Ga naar inhoud


visiosat big bisat


luckyluc

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

'k heb een tweedehandse visiosat big bisat voor een zacht  prijsje op de kop kunnen tikken (inclusief 4 lnb 's).

Zaterdag ga ik deze ophalen met de bedoeling deze te installeren ter vveranging van mijn Triax schotel, ook met 4 lnb 's uitgericht op 13, 19,2 ,  23,5 en 28,2.

Ter voorbereiding zocht ik de waarden op voor Leuven, BE 50,87 N - 4,70 E- zie bijlage.

Is dit voldoende zo?

 

 

Screenshot 2021-09-23 at 18-41-13 Visiosat PDF.png

aangepast door luckyluc
Link naar reactie
Delen op andere sites


De longitude en latitude waarden staan verkeerd, maar krijg ze niet goed ingegeven op de tool van Cahors :(

 

via app op gsm lukt mij dit wel

elevation 30,12

azimuth 161,6

tilt agle  -11,57

astra2 9,8 astra 3B 4,69 astra1 0 hotbird -6,78

aangepast door luckyluc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet ingegeven? De Fransen zijn een beetje dwars. Over heel de wereld wordt eerst de Latitude ingegeven en daarna de Longitude. De Fransen doen het juist andersom.

Ook moet je met deze calculator geen punten gebruiken maar komma's.
Verder heb je een verkeerde waarde ingevoerd. Je zegt 50,87N en je voer in 5,087N

 

aangepast door Sprietje
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op die uitricht app (Visiosat Pointage) weer problemen met de automatische localisering. Maar daar kan je omheen werken. Het perfect uitrichten van deze schotel kent een aantal voorwaarden. Als eerste moet de bevestigingsbuis waterpas zijn! Dan is de elevatie zéér cruciaal. Maar dat is niet tot op de mm af te lezen. Dus soms lukt dat niet in een keer goed. Zelf ontvang ik er 45 oost t/m 5 west mee! En die werken állemaal. Ook bij Regenachtig weer. Je kan met de app echter maximaal 48 graden afstand berekenen. Ik zit op de absolute grens van wat kan.

aangepast door Schotelspeller
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ook bij mij werkt de (Visiosat Pointage) sinds een half jaar niet goed meer omdat de kaart van Google maps niet meer verschijnt. Nou, dan maar zonder kaart.
Gewoon de coördinaten in de juiste volgorde en getallen ingeven, druk op "Locate" en "Next". Dan "Middle East" veranderen in "Europe" en dan "Belgium" aanvinken.
Nederland staat er niet eens bij.
Voor de rest werkt de calculator zoals het hoort.
Uiteindelijk is het enige verschil dat op de afbeelding met de waardes er komt te staan in de kolom "Install location datas" "Country BE" ook al ligt de locatie in Nederland of Spanje.

Maar dat de kaart niet verschijnt ligt volgens mij niet aan de calculator maar aan instellingen in Google Maps.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zal een financiële reden hebben, Visiosat zal moeten betalen om die kaart zichtbaar te maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Schotelspeller zei:

Ik heb op die uitricht app (Visiosat Pointage) weer problemen met de automatische localisering. Maar daar kan je omheen werken. Het perfect uitrichten van deze schotel kent een aantal voorwaarden. Als eerste moet de bevestigingsbuis waterpas zijn! Dan is de elevatie zéér cruciaal. Maar dat is niet tot op de mm af te lezen. Dus soms lukt dat niet in een keer goed. Zelf ontvang ik er 45 oost t/m 5 west mee! En die werken állemaal. Ook bij Regenachtig weer. Je kan met de app echter maximaal 48 graden afstand berekenen. Ik zit op de absolute grens van wat kan.

Tja, dat is logisch dat de bevestigingsbuis zuiver waterpas moet staan om er voor te zorgen dat de schaalverdelingen juist aangeven.

Verder vind ik dat je best een nauwkeurige aflezing hebt in de V-vormige uitsparing.

 

Je kunt inderdaad precies 2 satellieten ontvangen die 50° uit elkaar staan op de Clarkebelt maar dat is niet in 1 keer te berekenen met de calculator. Maar dan doe je dat toch in 2 keer. Dan komen de 45 oost en 5 west precies 54,23 strepen uit elkaar te staan, dus 27 naar links en 27 naar recht Bovendien komt er in de calculator te staan "Orbital arc too wide. Possible weak reception" als je de lnb's helemaal tot aan het eind van de rail wilt plaatsen.

 

Big Bisat elevatie instelling.jpg

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...