Ga naar inhoud


Radio Mi Amigo


mereltje

Aanbevolen berichten

Ook leuk om Ferry Eden nu weer te horen. Dat is wel heel lang geleden. In het weekend staat Frank van der Drift geprogrammeerd. Die heb ik later nog wel op Radio Luxemburg gehoord. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Astro iris Wat bedoel je met internet radio??  Ontvang jij radio mi amigo op internet  ??????? Ik ontvang het hier alleen op dab + .ik gebruik hier namelijk  ook een internet tuner inclusief  fm en dab +  .ik heb gisteren nog op internet gekeken  maar mi amigo niet gevonden.mvg Ricardo. 

Ik gebruik de Rotel RT 12 tuner .

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ricardo, het gaat erom op welk platform je radio zit. Je kunt dan via de website van dat platform handmatig streams toevoegen. Ook van zenders die het platform zelf nog niet aan hun database heeft toegevoegd.

Op welk platform zit jouw Rotel RT12? 

 

Edit: volgens de handleiding die ik heb gevonden op het internet kun jij vanaf je smartphone internet radiozenders streamen naar jouw Rotel.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, RicardoBelli zei:

Astro iris Wat bedoel je met internet radio??  Ontvang jij radio mi amigo op internet  ??????? Ik ontvang het hier alleen op dab + .ik gebruik hier namelijk  ook een internet tuner inclusief  fm en dab +  .ik heb gisteren nog op internet gekeken  maar mi amigo niet gevonden.mvg Ricardo. 

Ik gebruik de Rotel RT 12 tuner .

Is een Techisat Digiradio 143, internet-DAB-FM radio, een heel degelijk toestel.  Ik moest wel Mi Amigo handmatig opzoeken en is ook gelukt.

Deze morgenrond 8u30 was de stream hier wel off line, vanmiddag terug on.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ricardo, ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. 

Alle internetradio's werken volgens hetzelfde principe: 1)stream zit in de database van het platform; 2) aanvraag bij platform om (nieuw) stream toe te voegen; 3) zelf stream handmatig toevoegen.

Dus in principe kan een ontvanger van welk platform ook alle streams die de ontvanger aankan, ontvangen, tenzij er bij een stream sprake is van geo-blocking (en je het "getallen-adres" niet kunt achterhalen)..

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon niet zo snel vinden op welk platform deze tuner zit. Kun je me dat vertellen?

 

EDIT: gevonden:  

http://rotel.reciva.com/

Hier kun je dus inderdaad ook streams in toevoegen als Reciva ze niet in de database heeft staan.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-8-2021 om 09:20, RicardoBelli zei:

Astro iris Wat bedoel je met internet radio??  Ontvang jij radio mi amigo op internet  ??????? Ik ontvang het hier alleen op dab + .ik gebruik hier namelijk  ook een internet tuner inclusief  fm en dab +  .ik heb gisteren nog op internet gekeken  maar mi amigo niet gevonden.mvg Ricardo. 

 

http://www.radiomiamigo.international/nederlands/listen.html

Deze middag geluisterd naar Baken 16 met Marc Jacobs, live uit Zeebrugge.

Leuk om terug te horen met de muziek, jingles en commercials van toen.

  • Like 1
Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet inderdaad eerst een account aanmaken en dat koppelen aan je Rotel ontvanger.

Meestal vindt die koppeling plaats doordat je een code van je ontvanger invoert in je account.

Je account geeft stap voor stap de instructies wel hoe je dat moet doen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Satfeeds-DX zei:

http://www.radiomiamigo.international/nederlands/listen.html

Deze middag geluisterd naar Baken 16 met Marc Jacobs, live uit Zeebrugge.

Leuk om terug te horen met de muziek, jingles en commercials van toen.

Deze week nauwelijks TV aangehad. De radio staat gewoon continue aan Radio Mi Amigo. Boven in mijn werkkamer tijdens het thuiswerken, maar ook beneden in de huiskamer. Mijn vrouw vindt de muziek en de sfeer ook helemaal geweldig. Waarom kunnen we niet altijd naar deze zender luisteren?, vraagt ze me dan......

 

Nog twee dagen en dan is het feest voorbij. Mij is wel duidelijk dat er bij de huidige radiozenders geen enkele zender is die de specifieke sfeer van de zeezenders kan evenaren. 

 

Nog even genieten....

     

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij betreft, bleven ze op dab+, maar dat gaat niet gebeuren. Helaas.

Ik heb wel een internetlijst met zenders die de sfeer van de zeezendermuziek een beetje creëert.

Naast Caroline zijn er nog wel een paar.

En verder zijn er wel Amerikaanse oldies zenders te vinden met playlists van de jaren-60/70 muziek die wel wel op de zeezenders hoorden maar op de huidige zenders vrijwel nooit hoort.

 

Mi Amigo heeft me al een aantal keren verrast met nummers die ik eigenlijk na het verdwijnen van alle zeezenders nooit meer heb gehoord, tot nu, dan. Ook vanochtend weer vanaf 7 uur. Nummers van nota bene ook Nederlandse artiesten.

 

BZN, Earth and Fire, George Baker en noem maar op. Niet dat ik ooit een fan van BZN of GB was, maar het is bijzonder die nummers opeens weer te horen.

Beetje "De Jukebox van Stan Haag" - gevoel. 

 

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...