Ga naar inhoud


VU+Ultimo4K BTE met externe USB ventilator


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Vandaag toch maar een extern ventilatortje gekocht. De box wordt bij kamertemperatuur toch gauw 64 tot 72°C… Schijnt normaal te zijn, maar ik vind het teveel.. Intern heeft de VU+ geen +12V aansluiting en ik wil de USB aansluiting niet gebruiken om spanningsproblemen te voorkomen. Heb gewoon voor €6 bij een bekende retailer een USB tafelventilator gekocht. Oude voedingsadapter van een oude iPhone eraan. Geplaatst boven de tuner ventilatiegaten.. Draait nu een uurtje.. 51°C… Stukken beter….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


er kan daar toch een interne HDD in en dan is er 5 V en 12 V ter beschikking.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar daar zit de HDD aan vast.. Alle tunersloten zijn bezet.. Dus heel veel power zal er niet over zijn….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 volt kabeltje splitten en meer dan voldoende power om een interne silent fan aan te sturen.startstroom van een deftige HDD 3.5 inch is tot 2 amp

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zit ie braaf op 50°C… Dat vind ik netjes…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er zo'n laptopcooler onder gezet, ding wordt nauwelijks warm. Was er voor trouwens niet heet, maar ik had het ding over, dus waarom niet.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Mimisiku zei:

Nu zit ie braaf op 50°C… Dat vind ik netjes…

Is dat echt netjes? Ik verbaas me nog altijd over die 72 graden maar blijkbaar vindt iedereen hier dat normaal.

Ik heb even gevoeld aan de Solo4K die al acht uur draait en de Duo2 die 4 uur draait en beide zijn iets van 30 a 40 graden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet het natuurlijk 1:1 vergelijken… Een VU+Solo4K en Duo2 zijn andere (lichtere) ontvangers…

 

7E4F10B5-87B0-4D31-9BEA-90F5E760B610.thumb.jpeg.6afd9a0c15e824bb87d29a3cada668f2.jpeg

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan dit fout aflezen (zie in het menu bij m'n Duo2 bij de CPU trouwens geen temperatuur en bij de solo4K ook niet), maar als ik het goed begrijp verwarmt de CPU met 48 graden de ontvanger naar 72 graden? Of is dit na het plaatsen van de ventilator en stond de CPU daarvoor op 72 graden? En weet dan die CPU de hele ontvanger bij 20 graden en ondanks koeling op 72 te krijgen?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, uiteraard zonder koeling tussen 62° en 72°… Mét koeling 48°

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, blijft veel. Zijn dergelijke temperaturen standaard voor een Ultimo4K en heeft iedereen dat?

Want het is meer iets voor een klasse A buizenversterker, die erom bekend staan dat het straalkachels zijn, maar zoiets verwacht je niet van een transistor satelliet-ontvanger. Ook m'n zeer zware transistor audioversterkers worden nauwelijks warm.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de waarde van de temperatuursensor van zone0 (CPU). Die zit dus dicht bij de CPU en representeert niet de temperatuur van de hele ontvanger. Ik heb maar 1 VU+Ultimo4K en heb locaal dus geen vergelijkingsmateriaal. Wél regelmatig VU+Ultimo4K ter herinstallatie hier en die staan met 20 minuten ook op 62° (zelfs 74° op een zomerse dag). Mijn oude DM8000 haalde met gemak ook 85° en daar zat een fan ingebouwd! Gauw een nieuwe erin gezet en toen ging de temperatuur ook 20° naar beneden.. Zo heeft hij ruim 8 jaar 24/7 gedraaid en is werkend de doos ingegaan…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Apart.

Maar het is blijkbaar een kenmerk van sommige ontvangers, waar ik alleen maar koele en beetje warme heb (gehad).  Een vriend heeft nog een DM8000 in gebruik. Zal de volgende keer dat ik bij hem ben eens voelen hoe heet die wordt aan de buitenkant. Misschien is hij binnenin 80 en buiten 40.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt natuurlijk ook ervan af wat je in de Ultimo4K hebt zitten. Stop je der een CI-cam in wordt die al warmer dan zonder, overigens bij een laptop met CI-cam erin ook. Ik merkte dat toen ook al bij de Twintuners die ik had waar je bij het aanraken van de f-connector al duidelijk merkte hoe heet de tuners worden. Een veel gebruikte HDD maakt het natuurlijk ook weer gezelliger in de omhullende kast. Extra koeling is daarom nooit verkeerd en vooral als die slecht opgesteld staat in een rek of kastmeubel.

Er werden veel topics geplaatst op VUplus - support in 2010 - 11 over het "modden" van de receiver met betere ventilatoren. En dat "modden" deed men overigens ook bij de DM8000.

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...