Ga naar inhoud


Radio - DVB-C : EPG ?


kees321

Aanbevolen berichten

Ik wil hier graag eens horen bij welke kabelaars er EPG wordt doorgegeven bij DVB-C radio.
Dat vind ik nl een groot gemis als dat er niet is.
Om die reden heb ik in mijn Vu+ "oud" een DVB-T2 kaartje er bij voor de ongecodeerde radio zenders, dat werkt uitstekend op die manier, maar er zijn nog zo veel meer radio zenders via de kabel zonder EPG.
Ik/we zit hier op een kleine kabelaanbieder die desgevraagd reageert met "hebben we niet", daar heb ik niks aan natuurlijk.
Maar, navraag bij wat Z. klanten leert dat het daar ook niet is.

Zou het toch weer iets met kosten te maken hebben ?

Hier wat artikelen over EPG.

 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-jokte-niet-leveren-epg-bij-digitale-radio-eigen-keuze/
https://www.nlconnect.org/prijs-programmagegevens-npo-daalt-verder/

 

aangepast door kees321
linkje vergeten, of is die weggehaald door iemand ???
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zou normaal zeggen gebruik XMLTV-EPG, maar daar zitten geen radiozenders bij.

Ik heb helaas geen kennis hoe je de EPG gegevens vanaf een website omzet naar die vorm van EPG (het zg. 'grabben'), maar het lijkt mij wel een ideale oplossing.

@Kabeltje87 kan me misschien helpen of je dat zelf kan opzetten en hoe?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de aanvrager de juiste gegevens per zenders kan doorgeven kan dit makkelijk ingevoegd worden via de xmltv grabber van @Kabeltje87 daar zitten ook veel radio zenders in, en anders zelf maken als je handig bent met pc en servers enz 😉

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe geen radiozenders.

Maar zeg je dan er zitten toch radiozenders in de XMLTV files?

Ja, maar dat zijn zenders die ook ergens op de TV te zien zijn.  Meestal een webcamstream, maar toch....

 

Ja, het is mogelijk om ook radio zenders van EPG te voorzien.....  op voorwaarde dat je de schema's kunt vinden.

Sommige zijn te vinden maar veel zijn niet te vinden, of in een formaat dat niet te grabben valt.

 

En dat is de reden waarom ik geen radio doe.  Ik zou wel een halfslachtig aanbod kunnen maken, maar dan komt de vraag, en die die en die zender dan.

Het schema staat toch op het net.  En wordt er verwezen naar iets zoals dit:  https://www.telecupole.com/il-palinsesto/

Mensen dat is een jpg.  Hier kan ik niets mee.

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk, een goede reden om het niet te doen inderdaad.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nederlandse en Vlaamse kan geen probleem zijn, daar bestaan ook grabbers voor, Engelse uit de uk ook, 

ik maak het ook voor mezelf elke dag, en ben van plan ook enkele radio zenders uit Vlaanderen bij te nemen, zou nog leuk projectje zijn voor Nederlandse radio zenders ook die ik in m’n lijst heb 😉

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen we dan een xml bestand verwachten welke in de map /etc/epgimport/ gezet kan worden waardoor er extra bronnen bijkomen in de plugin?

Beter nog: Aanbieden via OpenPli feed.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Alex1970 zei:

Kunnen we dan een xml bestand verwachten welke in de map /etc/epgimport/ gezet kan worden waardoor er extra bronnen bijkomen in de plugin?

Beter nog: Aanbieden via OpenPli feed.

 

Als iemand die xml files maakt en een channels file, wil ik wel zorgen dat die op de download servers terechtkomen.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...