Ga naar inhoud


Aanbeveling voor multiswitch en LNB


bcw

Aanbevolen berichten

Ja idd ziet er op foto hetzelfde uit.
Die inverto schotels zijn heel moeilijk te verkrijgen.  Ik heb dat in België bekeken, geen lokale dealer gevonden.

Tiens maar als die niet van eigen productie komen:  misschien is er een ander merk die dezelfde aluminium schotel verdeelt?

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, Sprietje zei:

Zelfs het topmerk SPAUN gaf wel eens problemen maar daarom kun je nog niet zeggen dat je dit merk beter kunt mijden.

 

Dat zegt Sprietje. Ik niet. 

 

1 uur geleden, Sprietje zei:

De Televes switch heeft natuurlijk het voordeel dat de signaalsterkte geregeld kan worden en is in Nederland te koop bij een hele grote satellietfirma

 

Televes wordt ook verkocht in Spanje of andere webshops. Men hoeft niet perse in Nederland te kopen. Uiteraard varieren de prijzen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update.
Gisteren zijn we naar het huis gegaan en de jongste van ons is met een hoop moeite het dak opgeklauterd.
De schotel was 85x94 en van geperforeerd materiaal, vermoedelijk staal. Geen merk op te zien. Van de LNB was de plastic afdichting van de feedhorn weg - er kwam geen signaal meer uit. De meeste coax kabels waren in beroerde staat.
We hebben besloten een andere schotel te plaatsen op een meer toegangkelijke plek.

 

De Inverto schotel kan ik bij een webshop kopen, maar ik denk dat ik hem tzt zelf ga ophalen - een km of 200 van ons vandaan.
We kunnen tijdelijk mijn oude Famaval LH100 neerzetten. Ik heb nog een Quattro Black Ultra; ik heb begrepen dat er een nieuwere versie aankomt. 

Overigens heeft onze vriendin bedacht dat ze in de toekomst waarschijnlijk wel Franse TV wil ontvangen. Mogelijk is de situatie veranderd, maar indertijd kon je TNTsat en Fransat alleen op Franse tuners ontvangen (met bijbehorende kaart), maar die waren niet ingericht op FTA ontvangst. Ik weet dus niet op het veel zin heeft om een 8/8 multiswitch te kopen. Die zijn een stuk duurder.

De aanbevolen Multiswitch van EMP-Centauri is hier wel te koop (via Amazon.fr) maar helaas niet leverbaar op dit moment...
Ik zoek nog verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een goede zaak om hem zelf op te halen. De meeste webshops versturen geen schotels groter dan 85cm omdat ze dan vaak gehavend aankomen en geen goede prestaties meer leveren, enkele topmerken uitgezonderd omdat die veel beter verpakt zijn.

De nieuwe Inverto Ultra PLL is waarschijnlijk pas vanaf begin volgend jaar leverbaar en is bijzonder interessant voor multifeed omdat die een kleine kopdiameter heeft. Ik zou daar dus niet speciaal op wachten. De Inverto Black Ultra en de Inverto premium PLL zijn ook prima lnb's.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nog even over de multiswitch - er bleek op zolder - verborgen onder isolatie - al een multiswitch te staan - een Germany Best HQMS 5/16 Multischalter. Of die nog werkt weet ik niet - ik heb hem meegenomen om te testen.

Hij was wel op bijzondere manier aangesloten. Drie kabels gingen naar de UK schotel, de andere naar een andere - ik denk gericht op 19.2E
De meeste Freesat UK zenders zitten op de lage frekwenties. TNTSAT zit op de hoge band.  Ik neem aan dat als de tuner correspondeert met spanning en frekwentie dit zou moeten lukken. 
Is dit een gebruikelijke truc om een Multiswitch die gemaakt is voor een satelliet, toch op twee satellieten te laten kijken?
Ik kan nergens een handleiding vinden voor Germany Best switches.

aangepast door bcw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad - zou ook niet mijn keus zijn. Maar in theorie zou het met de zenders nog wel meevallen. De meest gebruikte zenders hier zijn BBC, ITV, Channel 4 en 5, Film4, E4, etc. Die zitten allemaal op de lage helft. En TNTSAT zit op hoog/vertikaal. Dus zou moeten gaan. Maar je hebt voor TNTSat een speciale, Franse tuner nodig, dus dan moet je toch weer met splitters oid gaan klooien, als je met een kabel twee tuners wilt aansturen. Gedoe.

 

Ik vroeg mij met name af of dit soort trucs meer worden toegepast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...