Ga naar inhoud


Radio Mi Amigo


mereltje

Aanbevolen berichten

1 uur terug, Eduard07 zei:

Wat mij betreft, bleven ze op dab+, maar dat gaat niet gebeuren. Helaas.

Ik heb wel een internetlijst met zenders die de sfeer van de zeezendermuziek een beetje creëert.

Naast Caroline zijn er nog wel een paar.

En verder zijn er wel Amerikaanse oldies zenders te vinden met playlists van de jaren-60/70 muziek die wel wel op de zeezenders hoorden maar op de huidige zenders vrijwel nooit hoort.

 

Mi Amigo heeft me al een aantal keren verrast met nummers die ik eigenlijk na het verdwijnen van alle zeezenders nooit meer heb gehoord,

Beetje "De Jukebox van Stan Haag" - gevoel. 

 

Haha, letterlijk op het moment dat ik jouw bericht las, draaiden ze een jingle van “De jukebox van Stan Haag”. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mi Amigo via internet gaat gewoon door. Die is gekoppeld aan de kortegolfuitzendingen. Je blijft de stream dus gewoon houden, maar nu weer met de reguliere programmering.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jouw reactie is natuurlijk een bedoeld bij-effect van Mi Amigo om via de dab+ stunt in NL en de live uitzendingen in Zeebrugge er luisteraars bij te krijgen die de zender nog niet eerder hadden ontdekt. De stunt en vele aandacht zouden kunnen resulteren in een versterkte financiële positie. 

 

De MW zender van 1 kW van Caroline648 was/is ook mede bedoeld als aandachtstrekker voor meer internetbeluistering (en nu ook lokaal dab in het VK).

Ook die zender lijkt positieve gevolgen te hebben gehad voor Caroline: betere bekendheid, meer luisteraars, meer aanhang, en wellicht betere overlevingskansen door steun in allerlei vorm en wellicht ook meer adverteerders.  

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fundraising event Caroline afgelopen weekend heeft meer dan 52000 pond opgeleverd en bijna 175 nieuwe vaste leden van de support group.  

 

Mi Amigo heeft het afgelopen weekend op een bijzondere manier extra aandacht getrokken.

Normaal gesproken doet met name Veronica dat eind augustus.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, astro iris zei:

Aha Veronica , daar naar uitkijken. Er is duidelijk nog heel wat heimwee naar die piratentijd.

Op 192Radio via het internet kun je 24/7 nostalgische programma's horen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijzonder goede mix van oude Veronica-programma's, muziek jaren 60/70 met huidige presentoren, relevante interviews (ook uit de tijd dat ze omroeporganisatie waren na 1974) en jaren 60/70 radio (zowel zeezenders als Amerikaanse Top40 zenders zoals WABC/NY)

Maar ook het nieuws op de hele uren met de bijbehorende jingles tijdens de zeezendertijd.

Erg goed gedaan! Mag van mij zo op dab+ bij MTVNL.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-8-2021 om 22:04, RicardoBelli zei:

Erg omslachtig allemaal, dat moet toch ook rechtstreeks  kunnen ,het is een internet tuner.

 

Mi Amigo schrijft

Internet radio's - zelf invoeren:

LET OP: Sinds 29 juni 2021 zijn onde IP nummers permanent gewijzigd. 
Dit zijn de nieuwe nummers:

Hieronder de huidige web stream URL's voor gebruik in IP Radio's en andere software waarbij je zelf het IP adres van de stream moet invoeren:

Zet dit IP nummer in je Internet radio settings:

144.217.203.184:8031 - (hoge bandbreedte 192 kbps)
of- afhankelijk van je toestel - zo: 144.217.203.184 port:8031

 

Sommige radio's gebruiken dit: 144.217.203.184:8031/listen.pls 

OF voor lagere bandbreedte:

144.217.203.184:8049 - (low bandwidth 96 kbps AAC+ )
of- afhankelijk van je toestel - zo: 144.217.203.184 port:8049

 

Ik kon de mogelijkheid tot handmatig invoeren echter nergens vinden op mijn Pure Sensia 200D. 

 

Wat blijkt

Unfortunately, it is not possible to add new radio stations because your product belongs to an older generation of technology and the possibility to update the database has been limited by the 3rd party provider implemented in these models. As technology is changing and evolving fast so do the providers of internet radio software. 

This is why over time a decrease in compatibility with the newest stations and limitations to update those to older databases, unfortunately, becomes more likely. 

Your old pre-sets and radio stations already in the database are however not affected and still can be used as usual.

 

You still want to listen to the latest internet radio stations.

Of course, it is possible to plug in a mobile device via aux-in as a workaround to stream your desired station.

Furthermore, we would be happy to offer you a discount on a newer generation internet radio if you decided to upgrade.

For this, please contact customer service here.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is natuurlijk ontzettend jammer van zo'n mooi apparaat. Pure had dus ooit een eigen cloud voor internetzenders en de enige manier om een zender toegevoegd te krijgen was bij hen een verzoek in te dienen.

 

Ik had ooit een Technisat Multyradio met 2 magnetische bevestigde, afneembare boxen aan beide zijden. Ze worden nog steeds verkocht. Mijn exemplaar leeft inmiddels niet meer, maar er waren ook steeds minder radiostations te horen en updates kwamen er niet meer. Technisat had namelijk ook ooit een eigen cloud. Uiteindelijk was het toestel end of life en heb ik hem weg moeten gooien. Erg rouwig was ik er toen niet meer om want de keus aan internetzenders werd bij de dag kleiner. En als ze het al deden, stonden er achterhaalde zendernamen bij.

 

Sinds een jaar of 3  heb ik een Imperial Dabman i400 tunertje op de installatie aangesloten, en die zit op het MediaU platform met een heel mooie database waarin ik zelf categorieën kan benoemen en streams toevoegen. 

 

Er zijn meer fabrikanten van dit soort tunertjes. Ook Technisat heeft er een. Maar check altijd welk platform erachter zit.

 

De menu's van de verschillende platforms verschillen. MediaU biedt dus de optie zelf categorieën aan te maken, Frontier Nuvola biedt het toevoegen van podcasts. 

 

 

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, waardeloos inderdaad. 

 

Radio192 is ook niet te vinden. Radio Caroline London gelukkig wel, dus daar luister ik nu naar. 

Radio Mi Amigo via de Korte Golf is hier niet te doen. Mijn modem stoort daar te veel voor.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...