Ga naar inhoud


drive vergrendeld


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Enkele uren met DreamEdit gewerkt, afgesloten en nog enkele bewerkingen gedaan en vlieg eruit en pc wordt zeer traag.

opnieuw opgestart en na enkele bewerkingen melding: drive vergrendeld

Er zit maar 2Gb ram in, 4Gb komen die aanvullen

Hoe geraak ik hier uit?  Fantastisch Windows-10 !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als een oude computer. Mogelijk beschadigde systeembestanden veroorzaakt door een schijf met problemen.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 houd zelf zijn schijven schoon, zelf defragmenteren is niet nodig. *

Partities maken doe je voor / tijdens de installatie van het besturingssysteem.

 

*

Wijs in de verkenner de schijf aan, dan rechtsklik, eigenschappen "schijfopruiming", "systeembestanden opruimen" en dan aanwijzingen volgen.

Wijs in de verkenner de schijf aan, dan rechtsklik, eigenschappen, tabblad "extra", "optimaliseren"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Defragmenteren is al jaren niet meer nodig. Partities zelf maken laat je aan het OS over, niet zelf mee lopen knoeien. 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik laat heel veel over aan Windows 10 (Home + Pro).

Partities aanmaken op één en dezelfde schijf met tropische software is uit het XP tijdperk en absoluut achterhaald.

 

Ja je loopt dus wat jaartjes achter als je net bent overgestapt! :grin:

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-7-2021 om 22:17, Jan Ambers zei:

Bestaat er voor Windows-10 iets zoals Defrag.exe?

 

Ik zal eens zoeken op één van mijn 498 360K floppies 😁

Sorry, ik kon het niet laten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

As je daar plezier aan hebt, waarom niet?

 

Ik heb hier een Seagate sata HDD van 320Gb die een partitie heeft van 296Gb en ene van 20Gb en een van 1Gb, komt uit sat settopbox (nieuw). Partitie tabel is noch met seagate discwizard (een *.dll ontbreekt), noch met win-10, noch met xp te benaderen. ook formatteren lukt niet???

Is die naar de eeuwige jachtvelden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

settopbox partitioneert anders dan windows met Ext 3 of ext 4.Die moet normaal toch te benaderen zijn onder win of met een ander programma.

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

boot sequence kan je toch simpel instellen op je mobo ? Ik installleer gewoon de schijven apart en dan kies ik later wie boot.Heb er hier 2 zitten van 1 TB die gewoon elkaars spiegel zijn met 14 dagen max verschil.  Kwestie van een backup te hebben. Heb je een externe schijf maak dan gewoon een backup daarop en herinstalleer die ganse schijf opnieuw

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...