Ga naar inhoud


Onbekend mobiel verbruik op nieuwe iphone12 ?


pirrewit

Aanbevolen berichten

Ik had 10 jaar een iphone 5 en nooit maar een cent mobiel verbruik. Wel degelijk zo : nul cent in 10 jaar. Ik gebruik het eenvoudig niet.

Met mijn nieuwe iphone 12 heb ik in de eerste maand 5,4 Eur of 54 mgb  verbruikt en in de tweede maand 12,8 eur of 128 mgb. Verspreid over enkele dagen maar een dag met 120 mgb en een maal 51 mgb.

De oorzaak zal zeker bij mij liggen ,daar twijfel ik niet aan maar wat heb ik gedaan of  waar kan ik zoeken om dit te stoppen .

Ik heb een Telenet Whoppa abo .

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt Ik heb die assistentie gevonden. Deze staat vuil groen waar alle andere hel groen staan . De assistentie is niet op wit uitschakelen te krijgen.

Ook staat mijn mobiel netwerk steeds uit maar ik kan niet bevestigen dat dit ook zo was in de voorbije maanden.

Nu volg ik elke dag mijn data bij Telenet en zie deze maand nog steeds geen verbruik. Dus het zal wel een vinkje zijn geweest en gebrek aan kennis bij een nieuw toestel.

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-8-2021 om 17:31, pirrewit zei:

Telenet Whoppa

 

Ik dacht dat zoek ik even op. Bestaat al 2 jaar niet meer.

 

Heb je dan geen fatsoenlijk mobiel abonnement? Mijn vriendin heeft 5 Gig voor 12 euro. Daar hoef je toch geen armoe voor te leiden?

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn maandelijkse rekening staat nog steeds whoppa. wij hebben nu enkel totaal geen behoefte aan een mobiel abo. Net zo min als eender welk Facebook of instagram of whats ap en dergelijke. En bellen doe ik nog steeds na 16.00 uur met mijn gratis vaste lijn. Eigenaardig hé.

 

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, pirrewit zei:

Eigenaardig hé.

 

Een beetje wel ja. Voor een klein bedrag krijg je zoveel extra mogelijkheden. En facebook, twitter en instagram heb ik ook niet. Maar wel bellen via WhatsApp, route planning, foto's direct op mijn NAS, bewaking van mijn huis etc. Ik weet niet hoe het bij jullie gesteld is maar vaak krijg je bij een all-in-one abonnement nog eens korting op mobiel bellen.

 

Blijft natuurlijk de vraag waarom je dan zo'n dure Apple koopt?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voelt een beetje aan als een hele dure boot kopen en die dan het hele jaar in een Franse haven laten liggen. Het mag natuurlijk maar ik zou er wel fijn gebruik van maken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
26 minuten geleden, Psychosammie zei:

Het voelt een beetje aan als een hele dure boot kopen en die dan het hele jaar in een Franse haven laten liggen.

Niet helemaal....

 

Daggeld voor een ligplaats:

Saint-Tropez, Frankrijk Prijs: €1.300 per dag

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je idd beter een Apple iPhone kopen. Heb er zelf trouwens ook eentje net als m'n lief omdat ze perfect samenwerken met de oude laptop, oude en nieuwere Ipads en oude IMac en probleemloos zijn

Heb trouwens net als Psychosammie nooit facebook, twitter of instagram gehad op welk apparaat dan ook. Geen enkele behoefte aan nog meer rotzooi dan je zonder die sites al op je afkrijgt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, minplus zei:

Heb trouwens net als Psychosammie nooit facebook, twitter of instagram gehad

 

Aan het begin van mijn IT carrière ergens eind jaren 80 begin 90 had het bedrijf waar ik voor werkte al een PC in de bibliotheek met internet. Het enige wat je ermee kon was FTP, Email, Usenet en Gopher. Nog geen WWW en search engines. Wij gebruikten veel Usenet. Een paar jaar later kwamen Netscape en search engines. Het verbaasde ons toen dat we onze oude Usenet posts weer terug zagen op WWW. Ik realiseerde me toen dat er geen delete knop op internet zit. Vanaf die tijd let ik heel goed op wat ik op internet zet en zijn social media voor mij volstrekt overbodig (en ongewenst).

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...