnement is begrepen.

Abonnement bestaat dus in : abbo kabel-tv,auteursrechten,internet fiber 100,telenet freephone Europa en huur digicorder (9,20 eur) dit alles samen voor de prijs van 72,59 euro.

Een jaar geleden verhuisde mijn overbuur en had een module + kaart over. Heb die overgenomen voor een klein prijsje. Deze is dan door een technieker van Telenet (telefonisch) geactiveerd bij mij. Daarvoor dient een tweede abonnement worden geopend , kostprijs 79 euro. Vanaf dan kijk ik ook digitaal in de keuken met volgende mogelijkheden : Toegang mogelijk tot ons entertainment aanbod: o.a. Streamz, Streamz+ en Play Sports

Toegang mogelijk tot ons entertainment aanbod: o.a. Streamz, Streamz+ en Play Sports

Uitgebreid aanbod aan films en series in je TV-theek

TV kijken via de Yelo Play- of de Telenet TV-ap

Zolang je geen bijkomende eisen stelt zoals hierboven gemeld , betaal je niets bij voor het kijken op je tweede abonnement.

In de kelderverdieping staat momenteel een NIU-2420BTF verdeeldoos van telenet met versterking , ik dus geen nood aan bijkomende versterkers.

In de hobbyruimte en de kamer kan ik , voorlopig toch , nog altijd analoog kijken.

Meer info over die versterker zie .... : 

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/NIU-2420BTF-aansluiting-connector-en-op-0DB/td-p/90482

 

 

idd als je al een digicorder hebt dan is er geen extra kost, heb je enkel internet en tv via een CI module betaal je wel 9 euro extra voor een digicorder of tv box die je normaal dan niet gebruikt en dus niet hebt, telenet zegt dat dit er niet kan uitgehaald worden dat dit in het pakket zit van All internet en TV pakket.

 

1 minuut geleden, bellejt zei:

en wat heeft dit dan voor oplossing of met de topic starter te maken ? PS : Analoog is volledig afgeschakeld hier in OVL en enkel 3 kanalen vrij

 

ik heb het al gezegd dat je meer kanalen open hebt dan die 3, uw tv eens goed instellen en je hebt ze ook ;), als ik ze in OVL kan ontvangen moet dat voor jou ook geen probleem zijn @bellejt

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, digitaal kijker zei:

 

idd als je al een digicorder hebt dan is er geen extra kost, heb je enkel internet en tv via een CI module betaal je wel 9 euro extra voor een digicorder of tv box die je normaal dan niet gebruikt en dus niet hebt, telenet zegt dat dit er niet kan uitgehaald worden dat dit in het pakket zit van All internet en TV pakket.

 

 

ik heb het al gezegd dat je meer kanalen open hebt dan die 3, uw tv eens goed instellen en je hebt ze ook ;), als ik ze in OVL kan ontvangen moet dat voor jou ook geen probleem zijn @bellejt

Telenet switch
Freq 290.000
Symbol rate 6875

Freq 298.000
Symbol rate 6875

Beide invoeren en scannen en dan heb je een pak meer zenders

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht even een tweede kabel van de NUI naar de 2de decoder en dat is uitgesloten . Maar uiteraard de bestaande coax gebruiken van decoder 1 naar decoder 2 kan  wel.

Maar welke splitter/versterker? Ik keek even bij Johansson en vond diverse splitters en 2 versterkers maar de 2 in combinatie vond ik niet.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft nooit goed gewerkt om een 2de box via de RF out aan te sluiten van een digibox of corder. Ben er inmiddels al een paar jaar uit maar gaf gewoon problemen. Idd VRT is een gevoelige mux en gaf snel problemen zo.

Voor de box splitten is een optie, je kunt op de NIU de +4DB uitgang gebruiken om dit verlies op te vangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede avond

ik ken dit probleem en ook de oplossing ( Tonski Dutch ) wist dat ook .

het probleem is dat de hdmi kabel instraalt op de coax .  Nu zijn er hier voor twee mogelijke oplossingen. De eerste oplossing is een beter afgeschermde coax  gebruiken (de beste is goed genoeg )  een tweede oplossing is  de HDMI kabel  aanpassen  .  Met aanpassen kan de positie zijn maar ook de mate van uitstraling.  Er wordt een loop gecrëerd  (oscillatie ) van  hdmi  uitstraling  (enkel bij één hd )  en vandaar op de coax instraling.  de tuner heeft het daar lastig mee  en stuurt  daardoor een gestoord één hd  uit na ontvangst (terug op hdmi ) waardoor dit effect nog erger wordt.  Alleen de frequentie van één HD doet dit , voor al de andere zenders is de loopversterking kleiner dan  1.0 en volgt er dus geen oscillatie.

 

 

 

 

als  je hier nu aan werkt ben ik 100% zeker dat uw probleem is opgelost.

 

hereberie1234

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, hereberie1234 zei:

....

ik ken dit probleem en ook de oplossing ( Tonski Dutch ) wist dat ook .

het probleem is dat de hdmi kabel instraalt op de coax .  Nu zijn er hier voor twee mogelijke oplossingen. De eerste oplossing is een beter afgeschermde coax  gebruiken (de beste is goed genoeg )  een tweede oplossing is  de HDMI kabel  aanpassen  .  Met aanpassen kan de positie zijn maar ook de mate van uitstraling. ....

 

Zou heel goed kunnen, hoewel de verklaring (HDMI oscillatie?) ronduit lachwekkend is voor de kenner.

Waarschijnlijk een hersenspinsel van Tonski?

Link naar reactie
Delen op andere sites

goede avond

 

ik lees dat er een splitter werd gebruikt vorige keer 20 mei 2020

 

topic alles ok behalve op VRT   (telenet )  en is dit probleem van verleden jaar nog niet oplost of gaat dit over totaal iets nieuw ?

je moet niet alles vervangen door zomaar iets anders ,  enkel het juiste materiaal zal u een oplossing geven.

 

herberie1234

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...