steventje Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Hallo Sinds vorige week zijn mijn Franse zenders op TP 11509 verdwenen (TF1, France2-3-4-5,...) Ik kon deze FTA kijken op mijn Edision sat ontvanger (worden uitgezonden via multistream) Ze zijn allen verhuisd naar TP 12732 V maar het hapert constant Nog iemand met dit probleem? Multytenne Twin Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
steventje Geplaatst: 2 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 TP 12648, ook Vertical ontvang ik zonder problemen (pic1) De 12732 V hapert bij alle kanalen Mijn schotel is een Cahors Big Bisat Multytenne Twin Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ketupa Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 (aangepast) Ik ben al geruime tijd van TP 11509 naar 12732 V overgegaan met als resultaat meer kwaliteit en dus meer reserve bij regenweer. 2 oktober 2021 aangepast door ketupa Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ketupa Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 (aangepast) Zo heb ik op dit moment (harde regen) op 12732 V 93% quality, goed voor 15,2 dB. Bij helder weer loopt het boven de 16 dB (100% quality). Boodschap is dus : antenne beter uitrichten. 2 oktober 2021 aangepast door ketupa Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
steventje Geplaatst: 2 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Je zit tussen Brussel en Luik, waarschijnlijk optimaler dan ten noorden van Antwerpen. Misschien bij zonneschijn nog eens het dak op om de 5W LNB bij te regelen. Multytenne Twin Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PLsat Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 (aangepast) Misschien de polarisatie van de LNB iets bijdraaien. Dat is iets dat op 5W nogal eens van belang kan zijn om dat laatste stukje extra signaal te krijgen. De LNB moet licht scheef staan. Van het aantal graden dat hij moet scheef staan zijn tabellen te vinden naar gelang woonplaats. Google : fransat - polarisation. Hierna een voorbeeld: 2 oktober 2021 aangepast door PLsat Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zilverhippie Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Ik heb geen exacte meetwaarden maar de nieuwe TP voor o.a. TF1, France 2, 3, 4 etc... lijkt me zwakker dan de de oude. Ik had daar gisteren toevallig ook iets over gepost: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Skoopy Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 Ten zuiden van Antwerpen: Ik haal de Franse multistreams niet meer binnen op mijn Big Bisat. (Had ze vorig week nog op 2 frequenties) 5W zit natuurlijk op het uiterste vd rail (5W tot 39E). De RAI binnenhalen is geen probleem. Ik heb enkele weken geleden alles optimaal afgesteld, in clusief de Skew. Wachten op helder weer en nogmaals proberen Komt wel perfect binnen op mijn draaibare (113cm) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ketupa Geplaatst: 2 oktober 2021 Delen Geplaatst: 2 oktober 2021 8 minuten geleden, Zilverhippie zei: Ik heb geen exacte meetwaarden maar de nieuwe TP voor o.a. TF1, France 2, 3, 4 etc... lijkt me zwakker dan de de oude. Ik had daar gisteren toevallig ook iets over gepost: Zonet gecheckt : bij mij is dit niet het geval. Op 12648 heb ik momenteel (regen) 14,8 dB Op 12732 15,2 dB Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast patje7of9 Geplaatst: 3 oktober 2021 Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 12 uren geleden, ketupa zei: Zo heb ik op dit moment (harde regen) op 12732 V 93% quality, goed voor 15,2 dB. Bij helder weer loopt het boven de 16 dB (100% quality). Boodschap is dus : antenne beter uitrichten. Je vergeet wel te melden wat voor schotel je gebruikt? Want met een Big Bisat van Cahors kan je die dB waarden onmogelijk halen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eduard07 Geplaatst: 3 oktober 2021 Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 1 uur terug, patje7of9 zei: Want met een Big Bisat van Cahors kan je die dB waarden onmogelijk halen. Die regenreserve is precies de reden waarom ik een aantal jaren geleden mijn Bisat heb vervangen door een Fuba met rail. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
steventje Geplaatst: 3 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 Mijn shotel gaat van 28E tot 5W Op 28 E momenteel 100% quality (bij regen)voor de BBC kanalen Bestaat de mogelijkheid om de Big Bisat iets te draaien zodat de 5W iets meer bereik heeft ten nadele van de 28E? Multytenne Twin Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Zilverhippie Geplaatst: 3 oktober 2021 Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 Dat is inderdaad de truuk zoals ik het ook deed met mijn Big Bisat, het juiste evenwicht zoeken tussen beide uitersten. Je verliest dan wel iets aan signaal op 28 E (maar nog steeds voldoende), maar net genoeg om te compenseren op 5 W Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 3 oktober 2021 Moderator Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 Dat blijft aanmodderen, bij een regenbui ben je dan nog steeds je signaal kwijt. Waarom plaats je geen losse schotel voor 5w. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ketupa Geplaatst: 3 oktober 2021 Delen Geplaatst: 3 oktober 2021 3 uren geleden, patje7of9 zei: Je vergeet wel te melden wat voor schotel je gebruikt? Want met een Big Bisat van Cahors kan je die dB waarden onmogelijk halen. Min schotel voor 5W is een Maximum E85. Maar ik heb wel de LNB voor 5W pal in het midden geplaatst. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen