Ga naar inhoud


Gratis Ziggo voor oud abonnees


jeffoto

Aanbevolen berichten

Quote

Ziggo maakt het voornemen om het kabelsignaal bij oud-abonnees te blokkeren in een brief aan klanten bekend. Het is al jaren het geval dat oud-abonnees van het kabelbedrijf naar het ongecodeerde basispakket konden blijven kijken ondanks dat geen abonnementsgeld meer werd betaald. Op deze manier keken oud-abonnees die onder meer naar concurrenten KPN en T-Mobile waren overgestapt toch gratis naar Formule 1. In het ongecodeerde zenderpakket wordt naast Ziggo Sport in HD-kwaliteit onder meer alle andere kanalen van Ziggo en de drie landelijke kanalen van NPO in HD-kwaliteit doorgeven. Meer dan veertig andere tv-zenders – waaronder de zenders van RTL en Talpa – zijn in SD-kwaliteit te bekijken. Dit gehele zenderaanbod was voor oud-abonnees gedurende langere tijd zonder te betalen beschikbaar. Tot het moment dat Ziggo het kabelsignaal volledig afsluit, blijft dit overigens het geval.

Bron: TotaalTV

 

Dit is werkelijk humor dit artikel, als ik vertel dat ik sinds 1999 , UPC (voormalig Ziggo) op hun kantoor persoonlijk heb opgezegd.  (schriftelijk opzeggen kwam gewoon niet door) Ik kreeg een roze opzeggingsformulier mee die ik nog steeds als bewijs in een ordner heb bewaard. 

Voor de jonkies onder de sat4all liefhebbers, destijds gooide UPC de een na de andere zender zoals bv eurosport van de kabel waardoor ik de wereld van satelliet tv / iptv ontdekte en gelukkig !

Het signaal is dus nooit afgesloten (tot inderdaad vorige week 34), zowel eerst analoog niet en ook later digitaal niet, waardoor ik altijd gratis radio (voor de tuner, binnenkort sowieso voorbij) en tv (in geval van een korte iptv storing) erbij had.

Maar nu komt het, weet je dat door dit verhaal ik mij realiseer dat ik mij enorm veel kosten heb bespaart door de jaren heen, reken maar uit anno 2021, dat is 22 jaar lang (na opzegging) gratis DKTV abonnement is 22 (jaar) X 12 (maanden) x (dktv abo per maand) E 22,- is meer dan E 5,800.

Dat heb ik reeds lange tijd eruit gehaald qua investering schotel / iptv dat reuze meevalt (kost geen drol) en dat is symbolisch een lekkere vakantie naar een verre bestemming doen !

 

Ziggo (UPC) bedankt !

 

Iemand dit ook meegemaakt als oud abonnee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Yep! In 2004 UPC opgezegd. Draait tot op heden nog steeds :). Hier staan de straatkastjes gewoon open! Sommige met plakband dicht. Meerdere keren gemeld aan Ziggo.. Ze doen er niets aan. Zelfs de wijkkast zit met plastic plakband vastgetaped….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat moet ook wel omdat de BBC de SD heeft uitgeschakeld…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt nog mooier, ze hebben een Ziggo pagina waarop staat vermeld dat het signaal van NPO123 er op blijft. 

 

https://www.ziggo.nl/vertrekken

 

Technisch gezien is dit onmogelijk als ze de kabel los draaien maar dat zal de manager die dit bedacht heeft wel niet begrijpen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Haarlem gaat bij de fysieke afsluiting een 75 Ohm eindweerstand op. Dus dan ook zeker geen NPO 1,2,3 meer…

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-9-2021 om 12:53, Old Satterhand zei:

 

Misschien plaatsen ze een bandpass filter ipv dat ze de kabel lostrekken?

 

Maar daar moet toch ook een monteur fysiek voor naar de straatkast,  ze sluiten juist geen mensen af omdat het teveel geld kost om monteurs die kabel los te laten draaien.

 

Dus wat is het nou?  Bovendien zou je dan alleen 410 Mhz moeten doorlaten. 

 

Ze verkopen trouwens tegenwoordig ook "internet only" abonnementen, maar wat blijkt je krijgt daar wel kabel signaal bij, dus daar zijn ze ook te lui om een bandfilter te plaatsen, maar op dezelfde pagina staat dat als je kabel-tv er bij wilt je wel 6 euro meer betaald.

 

Ziggo is echt 1  grote amateuristische bende.... !  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, youriy zei:

Die 6 euro is voor ziggogo.

 

Ze adverteren met valse informatie. Je moet geen kabel tv aanbieden voor 6 euro extra als je dat er al bij krijgt. 

 

En ziggogo is een mislukking, bijna niemand die het gebruikt. Waarom zou je daar extra voor gaan betalen?  Voor 4 euro meer heb je grijs IPTV abo met alle zenders die je maar kunt wensen.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal €0 voor ZiggoWentWent :)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...