Ga naar inhoud


TV Vlaanderen all-in


Orgeldandri
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Heb in de tijd TV Vlaanderen all-in-one genomen. Iets wat ze trouwens nu niet meer aanbieden.

Internet via onderaanneming: edp-net. Internet is geen probleem. Werkt echt heel goed. Onbeperkt, zonder kleine lettertjes.

 

Nu heeft TV Vlaanderen een eigen e-mailserver.

Wanneer je je via een e-mailprogramma met deze server wilt verbinden, wordt er een beveiligingscertificaat nagekeken. Indien OK, dan wordt er een veilige verbinding opgebouwd en kan je e-mailen.

 

Nu krijg ik al sedert 19/8 foutmeldingen.  Op 19/8 is het beveiligingscertificaat verlopen dat me veilige toegang geeft tot hun server.

 

Al meerdere keren voor gebeld.  Geen oplossing. De ene zegt: dat moet ik intern doorgeven. (Maar hoort het in Keulen donderen). Wanneer ik dan vraag of ik feedback krijg over wanneer dat in orde gaat komen: "Dat zult u merken, wanneer het weer werkt."

Vandaag: "We zullen Proximus voor u contacteren om uw aansluitingen na te kijken."  => uitgelegd dat deze werken, want dat mijn internet normaal werkt. Dat zij een e-mailserver hebben en dat daarvan het beveiligingscertificaat moet worden geüpdatet. 

Een hele uitleg dat - wanneer ik wil geholpen worden - het via Proximus zal moeten lopen, van wie ze de lijn huren.

Wanneer een oplossing? => ergens volgende week...  Als ik naar een compensatie vraag (zo lang zonder e-mail), dan is het antwoord: "Het feit dat u me het defect kunt melden en dat ik Proximus zal verwittigen, is al service genoeg..."

 

Via PC kan ik de beveiliging bypassen door aan te duiden dat ik "onveilig" wens verbonden te worden.

=> Kan ik dat ook via Android?

 

Dank voor jullie reactie.

D.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing
40 minuten geleden, Orgeldandri zei:

Al meerdere keren voor gebeld.  Geen oplossing. De ene zegt: dat moet ik intern doorgeven. (Maar hoort het in Keulen donderen).

wie heb je gebeld?

edp-net is je internet provider

en daar moet je vragen over het certifikaat

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je misschien via een web-interface inloggen ?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

wie heb je gebeld?

edp-net is je internet provider

en daar moet je vragen over het certifikaat

 

Neen. Ik betaal mijn Internet all-in aan TV Vlaanderen en zij beschouwen zichzelf als mijn provider.

Ik had al (voor een vroeger probleem) contact met EDP-net. Ze hebben voor mij toen alles willen uitzoeken, ook al ben ik geen klant bij hen. Maar ze hebben me toen duidelijk gezegd dat de e-mail-server bij TV Vlaanderen staat en dat zij deze server zelf beheren.

Maar, nogmaals: met het TV Vlaanderen internet, via edpnet, is niets mis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Codx zei:

Kun je misschien via een web-interface inloggen ?

Dat kan ik zeker.

En via PC kan ik ook kiezen om het beveiligingscertificaat te omzeilen door aan te geven dat ik zonder certificaat (en dus onveilig) naar de server wil gaan.  Alleen lukt me dat niet op een smartphone.

 

En deze oplossingen zijn oplossingen om met de kwaal te leren leven...

 

Een andere oplossing op internet zou zijn: de datum van mijn smartphone manueel op een vroegere datum instellen, waardoor de smartphone denkt dat het certificaat nog niet vervallen is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Orgeldandri zei:

Dat kan ik zeker.

En via PC kan ik ook kiezen om het beveiligingscertificaat te omzeilen door aan te geven dat ik zonder certificaat (en dus onveilig) naar de server wil gaan.  Alleen lukt me dat niet op een smartphone.

 

En deze oplossingen zijn oplossingen om met de kwaal te leren leven...

 

Een andere oplossing op internet zou zijn: de datum van mijn smartphone manueel op een vroegere datum instellen, waardoor de smartphone denkt dat het certificaat nog niet vervallen is.

 

 

Nee ze moeten het wel oplossen natuurlijk, alleen kun je nog wel bij je mail en die evt. daar weghalen of backuppen mocht het helemaal niet meer goed komen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...