Ga naar inhoud


Alternatief voor Fritzbox DECT functionaliteit


kwetal

Aanbevolen berichten

Na de overstap op glasvezel van deltafiber is mijn geliefde Fritzbox met Fritzfon handsets verleden tijd. (De op deltafiber toegelaten ISP Online.nl  heeft hem wel maar van deze ISP verwacht ik zoveel toegevoegde trammelant dat het me het experiment niet waard is). Op de genexis modem/router zit alleen maar een poortje waar een DECT basisstation op kan.

 

Nu is er flink wat keuze. Ik zie door de bodem het bos niet niet meer. Iemand enig idee of er iets tussen zit wat de Fritzbox kan benaderen qua telefonie functionaliteit?

aangepast door kwetal
spelling

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Waarom blijf je de Fritzbox niet gebruiken?

Van je Fiber modem een UTP kabel naar de Fritz en klaar.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had niet durven vermoeden dat de oplossing zou eenvoudig zou zijn..... En ehh... gaat mijn fibermodem dan niet in de zogeheten bridge stand? Want dat kan dit type niet echt aan en gaat vervolgens in de storingstand. Want je wilt niet weten hoeveel Zeeuwse Meisjes ik inmiddels al aan de lijn gehad om allerlei onbegrepen storingen op te lossen. Internet draait momenteel een tierelier en dat wil ik graag zo houden.

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, hoor.. Gewoon in de setup van de Fritz!Box aangeven dat hij aangesloten is op een ander modem. LAN stekker in de WAN aansluiting en klaar….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de Fritzbox aangeven dat aansluiting LAN 1 de internet toegang is.

Eventueel aangeven dat de ip adressen door het fiber modem worden uitgedeeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit klinkt allemaal hoopvol. Ik had gedacht dat het meer gedoe zou zijn.

 

Volgende week eerst maar eens met XS4all contact opnemen. Formeel moet de Fritzbox terug bij beëindiging van het contract. Indien ze daar op blijven staan zou het wel vrij kinderachtig zijn. Ik ben daar klant sinds 1993. En 15 jaar lang zelfs een dubbel account gehad. (zakelijk en privé op twee verschillende adressen). Kijken of dat nog iets aan goodwill gekweekt heeft :)

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 9/24/2021 at 8:52 PM, kwetal said:

Ik ben daar klant sinds 1993. En 15 jaar lang zelfs een dubbel account gehad. (zakelijk en privé op twee verschillende adressen).

Bij mij net zo, ietsje later ingestapt, eerst had ik nl-net, en knoware (?)

Was je soms ook nog op het 10 jarig bestaan in nemo ?

Voor mijn 2e locatie (werkplek) had ik demon genomen wegens risicospreiding, die werd al snel overgenomen door xs en vervolgens was er een dagen lange storing bij xs.

Nu ja, ik heb mijn modem netjes ingeleverd een poosje terug, was ook best een beetje brak eigenlijk, heb er nog een briefje bij gedaan.

Voor telefonie is de 7360 voldoende en 2e hands betaalbaar, of een ander type met ingebouwde dect. (als je het mij vraagt).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...