Ga naar inhoud


Spaanse radio op satelliet Astra-19°


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

@Mojo

Reuze bedankt voor de frequentie!

Ik geniet nu van Cadena Dial!

 

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uren geleden, Old Satterhand zei:

0x0100=256  0x0101=257  0x0102=258  0x0103=259  0x0104=260  0x0106=0262 

 

Ter aanvulling de nummers van de audio kanalen erbij, zoals die verschijnen onder de [audio] knop.

 

5)0x0100=256  3)0x0101=257  6)0x0102=258  7)0x0103=259  4)0x0104=260  2)0x0106=0262 

 

De namen van de stations vind je in het lijstje van Mojo.^^^^

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, D-box zei:

@Mojo

Reuze bedankt voor de frequentie!

Ik geniet nu van Cadena Dial!

 

Held ;-) Ook mijn favoriet! Zelfs op m'n werk (in Belgie) staat de radio op DIAL. Waarschijnlijk tot grote vreugde van mijn collega's (!) -Die hier alleszins hun beklag niet over doen tegen mij-

aangepast door stevenvc19
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @stevenvc19

Ik vind Cadena Dial echt geweldig,

vooral die Flamingo muziek.

 

Groetjes man

D-box

 

 

 

 

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, D-box zei:

Hoi @stevenvc19

Ik vind Cadena Dial echt geweldig,

vooral die Flamingo muziek.

 

Groetjes man

D-box

 

 

 

 

Misschien vind je dan ook 

“Canal Fiesta Radio” en “Flamenco Radio” fijn. Beide zijn themazenders van Canal Sur Andalucía. 
Jammer genoeg niet via satelliet te ontvangen bij ons, maar wel online.

 

tot zo ver het Off Topic gedeelte. 

 

Vwb de vraag hierboven. 
Ik heb indertijd de radiozenders ook uit de transponder getrokken en apart opgelijst onder de overige radiozenders op mijn E2 ontvanger.  Zoals hierboven beschreven. Echter zenden sommige zenders, waaronder DIAL niet op hetzelfde geluidsniveau uit als andere radiozenders. Is er een mogelijkheid om dat gelijk te trekken? Is best wel lastig als je opeens naar een andere radiozender zapt en je oren tot achter in de woonkamer vliegen…. 
 

daarnaast nog een kleine tip; op Hispasat 30W zit ook nog een aantal andere Spaanse zenders die interessant kunnen zijn voor de topic starter -ik denk aan Kiss FM, Cadena 100, Europa FM… (mocht hij de mogelijkheid hebben om 30W te ontvangen, natuurlijk) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @stevenvc19

De Hispasat 30W kan ik niet ontvangen, dan kijkt mijn schotel tegen de dakgoot aan

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, stevenvc19 zei:

Nog net even aanvullen voor de topic starter; de RNE radiozenders zitten op Hotbird, zij zijn mee verhuist met de TV zenders TVE Int en 24h 

Interessant, ik zal de King even raadplegen

 

Bedankt man!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Jan Ambers zei:

Na de opruiming van m'n vlooienbak, de audiopids ingevuld, en ook als audiopid of ac3pid gezet, en als apart station weggeschreven en GEEN audio??? Bij Arte en euronews enz lukt dit wel???

Ontoereikende gegevens of fout? Zijn wie dit wel lukt???

Bij mij is het wel gelukt. Maar ik heb dat eens gedaan via E2-channelizer… vraag me niet hoe… is ondertussen al zeker 5 maand geleden 😞…. Kan het ook niet opzoeken want zit momenteel zelf in Spanje 🇪🇸 olé. 
Anders help ik jullie graag. 
Info en hulp om zo veel mogelijk Spaanse tv en radio te ontvangen via satelliet is mijn stokpaardje 😁 (ik kan in België meer Spaanse zenders via satelliet ontvangen dan dat ik ze hier in Spanje via TDT oppik 😅

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, D-box zei:

Hoi @stevenvc19

De Hispasat 30W kan ik niet ontvangen, dan kijkt mijn schotel tegen de dakgoot aan

Zeer jammer! Voor de Spanje liefhebber die Spaanse tv en radio wil ontvangen is de Hispasat 30W een must have! (Was bij mij een voorwaarde wanneer ik met m’n vriendin ging samenwonen. Ik moest vrij zicht hebben op de Hispasat 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, D-box zei:

Interessant, ik zal de King even raadplegen

 

Bedankt man!

Even voor de volledigheid; 

TVE Int. Europa

24h 

 

rne radio nacional 

rne radio clásica 

rne radio 3 

rne radio 4

rne radio 5 

rne radio exterior 

Te ontvangen op Hotbird 13e transponder 12303V - 27500 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@stevenvc19

Hartelijk dank voor jouw info!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...