Jump to content


TV Vlaanderen all-in


Orgeldandri
Go to solution Solved by Tonskidutch,

Recommended Posts

Heb in de tijd TV Vlaanderen all-in-one genomen. Iets wat ze trouwens nu niet meer aanbieden.

Internet via onderaanneming: edp-net. Internet is geen probleem. Werkt echt heel goed. Onbeperkt, zonder kleine lettertjes.

 

Nu heeft TV Vlaanderen een eigen e-mailserver.

Wanneer je je via een e-mailprogramma met deze server wilt verbinden, wordt er een beveiligingscertificaat nagekeken. Indien OK, dan wordt er een veilige verbinding opgebouwd en kan je e-mailen.

 

Nu krijg ik al sedert 19/8 foutmeldingen.  Op 19/8 is het beveiligingscertificaat verlopen dat me veilige toegang geeft tot hun server.

 

Al meerdere keren voor gebeld.  Geen oplossing. De ene zegt: dat moet ik intern doorgeven. (Maar hoort het in Keulen donderen). Wanneer ik dan vraag of ik feedback krijg over wanneer dat in orde gaat komen: "Dat zult u merken, wanneer het weer werkt."

Vandaag: "We zullen Proximus voor u contacteren om uw aansluitingen na te kijken."  => uitgelegd dat deze werken, want dat mijn internet normaal werkt. Dat zij een e-mailserver hebben en dat daarvan het beveiligingscertificaat moet worden geüpdatet. 

Een hele uitleg dat - wanneer ik wil geholpen worden - het via Proximus zal moeten lopen, van wie ze de lijn huren.

Wanneer een oplossing? => ergens volgende week...  Als ik naar een compensatie vraag (zo lang zonder e-mail), dan is het antwoord: "Het feit dat u me het defect kunt melden en dat ik Proximus zal verwittigen, is al service genoeg..."

 

Via PC kan ik de beveiliging bypassen door aan te duiden dat ik "onveilig" wens verbonden te worden.

=> Kan ik dat ook via Android?

 

Dank voor jullie reactie.

D.

Link to comment
Share on other sites


  • Solution
40 minuten geleden, Orgeldandri zei:

Al meerdere keren voor gebeld.  Geen oplossing. De ene zegt: dat moet ik intern doorgeven. (Maar hoort het in Keulen donderen).

wie heb je gebeld?

edp-net is je internet provider

en daar moet je vragen over het certifikaat

 

Everybody's talking

Iggy Pop

Link to comment
Share on other sites

Kun je misschien via een web-interface inloggen ?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & DVB-T2 / Rpi2 ADS-B (MLAT) FlightFeeder

IPTV:  KPN Glasvezel 1 Gbit & IPTV / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 60 TB SAN 

Link to comment
Share on other sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

wie heb je gebeld?

edp-net is je internet provider

en daar moet je vragen over het certifikaat

 

Neen. Ik betaal mijn Internet all-in aan TV Vlaanderen en zij beschouwen zichzelf als mijn provider.

Ik had al (voor een vroeger probleem) contact met EDP-net. Ze hebben voor mij toen alles willen uitzoeken, ook al ben ik geen klant bij hen. Maar ze hebben me toen duidelijk gezegd dat de e-mail-server bij TV Vlaanderen staat en dat zij deze server zelf beheren.

Maar, nogmaals: met het TV Vlaanderen internet, via edpnet, is niets mis.

 

Link to comment
Share on other sites

5 minuten geleden, Codx zei:

Kun je misschien via een web-interface inloggen ?

Dat kan ik zeker.

En via PC kan ik ook kiezen om het beveiligingscertificaat te omzeilen door aan te geven dat ik zonder certificaat (en dus onveilig) naar de server wil gaan.  Alleen lukt me dat niet op een smartphone.

 

En deze oplossingen zijn oplossingen om met de kwaal te leren leven...

 

Een andere oplossing op internet zou zijn: de datum van mijn smartphone manueel op een vroegere datum instellen, waardoor de smartphone denkt dat het certificaat nog niet vervallen is.

 

Link to comment
Share on other sites

4 uren geleden, Orgeldandri zei:

Dat kan ik zeker.

En via PC kan ik ook kiezen om het beveiligingscertificaat te omzeilen door aan te geven dat ik zonder certificaat (en dus onveilig) naar de server wil gaan.  Alleen lukt me dat niet op een smartphone.

 

En deze oplossingen zijn oplossingen om met de kwaal te leren leven...

 

Een andere oplossing op internet zou zijn: de datum van mijn smartphone manueel op een vroegere datum instellen, waardoor de smartphone denkt dat het certificaat nog niet vervallen is.

 

 

Nee ze moeten het wel oplossen natuurlijk, alleen kun je nog wel bij je mail en die evt. daar weghalen of backuppen mocht het helemaal niet meer goed komen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & DVB-T2 / Rpi2 ADS-B (MLAT) FlightFeeder

IPTV:  KPN Glasvezel 1 Gbit & IPTV / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 60 TB SAN 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.