Ga naar inhoud


M7 SAT801 ziet USB stick niet meer, behalve als ik die er uit haal


Miauw

Aanbevolen berichten

Even bezig geweest, hopelijk kan door de volgende informatie ik wat meer inzicht geven.

 

Via Windows XP heb ik bij "uitvoeren" het volgende ingetoetst:

 

diskmgmt.msc

 

Als ik de 64GB USB stick plaats, dan wordt deze gezien, dan kan ik volgens mij ook de petitie verwijderen, heb ik niet geprobeerd.

 

Als ik de 32GB USB stick plaats, dan wordt deze gezien, maar kan ik geen petitie verwijderen, achter de USB stick waar normaal de grote en indeling staat, is niets te zien en aan te klikken.

 

Start ik normaal Windows XP op, dan werkt de 64GB USB stick wel, maar de 32GB USB stick ondanks het verbonden geluidje van Windows XP helaas niet.

 

In Windows 10 weet ik niet hoe ik bij de patities kan komen, echter zie ik de 64GB USB stick wel, maar de 32GB stick niet.

 

Het is niet de bedoeling één van de USB stick in Windows te gebruiken, maar in de satelliet ontvanger, toch wil ik graag een keuze maken tussen beide USB sticks. Één mag trouwen met de satelliet ontvanger, de ander als reserve mocht dat nodig zijn.

 

Hoe kan ik beide USB sticks helemaal schoon krijgen alsof ze uit de verpakking komen?

 

Moet ik een USB stick dan ook formateren op de satelliet ontvanger, of is zo schoon als uit de verpakking voldoende?

 

Beide zijn USB2 sticks, was ik bijna vergeten.

 

Ik hoop mij zo iets te hebben kunnen verduidelijken, alvast dank voor het geduld.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kan gewoon met de ingebouwde schijfbeheer software van Windows…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Kan gewoon met de ingebouwde schijfbeheer software van Windows…

Voor eenvoudige zaken voldoet die prima. Maar voor wat ingewikkelder zaken gebruik je een partition manager.

De PM ziet gewoon meer partities dan windows schrijfbeheer. Zie het knipsel.

En ook niet onbelangrijk in dit verband: een echte Partition Manager kan ook omgaan met een ext2/3/4 indeling.

 

partitionmanagers.jpg

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een Linux partitie te wissen voldoet schijfbeheer prima. Tig sticks behandeld…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Mimisiku zei:

Om een Linux partitie te wissen voldoet schijfbeheer prima. Tig sticks behandeld…

Maar waarom help je dan de vraagsteller niet om windows schijfbeheer te vinden? Hij geeft aan niet te weten waar die is.

Heb je nou niet door dat je alleen maar commentaar loop te geven op mensen die wel met een mogelijke oplossing komen?

 

14 uren geleden, Miauw zei:

In Windows 10 weet ik niet hoe ik bij de patities kan komen...

Schijfbeheer is onderdeel van computerbeheer. Om die app te vinden tik je dat in het zoekvenster.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik vind dat mensen minimaal basale kennis van hun gebruikte OS moeten hebben… Dit is primair een satellietforum… Vragen over Windows kun je bij Microsoft of Google beter en sneller kwijt….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-10-2021 om 13:49, Miauw zei:

 

Sorry, mijn hoofd loopt de laatste tijd door, hopelijk nog even en dan verhuis wegens persoonlijke omstandigheden, dan is het einde schotel, daar wil ik openbaar niet op in gaan.

 

Hoe het verder gaat lopen is een onduidelijke weg, tot die tijd ben ik aan het overbruggen naar waar ik terecht kan.

 

Het leek zo mooi geregeld, op de website werd het mooi verkocht, echter is de realiteit een enorme domper geworden, waar ik flink van baal. Verhuizen naar een nieuwe plek, kan nog wel even gaan duren. 

 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...