Ga naar inhoud


Sommige zenders TVV kan ik niet ontvangen


muesli

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb onlangs een upgrade gedaan van Basic Light naar Basic en bij die gelegenheid nog eens de zenderlijst opnieuw ingeladen (Fastscan TVV op mijn VU+DUO).

Ik merk dat ik een aantal zenders niet kan ontvangen die normaal wel in mijn pakket zitten.

Enerzijds alle zenders via internet te ontvangen (pos 0,0 in de lijst), ook niet na herstarten en herladen met internetverbinding.

Anderzijds enkele (een viertal zenders) via de satelliet (Stingray en Dorcel).

Ik heb de klantendienst van TVV gecontacteerd en dit was hun antwoord:

- De eerste groep (via internet) kan niet op mijn decoder (VU+ DUO) ontvangen worden, ook niet met internetverbinding

- De tweede groep (via satelliet): ik zou mijn VU+ moeten resetten naar fabrieksinstellingen en dan eens opnieuw proberen

Klopt dat volgens jullie?

Een reset naar fabrieksinstellingen is nogal drastisch en dan verlies ik al mijn bestaande instellingen.

Wat raden jullie aan om te doen?

 

Bedankt voor alle info!

Link naar reactie
Delen op andere sites


welke softcam gebruik je 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zenders via internet gaat niet lukken, daar heb je een ontvanger van TVV voor nodig.

Je kan ze wel ontvangen via je PC, tablet of smartphone met de TVV app.

Heeft je tv android dan kan je de de TVV app daar ook op installeren en ze naar de zenders kijken die enkel via internet worden aangeboden.

 

De andere zenders zou wel eens met de codering kunnen te maken hebben.

Bepaalde zenders gebruiken een andere codering die niet kan ontvangen worden met de meeste softcams.

Via internet zou je deze wel moeten kunnen zien.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is afhankelijk met welke kaart er gekeken wordt. De pretzender Dorcel werkt alleen op Viaccess (CAM701)

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geniet er nog maar even van... In februari 2022 (vanaf) is het voorbij met je losse kaart...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Mimisiku zei:

Geniet er nog maar even van... In februari 2022 (vanaf) is het voorbij met je losse kaart...

 

Om nog maar te zwijgen van een enorme leegloop van gebruikers op dit forum.😱

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een CI+ CAM803 module... Of op tweede hands zoeken of je een M7Sat801, Pace 7141 kunt scoren...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

Kunt u daar wat meer uitleg bij geven aub? Ik ben een leek in die zaken.

Dus als ik het goed versta zullen wij vanaf februari een CI module nodig hebben om die TVV kaart in te steken en deze dan in de VU+?

Ik dacht al dat het abonnementensysteem zoals nu met kaarten zou afgeschaft worden?

Ik heb nog een oude module hier liggen (nooit gebruikt omdat die blijkbaar niet nodig was)

Er staat het volgende op: Aston Crypt  DVB-CI module DVB number 2557

Als ik die nu gebruik kan ik daarmee alle zenders ontvangen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

M7 (zusterbedrijf van CanalDigitaal, TV-Vlaanderen,TéléSAT, Skylink) is van zins om in februari 2022 (gefaseerd?) de Seca3 tunnel af te schakelen waardoor de losse kaarten uitsluitend werken in Nagra CAK7. Alleen de gecertificeerde ontvangers doen dit. Linux boxen met softcam (zonder de benodigde niet publieke sleuteltjes) decoderen dan niet meer. Geen thuisdeling meer mogelijk. Alleen met witte CI kan de kaart dan nog in een Linux box werken (maar wel met alle restricties die gebruik met een CI met zich mee brengt)…

 

966DFFD0-81F5-47ED-A485-9A11CF506ED3.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan je Vu+ gebruiken met een ci module vermits jouw Vu+ ontvanger een ci slot heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft de VU+Duo. Maar uitsluitend CI en géén CI+. De Duo is echter flink aan de jaren dus een nieuwe ontvanger is geen luxe…. De witte CI van Canal Digitaal/TVV werkt nog in de Duo…. Telenet en Proximus werken met CI+ (alhoewel voorTelenet een softcam oplossing bestaat)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...