Ga naar inhoud


Welke ontvanger kopen


Korretje

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb nu een xtrend 9000 ontvanger, maar deze begint langzamerhand uit elkaar te vallen :-)

1 ontvanger doet het maar meer en de afstandsbediening heeft zijn beste tijd ook gehad, en nieuwe zijn niet meer te krijgen.

met andere woorden…ik ben aan een nieuwe ontvanger toe.

hij moet de mogelijkheid hebben om op te nemen dus met hard disk en met 2 of meer ontvangers.

wat raden jullie mij aan om te kopen, qua beeld kwaliteit, eenvoud in bediening, en algemene kwaliteit.

 

Groetjes,

 

Kor

Xtrend ET 9000, schotel 68 cm. Draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat wil je , enkel CanalDigitaal of ....wil je ook

een ontvanger die multistreamontvanger aankan ivm de FTA Franse op 5°W ??

Edision , Octagon , ....

https://www.sat4all.com/forums/forum/21-overige-merken

https://www.sat4all.com/forums/forum/16-receivers-dvb-c-dvb-t-dvb-s

aangepast door cookie monster
  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik de Vu+ Uno 4Kse een geweldig fraaie ontvanger. FBC tuner wat extra flexibiliteit geeft t.o.v. een standaard twin tuner. Een kaartlezer + een CI slot, Transcoding, uiteraard ook mogelijkheid van opnemen. Gewoon een geweldige box. Er zijn mogelijk wel alternatieven met een FBC tuner maar ik betaal liever iets meer voor een A merk.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Korretje,

dit staat in je handtekening

Quote

Kor

Xtrend ET 9000, schotel 68 cm. Draaibaar

draaibaar dus opnemen en iets anders bekijken zal niet zonder schotel aanpassing gaan lukken. (behalve dat wat er in een kwadrant aan zenders staat)

 

Maar verder ben ik het roerend eens met John van Dreumel.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt hoor tonski…dat is bekend. Maar het spul draaide de laatste jaren gewoon goed, en heb me niet op de hoogte gehouden van de nieuwste apparaten…vandaar de vraag.

maar ja..als het einde van het apparaat ineens in zicht is dan moet je wel, en dan denk je..tja welke is nu het beste.

mooi dat dan zo’n forum bestaat om je even op weg te helpen.

kan trouwens best zijn dat ik de rotor er nog tussen weg haal maar dat beslis ik later.

Groetjes,

 

Kor

Xtrend ET 9000, schotel 68 cm. Draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik test soms met een setup met één kabel diseqc A/B Astra 19 / Astra 23.5 en de tweede tuner met een rotor.

In principe kan ik dan, los van de beperkingen van een kaart, zo’n 12-13 opnames simultaan op één satelliet maken. Te beginnen bij NPO1 HD en steeds een zender verder. Tot de 11e kan ik nog flink zappen meen ik. Dat doe je nooit, maar het kan wel. 🤣🤣

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op twee is absoluut betaalbaar. Kostte destijds, toen ik het voor een neef van mij installeerde, iets van € 190.- 

De unicable switch en twee widebeam lnb’s. Voor zover mij bekend is dat inmiddels iets goedkoper geworden. Volledige vrijheid op twee satellieten (Astra 19.2 / Astra 23.5) tot max. 13 streams. Ideaal als je op meerdere kamers simultaan TV wilt kijken. De M7 kaart is nu de grootste beperking maar ‘straks’ gaat dit feest niet meer werken met een CI module. Bij mijn neef speelde dat minder of niet. 3 kids keken immers altijd Duits. Dat is wel vaker bij Duitsers. 😉

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, John van Dreumel zei:

De M7 kaart is nu de grootste beperking maar ‘straks’ gaat dit feest niet meer werken met een CI module.

 

misschien heb ik het over het hoofd gezien, of het mag/kan met meerdere CI+ modules in huis

ik kan er voor de kabel 3 bestellen per stuk a 2€/maand

als dat kan voor CnalDigitalSatelliet na februari 2022 is dat natuurlijk wel een oplossing met een unicable II systeem in huis.

 

overigens op meintechblog.de staat ook een leuke oplossing voor SAT over IP

maar even eerlijk antwoorden, bestaan er nog gezinnen met 6 kinderen en eigen TV in de kamer? :wink:

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee, ik ben met 2 gestopt en die hadden vanaf puberleeftijd wel een eigen TV met Digitenne doosje.

 

CI is niet echt een oplossing te.o.v. een losse kaart.Het doet maar 1 zender tegelijk. Opnemen kan achteraf, maar iedere TV moet eigen module met bijbehorend 'Abo'..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch

Volgens het programma ‘een huis vol’ bestaan er zelfs gezinnen met 8-11 kids. 🤭

Vandaag nog iemand geholpen met één Uno 4Kse kabel en 4 remote ontvangers om te streamen. Werkt gewoon goed. Volop flexibiliteit voor het hele gezin.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Mimisiku zei:

Geen idee, ik ben met 2 gestopt

Ik ook. Meer soorten waren er toch niet😄

2 uren geleden, John van Dreumel zei:

Vandaag nog iemand geholpen met één Uno 4Kse kabel en 4 remote ontvangers om te streamen

Totdat ook Ziggo het in het hoofd haalt om een SID limiet in te stellen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...