Ga naar inhoud


achteraf decoderen lukt niet altijd.


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik ben aan het spelen met een vu 4k, met een fbc dvb-c kabeltuner.

via usb hangt er een hdd op aangesloten van 500 Gb.

Het is me eenmaal gelukt, achteraf te decoderen van bvb ment tv.

Gisterenavond heb ik luc alloo live opgenomen, en die heeft hij niet gedecodeerd.

zie ik wat over het hoofd, of lukt niet alles om achteraf te decoderen.

het is een ci+ module van de Belgische kabel, en hun module.

alvast bedankt voor de tips.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Screenshot_26.jpg.e2c3704e91fc05a5c19cbf283d798abc.jpg

 

je moet instellen wanneer gedecodeerd moet worden. Normaal in standby meteen na de opname.

Indien je niet in standby gaat wordt de opname niet gedecodeerd.

 

 

p.s.

voor het geval dat de CI+ wel reeds de beperkingen ingesteld heeft gekregen via OTA

aangepast door Tonskidutch
aanvulling CI+

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij stond vannacht niet op stand-by. Misschien daarmee???

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien loop jij tegen hetzelfde probleem aan als ik.

Ik weet niet welke distributie je gebruikt (OpenPLi, VTI, etc.?) en welke versie.

Gebruik je de "Common Interface Assignments" Plugin ("Common Interface taken" in het Nederlands)?

Indien ja, doe eens het volgende (hier voor OpenPLi, VTI heb ik nu niet meer draaien) :

1. Test eventjes de offline deoding uit met een opname van 2 minuten, het is niet nodig om te wachten tot er een interessant programma te zien is, want als het dan mislukt heb je het programma niet staan.

* Zet je ontvanger op één HD kabel (een FTA zender dus).

* Maak een timer die afgaat binnen een minuut of 5 van bijv. VTM HD.

* Check dat bij Opnamesoort staat : ECM niet decoderen maar wel opnemen.

* Zet de zender vóór het opnemen terug naar één HD, mocht dit niet het geval zijn.

* Check na de opname of het bestand af te spelen is.

* Indien het bestand wel nog af te spelen is, probeer het offline te decoderen.

Als dit niet lukt, doe dan 2.

 

2. backup eens de ci0.xml en ci1.xml uit \etc\enigma2, deinstalleer de plugin eens en herstart je ontvanger.

Probeer dan eens dezelfde test opnieuw.

Bij mij werkte de opname dan wel.

Nadeel is dan wel dat je de "Common Interface taken" plugin niet meer kunt gebruiken, een plugin die vermijdt dat je tegelijk van meerdere gecodeerde zenders gaat opnemen, die allen de module nodig hebben.

 

Zie ook dit bericht : 

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eens een softcam geïnstalleerd, en dat lijkt al voldoende om het systeem te doen falen, ook als ik hem nadien verwijderde.

Mij lijkt heel die flow erg broos, het installeren van een softcam of de Common Interface Taken plugin lijkt al voldoende om zaken te wijzigen in de flow, waardoor offline decoderen niet meer lukt.

Ik ga dit later nog eens opnieuw testen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vandaag meerdere keren geprobeerd, op meerdere zenders, en slechts één keer lukte het om de opname offline te decoderen (een opname van TVE, maar de volgende opname van diezelfde zender faalde).

Ik blijf bij mijn indruk dat dit een teer beestje is, het lijkt voldoende dat er een softcam geïnstalleerd wordt, of de Common Interface Assginment plugin wordt geïnstalleerd, en het werkt al niet meer.

Ik vraag mij af of dit iets specifieks voor die module is, of dat het een algemeen probleem is met de offline decoding.


Het fenomeen dat ik nu heb is dat de file geëncrypteerd is, maar wel kan afgespeeld worden.

Wil je hem decrypteren, zodat je hem ook later kunt bekijken, moet je die offline decode starten, die loopt erdoor, maar nadien is de 'gedecodeerde' file nog altijd geëncrypteerd.

 

Opnieuw deïnstalleren van de softcam lost het probleem niet op.

Misschien werkt het enkel na een volledige herinstallatie van het systeem, maar dan mag je geen softcam installeren, en ook geen Common Interface Assignment plugin, en misschien zijn er nog wel andere plugins die de werking verstoren.

Spijtig, maar voorlopig heb ik niets aan die offline decoding.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2

als je voor andere zenders een softcam gebruikt die niet via de CI+ kunnen worden gedecodeerd maar via de smartcard in het cardslot dan moet natuurlijk de softcam die zenders kennen alsook de zenderkeuze die op CI+ gedecodeerd moeten worden

dus het vastleggen van de specifieke zenders voor CI+ toewijzing is belangrijk en die voor oscam of gbox natuurlijk ook

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-9-2021 om 13:39, Tonskidutch zei:

Het zal zeker niet makkelijk zijn om dit proces en deze procedure nauwlettend te volgen.

1

als je vooraf dat je naar standby gaat moet je op een vrije FTA zender staan dus liefst niet de opstartzender van je abonnement TV pakket

Dat deed ik wel.
Het systeem blijkt niet echt betrouwbaar.

Op 25-9-2021 om 13:44, Tonskidutch zei:

2

als je voor andere zenders een softcam gebruikt die niet via de CI+ kunnen worden gedecodeerd maar via de smartcard in het cardslot dan moet natuurlijk de softcam die zenders kennen alsook de zenderkeuze die op CI+ gedecodeerd moeten worden

dus het vastleggen van de specifieke zenders voor CI+ toewijzing is belangrijk en die voor oscam of gbox natuurlijk ook

Op een bepaald moment werkte het alleen zonder die plugin, dus net wat hij nodig had om niet verkeerd te willen decoderen.

Op dit moment heb ik het opgegeven, ik krijg het niet betrouwbaar werkende.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,

ik heb een test gedaan, en luc allo live en de rechtbank opgenomen die elkaar overlapte, en de ontvanger op standby laten staan.

In deze voormiddag, heb ik beide opnames naar de laptop overgebracht.

vcl speelde de rechtbank die laatst opnam, perfect af.

luc alloo live, niet. het programma videoredo kon ik de overtollige rotzooi wegknippen, en dan speelde vlc het ook perfect af.

het is met een externe hdd en een 4k solo.

het lukt blijkbaar, als je het juist doet.

Enkel rest mij de vraag, mocht je kijken en als je gaat slapen de ontvanger op standby zet, of die dan ook nog achteraf zou decoderen..

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de VTI instructies zal in standby stand de opname die bewust ongecodeerd opgenomen wordt alsnog gedecodeerd worden, jij hebt het over live van luc alloo opnemen.

Of je neemt op live en is dus die CI+ al bezet, of je neemt gecodeerd op en laat in standby alles van die gecodeerde opnames achter elkaar decoderen.

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt, nu zal ik nog een test doen.

Wel handig dat achteraf decoderen, om daarna te gaan knippen.

ik zal 3 dingen overlappend opnemen. ben benieuwd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet echter niet dat de CI+ beperkingen die ingevoerd zijn nu reclame blokken niet snel vooruit te streamen ook in je opname beland.

Dus ik vermoed dat het aantal zenders (en welke specifiek) die je overlappend opneemt ook in het achteraf decoderen belemmeringen oplevert.

De tijd van decoderen achteraf is exact dezelfde als de opname duur bijeen opgeteld en dat wordt in je opnamelijst getoond of alles klaar is.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...