Ga naar inhoud


Spaanse radio op satelliet Astra-19°


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, Jan Ambers zei:

De zenders van Cadena & Co volstaan voor mij,  en ik kan geen meerdere LNB's bijplaatsen, 19-23-28° volstaan.

Daarom had ik graag de radiozenders in de zaplijst van radiostations geplaatst, en da lukte vroeger wel...

Misschien dat er een knappe bol is die dit even voor me oplost, en het is nog legaal ook...

Waarom schaf je niet gewoon een internet radiotunertje aan? 

Dan heb je alle Spaanse zenders die je maar kunt wensen, je kunt ze groeperen, je hebt de zenderlogo's in het scherm (met misschien wel de namen van de artiesten die op dat moment draaien) en je kunt je tv uit laten.

 

Wat een heisa om alles via de sattuner handmatig in te voeren terwijl een zaplijstje op een internettunertje (zoals de Imperial i10) zo gepiept is.   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Jan Ambers zei:

Misschien dat er een knappe bol is die dit even voor me oplost, en het is nog legaal ook...

Ik wil het met veel plezier voor jou oplossen, maar kan dat van hier uit Spanje niet. Legaal is het sowieso 🙂 het is tenslotte een FTA uitzending die je ontvangt. 
Ik kan je ten vroegste helpen vanaf midden oktober… 

misschien kan je wel enkele screenshots plaatsen waarop de gegevens te zien zijn die je ingeeft/ aanpast. Daar kan ik je misschien nu al mee helpen. 
Geef ook even de gegevens van de “tv zender” “RADIOS ESP” mee. Volgens mij als je vanaf die gegevens vertrekt, nadien TV aanpast naar RADIO en de juiste audio PID, dan zou het moeten lukken. 
Er is maar 1 probleem waar ik tegen aanliep en dat was dat ik niet alle radiozenders kon opslaan omdat E2 channelizer dacht dat het 8x dezelfde zender was. Dus ik heb zitten spelen met een code. 
Stuur enkele screenshots en dan gaan we er misschien ook komen 🙂 

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, Eduard07 zei:

Wat een heisa om alles via de sattuner handmatig in te voeren terwijl een zaplijstje op een internettunertje (zoals de Imperial i10) zo gepiept is.   

Kan jij me dan uitleggen hoe ik een internetradiozender-url kan ingeven op een makkelijke manier? De database van de imperial is veel minder uitgebreid dan de database van internetradio’s die gebruik maken van TuneIn radio. En de url ingeven via de radio is een monnikenwerkje. Zeker als achteraf blijkt dat de URL niet werkt en je weer opnieuw moet beginnen. Ik heb een Dabman i20 😅

aangepast door stevenvc19
Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, stevenvc19 zei:

Kan jij me dan uitleggen hoe ik een internetradiozender-url kan ingeven op een makkelijke manier? De database van de imperial is veel minder uitgebreid dan de database van internetradio’s die gebruik maken van TuneIn radio. En de url ingeven via de radio is een monnikenwerkje. Zeker als achteraf blijkt dat de URL niet werkt en je weer opnieuw moet beginnen. Ik heb een Dabman i20 😅

URLS kun je handmatig invoeren met copy-past via de website van het platform waaraan de radio verbonden is.

Databases van Frontier Nuvola en MediaU zijn best uitgebreid. En als je je eigen account erin aanmaakt, is je eigen zenderlijst overal ter wereld via een ontvanger met dat platform te bereiken.

 

Die Dabman i20 heeft dus MediaU. Als je de stream weet, plak je die toch zo in je eigen MyMediaU? 

Ik heb onder "Handmatig Toevoegen" wel 50 streams zelf toegevoegd, hoewel je de beheerder van de site ook kun verzoeken om toevoegingen voor je te doen.

 

Ik tel in de database onder Spanje 120 x 18 pagina's met 2150 Spaanse internet zenders! 

Met een hele waslijst aan Cadena Dial. Kun je zo aanklikken en toevoegen aan je eigen MediaU. Niks sat tuner geklooi met de tv aan.

aangepast door Eduard07
  • Bedankt 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard, bedankt. Ik ga het eens checken wanneer ik weer in het land ben! Mijn ervaring met die MediaU is dat niet alles correct gesynchroniseerd wordt met de radio… 

alleszins bedankt voor de tip. Zal me er weer eens aanzetten met goede moed 🙂 ben vooral weer opzoek naar de url van Xtra FM Costa blanca. Want die is al meer dan een jaar verdwenen uit hun database… 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radio Esp: Freq:10847 / Pol: V/ Symbolrate: 22000/ FEC: 5/6 / Pos: 19.2/

SID: 30104/ TSID: 1058 /NID: 1/ Type: 2 / VPid:- / APID: - / 3PID: -                                                         

APid of 3Pid van 256 tot 262 

Met Dreamboxedit aangepast en opgeslagen

Waarschijnlijk ontbreken nog enkele waarden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, stevenvc19 zei:

🙂 ben vooral weer opzoek naar de url van Xtra FM Costa blanca. Want die is al meer dan een jaar verdwenen uit hun database… 

Die zenderstreams (2 versies) zijn inderdaad wel te beluisteren op de MediaU website, maar je ziet ze niet terug op je ontvanger ook al voeg je ze toe en doe je een herstart.

Ik kan het bevestigen op mijn eigen ontvangers.

De enige manier om die synchronisatie voor elkaar te krijgen, is MediaU om te verzoeken om die 2 zenders zichtbaar te maken op jouw ontvanger(s).

Daarvoor hebben ze de MAC adres(sen) nodig van jouw ontvanger(s).   

 

Maar niet getreurd. hoor!

Je kunt in afwachting daarvan zelf ook even de stream toevoegen.

Heb hem gevonden:

http://stream.jfkradio.es/6/110/10501/es/v1/auth.akacast.akamaistream.net/icy/mp3/xtrafm

http://stream.jfkradio.es/6/111/10501/es/v1/auth.akacast.akamaistream.net/icy/mp3/xtrafm

 

(Beide zijn 192 kbps)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Die zenderstreams (2 versies) zijn inderdaad wel te beluisteren op de MediaU website, maar je ziet ze niet terug op je ontvanger ook al voeg je ze toe en doe je een herstart.

Ik kan het bevestigen op mijn eigen ontvangers.

De enige manier om die synchronisatie voor elkaar te krijgen, is MediaU om te verzoeken om die 2 zenders zichtbaar te maken op jouw ontvanger(s).

Daarvoor hebben ze de MAC adres(sen) nodig van jouw ontvanger(s).   

 

Maar niet getreurd. hoor!

Je kunt in afwachting daarvan zelf ook even de stream toevoegen.

Heb hem gevonden:

http://stream.jfkradio.es/6/110/10501/es/v1/auth.akacast.akamaistream.net/icy/mp3/xtrafm

http://stream.jfkradio.es/6/111/10501/es/v1/auth.akacast.akamaistream.net/icy/mp3/xtrafm

 

(Beide zijn 192 kbps)

Thanks voor die info! ik ga er in België weer mee aan de slag! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jan Ambers zei:

Radio Esp: Freq:10847 / Pol: V/ Symbolrate: 22000/ FEC: 5/6 / Pos: 19.2/

SID: 30104/ TSID: 1058 /NID: 1/ Type: 2 / VPid:- / APID: - / 3PID: -                                                         

APid of 3Pid van 256 tot 262 

Met Dreamboxedit aangepast en opgeslagen

Waarschijnlijk ontbreken nog enkele waarden?

Als je vanaf deze waarde vertrekt in dreamboxedit en je verwijderd, zoals hierboven de VPID, en je geeft de APID van de zender die je wenst op te slaan. Verder verander je de service van tv in radio. 
Dan zou dat perfect moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jan Ambers zei:

De hierboven geschreven waarden zijn ingevuld en NADA !!!

Type 2= Radio en ingevuld, VPID is niet bekend(radio) en APid: is ofwel  Apid ofwel AC3, waarde 257 in beide gevallen geprobeerd: NADA

Dus hier of daar iets te weinig of onjuist... weet het niet meer

Als je nog even kan wachten zal ik mijn zenderlijsten eens uploaden. Dan kan je de gegevens daarvan kopiëren. Bij mij is het alleszins gelukt op die manier. 
Jij bewerkt die parameters toch met Dreamboxedit of E-channelizer? Ik heb dit met E channelizer succesvol gedaan. Laat desnoods een screenshot zien van het venster waar al uw parameters in staan. Ik begrijp niet wat er verkeerd kan gegaan zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een back up van mijn zenderlijsten, deze kan je via dreamboxedit zelf bekijken. 
De lijsten zijn niet meer up to date (wegens vakantie) maar de Spaanse zenders  die op Astra 1 zitten heb ik hier onder "radio" opgeslagen en deze werken. Alleen jammer dat het geluid gewoon stiller is dan de normale radiozenders. 

Kan je hier mee verder? 

Reacties zijn altijd welkom 🙂 

Back-up channellist 20210926.zip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...