Ga naar inhoud


Oscam.Srvid file van http://kos.twojeip.net/ wordt niet gepakt


JBnl

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Als ik een lijst download van http://kos.twojeip.net/ van bv Canal digitaal en deze via de webif als oscam.srvid save dan doet er niets mee.

Ik bedoel de namen komen dan niet te voorschijn.

Ik heb het vaker gedaan op deze manier alleen toen gebruikte ik nog een andere site en daarbij werkte het wel.

Is de opbouw van deze file niet correct ?

 

 

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites


OScam gebruikt ook oscam.srvid2 en in oscam.conf kun je die automatisch laten aanvullen.... OScam.srvid is verouderd....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, JBnl zei:

...Als ik een lijst download van http://kos.twojeip.net/....

 

Bedankt voor de tip!. Ook al is mijn Pools niet geweldig (ik heb diverse Poolse buren), heb ik toch een lijst kunnen genereren.

Ik ben ooit eens begonnen om de verouderde oscam.srvid van Oscam te editten, maar het was me te veel werk.

Ik kon nu vrij eenvoudig de lijst updaten.

 

Bij mij werkt het dus wel, maar ik gebruik een andere werkwijze:

Ik kopieer eerst het deel wat ik wil gebruiken uit de download naar het clipboard.(Ctrl+C)

Vervolgens plak ik het in de webinterface van Ocam: [ipvanjebox]:8081/files.html?file=oscam.srvid  (Ctrl+V)

Het verouderde deel heb ik vervolgens weggeknipt. (Ctrl+X)

En uiteraard niet vergeten om op [Save] te drukken om de nieuwe lijst op te slaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet iemand ze vertellen dat Irdeto caid 0622 al sinds 2012? niet meer gebruikt wordt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Bedankt voor de tip!. Ook al is mijn Pools niet geweldig (ik heb diverse Poolse buren), heb ik toch een lijst kunnen genereren.

Ik ben ooit eens begonnen om de verouderde oscam.srvid van Oscam te editten, maar het was me te veel werk.

Ik kon nu vrij eenvoudig de lijst updaten.

 

Bij mij werkt het dus wel, maar ik gebruik een andere werkwijze:

Ik kopieer eerst het deel wat ik wil gebruiken uit de download naar het clipboard.(Ctrl+C)

Vervolgens plak ik het in de webinterface van Ocam: [ipvanjebox]:8081/files.html?file=oscam.srvid  (Ctrl+V)

Het verouderde deel heb ik vervolgens weggeknipt. (Ctrl+X)

En uiteraard niet vergeten om op [Save] te drukken om de nieuwe lijst op te slaan.

Ik doe het ook precies op deze manier maar toch pakt hij het niet.

Ik zie wel dat hij 87 service's heeft geladen maar toch verschijnt de naam niet.

Ik zal ff verder kijken.

 

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, JBnl zei:

Automatisch invullen kan niet omdat oscam op een rpi draait en die heeft geen tuner.

Daar heb je een punt....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook eerst enkel de melding dat er X services werden ingeladen maar geen namen in de log.

Ik kreeg het opgelost door de lijst(en) van http://kos.twojeip.net/ in oscam.srvid te copy-pasten + het bestand oscam.srvid2 te verwijderen.
Daarna nog een oscam restart en het was in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...