Ga naar inhoud


M7 SAT801 ziet USB stick niet meer, behalve als ik die er uit haal


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik heb een M7 SAT801 ontvanger die normaal mijn Medion USB stick zag voor het opnemen, ik weet niet wat er gebeurd is, maar als ik de USB stick er uit haal, dan ziet tien hem wel.

 

Ik heb de USB stick in een laptop geformateerd, want wat er op stond was niet meer terug te halen, echter wil de ontvanger de USB stick niet meer zien.

 

Formateren op de ontvanger lukt ook niet, in Windows 10 wordt de USB stick herkent.

 

Hoe kan ik de USB stick van 64GB weer werkend in de ontvanger krijgen? 

 

Ik denk dattracties de USB stick verkeerd geformateerd is voor de ontvanger, of moeten er nog wat bestanden bij gezet worden? 

 

Ik weet dat het niet ideaal is, echter moet ik het er nog even mee doen, ik hoop niet lang meer.

 

Wie kan mij dit stap voor stap uitleggen? 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe is de usb stick geformatteerd ?   En heb je al geprobeerd de usb stick echt volledig te wissen dus ook de partitie en die door de ontvanger te laten formatteren. 

 

Was de content die je opnam onder normale omstandigheden over te zetten naar je computer?  

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even via de diskmanager de partitie wissen van de USB stick.. M7-Sat801 helemaal uitzetten, USB stick erin, box weer aanzetten..Dan weer proberen…

De USB stick trouwt met de ontvanger en de bestanden zijn alleen via DIE box leesbaar. Transporteren naar de PC gaat niet….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Codx zei:

Hoe is de usb stick geformatteerd ?   En heb je al geprobeerd de usb stick echt volledig te wissen dus ook de partitie en die door de ontvanger te laten formatteren. 

 

Was de content die je opnam onder normale omstandigheden over te zetten naar je computer?  

 

 

 

Ik heb de USB stick de eerste keer regelrecht uit de verpakking in de ontvanger gestoken, dat is al een tijdje geleden, maar deze ging in de loop der tijd steeds vaker kuren geven. Ik heb een andere USB-stick uit de verpakking gehaald en het werkt weer, het lijkt er ook op dat deze steviger in de ontvanger vast zit. Ik zet nooit wat over naar de computer, maar nu ik kuren had, toch even bekeken wat er op stond en te zien was. Ik heb niets afgespeeld, maar de USB stick weer in de ontvanger gedaan wat deze blijkbaar niet leuk vond, niets was meer te vinden. Weer in de cumputer was het wel weer te zien, via de ontvanger formateren lukte niet, ik kon de USB stick niet benaderen. Via de computer in zowel exFAT als NFTS (even uit mijn hoofd), dat had beide geen effect.

 

13 uren geleden, Mimisiku zei:

Even via de diskmanager de partitie wissen van de USB stick.. M7-Sat801 helemaal uitzetten, USB stick erin, box weer aanzetten..Dan weer proberen…

De USB stick trouwt met de ontvanger en de bestanden zijn alleen via DIE box leesbaar. Transporteren naar de PC gaat niet….

 

Diskmanager, zit dat in de ontvanger of de computer?

 

Verder is het stappenplan voor nu duidelijk, dan kan ik na Diskmanager het verder uitproberen. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees net nog mijn eerste tekst in dit topic, heb flink last van de spellingcontrole op mijn Samsung Galaxy S4, weet niet hoe ik de voorspelling kan resetten, vraag je apart en mijn excuus voor de rommelige tekst, de spellingcontrole wil niet wat ik vaak wil.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Miauw zei:

heb flink last van de spellingcontrole op mijn Samsung Galaxy S4, weet niet hoe ik de voorspelling kan resetten

Instellingen, Systeem, Taal en invoer, Samsung toetsenbord, Voorspellende tekst en/of Automatisch vervangen. Zo staat het bij mij op een S5

aangepast door Mojo
  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-10-2021 om 11:34, Mimisiku zei:

Even via de diskmanager de partitie wissen van de USB stick.. M7-Sat801 helemaal uitzetten, USB stick erin, box weer aanzetten..Dan weer proberen…

De USB stick trouwt met de ontvanger en de bestanden zijn alleen via DIE box leesbaar. Transporteren naar de PC gaat niet….

 

Diskmanager moet ik als ik het goed begrijp via Windows doen? Ik dacht even aan de ontvanger van CD zelf, het blijft een gebaksdoos.😉

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ‘gebaksdoos’ kan zelf niet zo veel (althans is gesloten.. Je kúnt de box via telnet niet eens benaderen). Dan blijft de PeeCee dus over… Dacht dat dit wel duidelijk was….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

De ‘gebaksdoos’ kan zelf niet zo veel (althans is gesloten.. Je kúnt de box via telnet niet eens benaderen). Dan blijft de PeeCee dus over… Dacht dat dit wel duidelijk was….

 

Sorry, mijn hoofd loopt de laatste tijd door, hopelijk nog even en dan verhuis wegens persoonlijke omstandigheden, dan is het einde schotel, daar wil ik openbaar niet op in gaan.

 

Hoe het verder gaat lopen is een onduidelijke weg, tot die tijd ben ik aan het overbruggen naar waar ik terecht kan.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 26-10-2021 om 10:45, Mimisiku zei:

De ‘gebaksdoos’ kan zelf niet zo veel (althans is gesloten.. Je kúnt de box via telnet niet eens benaderen). Dan blijft de PeeCee dus over… Dacht dat dit wel duidelijk was….

 

Kan ik dat in Windows 10 of XP doen?

 

Of moet ik een programma downloaden?

 

Zo ja, welk programma moet ik downloaden? 

 

Ik download liever niet op een computer van een ander, dan weet ik het niet goed te verwijderen. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De tweede USB-stick wordt niet meer door de ontvanger gezien, via Windows verschilt het per computer. Waar het gezien wort staat de USB-stick vol, maar valt deze niet aan te pakken.

 

Op de computer waar ik nu op zit zie ik niets,  de andere UBS-stick werkt wel onder Windows, ik ben een beetje voorzichtig geworden, want als de tweede USB-stick kuren heeft door de ontvanger van Canal Digitaal, dan wil ik eigenlijk geen derde USB-stick uit de verpakking halen.

 

Iemand enig idee?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eerder gemeld. Een USB stick die je aan de M7-Sat801 koppelt ‘trouwt’ met die ontvanger. Een soort FAT12 met CLV formaat én gecodeerd volgens UUID en ‘iets in de ontvanger’. Plaats je hem terug in de PC dan ziet ie hem niet en kun je er niets meer mee (behalve opnieuw partitioneren)…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een stick in een canaldigitaal ontvanger is getrouwd met de ontvanger, vreemdgaan in een computer gaat niet werken.

 

Een usb stick als opname device gebruiken geeft stress, daar is een usb stick niet voor gemaakt.

De levensduur zal beperkt zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Mimisiku zei:

Al eerder gemeld. Een USB stick die je aan de M7-Sat801 koppelt ‘trouwt’ met die ontvanger. Een soort FAT12 met CLV formaat én gecodeerd volgens UUID en ‘iets in de ontvanger’. Plaats je hem terug in de PC dan ziet ie hem niet en kun je er niets meer mee (behalve opnieuw partitioneren)…

 

USB-stick 1: De USB-stick kreeg kuren en wilde niets meer, in Windows Wilde hij wel werken, wel geformatteerd. (Medion 64GB)

 

USB-Stick 2: De USB-stick heeft ook gewerkt, maar dat was van korte duur, weer kuren en vervolgens wilde de ontvanger die niet meer. In de computer gekeken, verschillende systemen willen niet de partitie verwijderen, Windows XP niet, Windows 10 niet en Windows 11 niet, bij Windows 10 heb ik het wel gezien, maar die wilde er niets mee doen. Deze USB-stick (Medion 32GB) wilt eigenlijk niets meer, heeft het wel eerst in de ontvanger gewerkt, maar van korte duur.

 

Thuis heb ik alleen Windows XP (niet online)

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, ceesv zei:

Een stick in een canaldigitaal ontvanger is getrouwd met de ontvanger, vreemdgaan in een computer gaat niet werken.

 

Een usb stick als opname device gebruiken geeft stress, daar is een usb stick niet voor gemaakt.

De levensduur zal beperkt zijn.

 

Met de 64GB Medion USB-stick heb ik een lange tijd gedaan, werkt nog steeds, maar die moet eerst weer pertitieloos gemaakt worden als ik het goed begrepen heb.

 

Met de 32GB Medion USB-stick heb ik een kortere ervaring, stond aardig vol, maar ging ineens kuren krijgen, met Windows komt tie niet of soms naar voren, ligt aan het type Windows, dat weet ik even niet meer, kan ik deze op één of andere manier nog aan de praat krijgen? De Windows waar ik nu even op zit geeft een geluidsmelding dat de UBS-stick aangesloten wordt en afgekoppeld wordt, maar wordt niet zichtbaar.

 

De USB-sticks hebben nooit echt volledig soepel gelopen, maar ik stoorde mij er niet aan. Ik heb het abonnement nog even lopen, ben op zoek naar een geschikte plek waar ik een tijdje ga wonen, daar zit TV bij in, dan is het einde Canal Digitaal.

 

Welke programma kan ik het beste op Windows XP zetten, of staat daar al iets op?

 

Voor ik een derde USB-stick uit de verpakking ga halen, heeft iemand tips waar ik iets mee kan?

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...