Ga naar inhoud


Ontvangst 13.0 vanachter dubbel glas


Donkeyman

Aanbevolen berichten

24 minuten geleden, Donkeyman zei:

Op die locatie komt de koperen lijn niet verder dan 6 Kbs.

Het is een gebouw van hooguit 10 jaar oud, dus het zal wel HR++ zijn. Vreemd genoeg is de snelheid over de koperen lijn daar minimaal.

Ik had veel langer dan 10 jaar geleden al HR++ dus redelijk kansloos.

 

Levert KPN niet op dat adres dan? In dat geval zijn de alternatieven er niet. Tenzij het via VPN wel lukt om rechtstreeks te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als er binnen redelijke zichtafstand een andere bewoner is die wel een schoteltje voor haar wil plaatsen heb ik nog een exotisch alternatief. Ik had ooit ook een balkon op het noorden + afgeschermde flat. Oplossing: Een verplaatsbaar schoteltje gebouwd die ik op een algemeen balkon met zicht op het zuiden zette. Hierin een dubbel dipooltje als zendantenne voor het L-band signaal uit de LNB. Binnenshuis was een kleine RF opening waarachter ik precies eenzelfde antenne zette plus een infrarood signalering voor de pol en band door het raam. Twee beperkingen:

 

Zonder extra versterking (passief dus) is het afstand bereik misschien 10 meter maximaal met vrij zicht. De L-band frequenties die voor mobiele communicatie worden gebruikt werken niet dus bruikbaar ca. 1100 tot 1800 MHz. In die tijd was GPS nog een special maar daar zal het ook niet helemaal lekker mee gaan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 uren geleden, OFDM zei:
18 uren geleden, ceesv zei:

In mijn herinnering was het plexiglas in de reportagering, maar het is zeker 30 jaar geleden dat ik voor het laatst op zo een toren was.

Ik kan het in mijn herinnering nauwelijks voorstellen dat het plexiglas is geweest. Dat verschil zie je toch?

Het was even zoeken, maar bij de herbouw van Smilde heeft men in de reportagering in de mast kunstsof ruiten geplaatst.

 

http://fmtvdx.eu/zendmast/smilde/herstel/hoogersmilde_toren_183.html

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ceesv zei:

Het was even zoeken, maar bij de herbouw van Smilde heeft men in de reportagering in de mast kunststof ruiten geplaatst.

 

http://fmtvdx.eu/zendmast/smilde/herstel/hoogersmilde_toren_183.html

Maar dat is een vervanging, daar kunnen allerlei andere goede redenen voor zijn. Je spreekt zelf over 30 jaar geleden dat je op zo'n toren was toch? Ik kan het wel navragen aan iemand die het zou kunnen weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-9-2021 om 10:12, OFDM zei:

Voor een consument is Internet al snel gemakkelijker dan een schotel en ik ben al verschillende mensen tegengekomen die schotels achterhaald vinden. Het is wel jammer dat Internet andere techniek opslokt.

Het is echt heel makkelijk tegenwoordig om dit al legaal of in het grijze circuit via IPTV te bekijken.

Als je dan al de kosten en ellende van een schotelinstallatie gaat bekijken is voor veel mensen de keuze snel gemaakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...