Ga naar inhoud


Radio Mi Amigo


mereltje

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Eduard07 zei:

Blij te kunnen helpen! 

Mooi ook dat het meteen tot succes heeft geleid met Mi Amigo en dat je ook het handmatig toevoegen gelijk hebt kunnen toepassen.

 

Mi Amigo Internationaal zit trouwens wel degelijk in de database.

Als je die aan je favorieten toevoegt via de MediaU website, krijg je ook het Mi Amigo logo op je scherm.    

 

Tja, en nu kun je ook in stereo luisteren naar:

Radio Caroline

Caroline Flashback

Caroline Community Radio

Radio Monique 918

The Radio Ship

192 Radio

Radio Extra Gold

LX Radio

 

en wellicht vergeet ik hier nog wel een paar zeezender-nostalgische radiostreams. 

(Ik hou me aanbevolen.)

Dankjewel Eduard07 !,

Ik heb Monique 918 gevonden als : Radio Monique 963 Gold 
LX Radio : LX Classics 
Radio Extra Gold : Radio Extra Gold NL

 

Helaas geen 192 en Mi Amigo 

 

De originele Caroline is bij mij : Radio Caroline London 

 

Wellicht staan er bij mij verouderde namen in de namenlijst omdat de database kennelijk niet meer aangepast wordt.    

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien moet je even namen proberen die "in de buurt" liggen:

192RadioNederland heb ik in de database gevonden (die vind je als je op je account op Mediayou.net bent ingelogd.

Daarna zoeken en als je hem hebt gevonden, het groene vinkje aan zetten in de stream.

Monique 918 staat ook in de database.

 

Je kunt geen andere namen hebben dan ik, want we zitten in dezelfde database.

Radio Caroline London bestaat niet in Mediayou.net.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit dus niet in de database rechtstreeks op internet, maar in de database via mijn Internetradio. Dat bestand is al jaren oud en wordt niet meer aangepast. 

 

De zender Radio Monique 963 Gold heb ik nog steeds aanstaan, maar die blijkt tussen 19.00 en 7.00 Radio Caroline (319) Gold te zijn.   

En dat is dus niet de Caroline van de Ross Revenge. 

 

Radio Caroline London op mijn radio is gelijk aan de stream op deze website

http://www.radiocaroline.co.uk/#home.html

(Quality Album Station) 

Radio Caroline North kan ik trouwens ook vinden op mijn radio.

 

Zover ik het begrijp

Radio Caroline London wordt uitgezonden (oa via 648 KHZ) vanaf de Ross Revenge die bij West Mersea (Essex) voor de kust ligt. 

 

Radio Caroline North wordt uitgezonden vanaf het eiland Man (oa via 1368KHZ) en heet ook wel MANX Radio. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, oké. Mijn denkfout.

Klopt helemaal wat de 2 Caroline's betreft. Maar er zijn er dus inmiddels 4 Caroline zenders. Caroline Flashback en Caroline Community Radio zitten wel op de genoemde platforms.

 

Als je meer wilt en de optie zelf streams toe te kunnen voegen, zul je dus een nieuwe ontvanger moeten aanschaffen met een flexibel platform met recente updates en waarin jij je favoriete lijsten kunt samenstellen, inclusief handmatige toevoegingen van streams die het platform (nog) niet in de database heeft. 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
MEDEDELING - PERSBERICHT
Radio Mi Amigo International krijgt er een broertje bij!
Naast Europe's No.1 Oldies Station op 6085 kortegolf met de beste hits uit 5 decennia, lijkt het ons dat er ruimte is voor een tweede station, dat zich puur richt op de goeie oude Radio Mi Amigo met voornamelijk muziek uit díe periode.
Onze nieuwe zender kreeg de naam : "Mi Amigo Radio, de échte"
We zijn druk bezig met de opbouw van deze nieuwe radiozender en het kan dus zijn, dat u enkele van de vertrouwde stemmen even niet hoort.
Zodra alles klaar is later deze maand kunt u nóg meer gaan genieten van uw radio vól muzikale herinneringen.
Tot binnenkort!
 
image.png.f2888aaa901d148064848af5680ee22f.png

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

PERS  24/10/2021   2 BLZ.

Vandaag zondag 24 oktober om 16 uur, kwam Mi Amigo Radio, de échte online op www.miamigoradio.es.
Mi Amigo Radio, de échte is een initiatief van de originele Mi Amigo deejay’s van weleer.
Het station is gevestigd in ”Playa de Aro”, en richt zich tot de Nederlands sprekende inwoners van Spanje. Net als in de woelige jaren 70 is Platja d’Aro de thuisbasis van het station dat gaat uitzenden in het Nederlands/Vlaams en het Engels.
Op dit moment kan u kennismaken met  Mi Amigo’s Muziek, een muziekstream gepresenteerd door de deejay’s van het station. Deze stream weerspiegelt perfect de sound en sfeer van het station, dat in de jaren 70 maar liefst zes miljoen luisteraars in Vlaanderen en Nederland aan zich wist te binden vanaf het zendschip MV Mi Amigo in de Noordzee, op de middengolf. 
Mi Amigo Radio, zoals de zender officieel heet wordt bemand door de originele deejays van de zeezender Mi Amigo en deejays van het dochterstation Radio Maeva uit de jaren ’80.
Aanstaande zaterdagochtend 30 oktober gaat de zender officieel van start met een feestelijke openingsshow van 10  tot 14 uur. Tijdens dit feestweekend, zowel zaterdag als zondag zijn de deejay’s bij elkaar om de opening  te vieren samen met de luisteraars.
Heel wat bekende stemmen strijken neer op het oude piratennest om het station te doen herleven via internet. Marc Jacobs, Maurice Bokkebroek, Ferry Eden, Ton Schipper, Bart van Gogh (Erik Beekman) Frans van der Drift, Eric Hofman, Marc Hermans, Theo van de Velde, Theo Debrabander, en Steve Foster zijn alvast van de partij. In de loop van dit jaar komen daar nog een aantal bekende namen bij.
Presentatoren die niet langer actief zijn zoals Norbert, Bert Bennet, Johan Visser, Will Van der Steen, Frank van der Mast, Hugo Meulenhoff, Michelle en al die anderen worden niet vergeten.
Ook de stemmen van de inmiddels overleden deejay’s zullen te horen zijn. Zoals Joop Verhoof, Peter van Dam, Stan Haag, en Haaike Dubois.
Mi Amigo draait hoofdzakelijk jaren ’70 muziek maar heeft ook oog voor de andere decennia en de actuele hitparade. Ook de commercials van toen komen voorbij.
Afspraak zaterdag 30 oktober om 10 uur op www.miamigoradio.es
In de komende uren lanceert Mi Amigo Radio een eigen gratis APP met interactie, die gratis te downloaden is via de website. In de loop van de komende dagen zal de Mi Amigo APP ook gratis te downloaden zijn in de stores voor Apple en Android.
Mi Amigo Radio kan je nu al beluisteren via :
www.miamigoradio.es
En de nieuwe APP vol exclusieve content!
www.TuneIn.com
In de komende dagen ook via V-Tuner en Radio.net
Contact :
info@miamigoradio.es
Mi Amigo Radio
Apartado 427
17250 Platja d’Aro
Gerona  Spanje.

Social :
Mi Amigo Facebookpagina.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Noordzee zei:

PERS  24/10/2021   2 BLZ.

Vandaag zondag 24 oktober om 16 uur, kwam Mi Amigo Radio, de échte online op www.miamigoradio.es.

 

 

Klaarblijkelijk nog niet helemaal af...

 

image.thumb.png.9d2213c5bcc0f3ebd28e2e387298e94f.png

  • Like 1

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is wel redelijk wat indirect bewijs voor deze schatting.

 

Commerciele omroep was in Nederland en Belgie nog niet toegestaan.

Luistercijfers van de publieke zenders in beide landen waren er natuurlijk wel, en daar valt wel het een en ander uit te halen. Die hadden aantoonbare "last" van Mi Amigo.

Uit de gevulde postzakken in Playa de Aro valt natuurlijk ook het een en ander af te leiden. Evenals uit de belangstelling van adverteerders.

Verder had de middengolf in de jaren 70/80 nog een behoorlijke populariteit. Op de FM zat alleen maar publieke omroep.

 

Maar last but not least: de actieve jacht van Justitie op medewerkers van Mi Amigo (en Caroline) was niet uit principe (ook al was dat wel de officiele versie). Men had kennelijk nogal last van de concurrentie uit zee.

 

Rond de 6 miljoen luisteraars in Nederland en Belgie (samen) lijkt me sowieso wel te onderbouwen. 

In het VK was commerciele radio ook nog niet echt van de grond gekomen, dus ook daar werd het radioschip goed beluisterd. Met name vanaf 7 uur 's avonds, als het Engelstalige Caroline de uitzendingen verzorgde tot 's ochtens 6 uur.   

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

PERSBERICHT 2 MI AMIGO DE ECHTE.

25/10/21 OFFICIELE START GEPRESENTEERDE PROGRAMMERING UITGESTELD.

Na het bekendmaken van de opening van de website van Mi Amigo Radio, de échte, was de belangstelling gisteren groot. 

Technisch is Mi Amigo helemaal klaar om er een feest van te maken, maar de externe firma die de hosting verzorgt van de website is dat duidelijk niet.

Door de grote belangstelling gaat de Mi Amigo website regelmatig down. De streams zelf zijn wel de hele tijd probleemloos up and running via diverse platformen, wifi-radio, TuneIn enz.

Omdat we onze luisteraars de best mogelijke luisterervaring willen bieden heeft Mi Amigo besloten de stream verder te continueren, maar de website te verhuizen naar een nieuwe externe webhoster die wel voldoet.

Dienaangaande wordt de geplande officiële start van  de gepresenteerde programmering dit weekend even uitgesteld tot de website verhuisd is en stabiel draait.

Inmiddels kan u blijven luisteren naar Mi Amigo Radio via TuneIn.com en uw Wifiradio/smartspeakers.

www.miamigoradio.es

https://tunein.com/radio/Mi-Amigo-Radio-s284248/

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Destijds veel naar de zeezender Mi Amigo geluisterd , was veel leuker dan de saaie BRT 2 !!

Hilversum 3 ging nog net , maar Mi Amigo & Caroline waren veel plezanter !!

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Publieke omroep was een ramp.

Met als dieptepunt op H3: Langs de Lijn op de hele zondagmiddag.

En die zender moest doorgaan voor muziekzender.

 

Mi Amigo had de Top 50.

Was helemaal niet moeilijk om 6 miljoen luisteraars te krijgen. Ze werden min of meer geschopt naar de zeezender(s).

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...